Gå til innhold

Så lei av slike folk som prøver å være munnbind politi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igjen skal man ikke blande seg i hva fremmede gjør, for man vet ikke hva for sykdom naboen går rundt med som kan gjøre det verre for han med munnbind.

Anonymkode: 643ed...670

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare bruke det jævla munnbindet da, og bli med på å begrense smittespredningen så mye som mulig? 

Anonymkode: 96e7b...e6c

• Liker 34
Skrevet

Det er ytterst få som ikke kan bruke munnbind pga sykdom. De aller fleste som går uten, gidder bare ikke. 

Anonymkode: 89f35...6d3

• Liker 28
Skrevet

Hva slags munnbind gjør at man ikke kan gå med sykdom? 

Anonymkode: 9dfca...9f1

• Liker 6
Skrevet

Så bruk munnbind. Det er vel det enkleste man kan gjøre. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva slags munnbind gjør at man ikke kan gå med sykdom? 

Anonymkode: 9dfca...9f1

Regner med du skrev feil med vilje? 😂 Folk med lungesykdommer bl.a:)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan du ikke bare bruke det jævla munnbindet da, og bli med på å begrense smittespredningen så mye som mulig? 

Anonymkode: 96e7b...e6c

Gratulerer med å ha blitt hjernevasket til å være regjeringens politi.

Anonymkode: 68c4f...7a1

• Liker 12
Skrevet

Det er forresten interessant at de som ikke «kan« bruke munnbind, ofte heller ikke kan desinfisere/vaske hendene, eller overholde avstandsreglene.

• Liker 25
Skrevet

Tror alle er lei av munnbind nå. Men heller det enn bot.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er forresten interessant at de som ikke «kan« bruke munnbind, ofte heller ikke kan desinfisere/vaske hendene, eller overholde avstandsreglene.

Ikke sant? Da foreslår jeg de betaler sykehusregninga selv hvis innleggelse blir aktuelt, så kan de vise hvor selvstendige de er...

Anonymkode: 12f2f...750

• Liker 11
Skrevet
Chroma skrev (2 minutter siden):

Tror alle er lei av munnbind nå. Men heller det enn bot.. 

Trist at det å unngå bot er motivasjonen til å bruke munnbind.

• Liker 8
Skrevet

I de kommuner med munnbindpåbud er det slik jeg forstår det, med få unntak, anbefalt og påbudt kun dersom 1m avstand ikke kan holdes. Og det er vel egentlig ikke ofte. Det virker som mange glemmer. 
Man står selvsagt fritt til selv å benytte munnbind når man vil, men ingen bør i alle fall bry seg med folk som ikke gjør noe galt! 

• Liker 7
Skrevet

Min mann har Astma, og det varierer etter hvor tett han er i pusten daglig om han kan bruke munnbind eller ikke, og også hvor lang tid. På jobben nå kan han ikke lenger stå foran i butikken med kundene, siden de ansatte må bruke munnbind hele dagen. Dette går ikke pga astmaen hans, fordi oksygen opptaket blir verre hos han med munnbind på.  Så astma er en godkjent medisinsk årsak hos noen for å ikke kunne bruke munnbind.

En annen ting er hørselshemmede som leser på munnen. De klarer ikke nå å se hva folk sier fordi dem har munnbind på. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg bruker ikke munnbind, og det kommer jeg ikke til å begynne med heller. Jeg spriter hender og holder avstand der det lar seg gjøre. Vi har avbestilt ferie og meldt avbud til begravelse, så min del av dugnaden har jeg tatt, men munnbind droppes. Det utgjør en falsk trygghet fordi det uansett ofte brukes feil, i likhet med hansker.

I det store og det hele er det ikke manglende munnbind som er problemet. Forskning tyder ikke akkurat på at munnbind endrer så veldig mye. Derimot er holdninger som dette, noe det burde blitt tatt tak i. 

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/PRRdg7/et-forsvar-for-one-night-stands-under-koronaen

Er folk så forbannet kåte, får de heller kjøpe seg en dildo. 

Anonymkode: 2e667...d0d

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan på sett og vis forstå det der med at ikke alle har en helse som gjør det tilrådelig å bruke munnbind.

MEN jeg har ingenting til overs for de som har munnbind på haka si (i stedet for over munnen), de som røyker (mens de har munnbind på haka/hengende kun på ene øret), de som snakker i en uvasket telefon mens de har munnbind på etc. DE fortjener å bli litt hakket på.

Anonymkode: 39195...d70

• Liker 6
Skrevet

For det meste gidder ikke jeg å bry meg så mye om andre bruker masker eller ikke, da jeg gjør mitt beste for å unngå å være ute i offentligheten på tidspunkt hvor det er mye andre folk på samme sted. Handler som oftest seint på kvelden, osv. Men hadde en gang hvor jeg måtte ha med meg stedatteren på 5 år på kjøpesenteret på dagtid, siden vi måtte finne henne noen klær, og vi måtte prøve noen av dem på, siden jeg ikke var helt sikker på størrelsene hennes. Var litt flere folk der enn det jeg likte, men bagge vi to brukte masker, og var flinke på vår egen hygiene og håndspriting alle steder vi gikk. Men var overraskende mange som ikke brukte masker eller spritet hendene sine. Da satte den herlige barnehjernen hennes inn, og var et par ganger hvor hun ganske høyt og tydelig spurte meg hvorfor den og den voksne ikke hadde maske på. Man så de voksne ble litt flau når en femåring var bedre til å bruke maske enn dem :P 

• Liker 3
Skrevet

Munnbind er helt unødig, med mindre du sitter på en tettpakket bil/buss/t-bane/trikk. Da er det helt greit om du ønsker det.

Utendørs helt villt.

Normal hygiene som gjelder, tenk før du hoster eller nyser. Vask deg på henda hver gang du kommer hjem/skal spise.

Altså: normal oppførsel!

Anonymkode: 0bfe6...8b3

• Liker 5
Skrevet

Det som er litt fint da, at nå bruker nesten alle det i butikken. Så da kan jeg fint gå uten, som eneste uten 😂

Om 1 går uten vil det alltid funke bra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gratulerer med å ha blitt hjernevasket til å være regjeringens politi.

Anonymkode: 68c4f...7a1

Nettopp 😅

Nordmenn er et folkeslag som aldri tenker selv, noen MÅ bestemme over hva de skal gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også astma, og det er tungt å puste med munnbind. Er likevel en selvfølge å ha det på! Skriker inni meg når jeg ser folk uten munnbind. 

Anonymkode: d787d...7c4

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...