AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Jeg er 17 år og har hatt sex med en på 19 år uten kondom med delvis samtykke. Eller altså, jeg var ganske beruset men tror jeg var nok til å kunne velge selv, men husker lite før sex, men husker sex godt,men husker ikke om jeg sa ja eller nei til det. Hvordan fungerer angrepille etter 3 dager, er det for sent? Evnt er det noe annet jeg kan gjøre uten å måtte gå til lege? Anonymkode: 40212...4b3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Det finnes en angrepille på apoteket som man kan ta opptil 5 døgn etter sex. Spør dem på apoteket. Hvis du er gravid så finnes det alternativer til deg, men forsøk å ikke tenk så langt frem nå og ta en ting om gangen. Anonymkode: c15b7...558
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Det går fortsatt å ta angrepille, selv om den helst skulle vært tatt så raskt som mulig. Ifølge vitusapoteket sine sider kan Norlevo tas seneste 72 timer (3 døgn) etter samleie og EllaOne senest fem døgn etter samleie. Anonymkode: 5c182...4b0
Sinte-my Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Start med å test deg så snart det er mulig. Pust med magen, og ta det derifra. Skulle veien videre derifra være vanskelig, anbefaler jeg en telefon eller chat med Amathea. Der får du rådgiving om mulighetene dine. Du må ikke gjennom fastlege om du ønsker abort, det kan du ta direkte med ditt lokale sykehus. Test kan du få hos helsesøster gratis, eller du kan kjøpe på apotek. Angrepille skal tas så snart som mulig etter samleie, og vil kunne ha virkning inntil fem døgn etter samleie. Men jo lengre tid det går, så vil sjansen for effekt avta. Men, pust med magen.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 Takk for svar, da skal jeg stikke og få tak i den angrepillen som har grense på 5 dager Anonymkode: 40212...4b3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå