Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva regner dere som gode karakterer på universitet ? (Bachelor) 

Er det bra å ha ca 50/50 med A og B? vil en C eller to ødelegge mye?

Anonymkode: c3a12...b2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er A og B bra. Men hvorvidt C er "bra" må sees i sammenheng med hva de fleste får på det enkelte studium. På noen skoler og på noen studier får veldig mange A og B, da er ikke en C så bra. Men hvis de fleste får C, og kun noen få får A og B, kan C regnes som en bra karakter. 

Anonymkode: 07e23...128

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva regner dere som gode karakterer på universitet ? (Bachelor) 

Er det bra å ha ca 50/50 med A og B? vil en C eller to ødelegge mye?

Anonymkode: c3a12...b2d

Synes man har gode karakterer dersom man har flest A og B, selv om man har en en eller to med C. 

Anonymkode: ece0b...9fd

• Liker 1
Skrevet

Gode karakterer er ifølge universitetene C og opp. 

Anonymkode: da814...2f0

• Liker 4
Skrevet

Det kommer helt an på hva du studerer, og om det er mye konkurranse om jobbene (hvis de i det hele tatt bryr seg om karakterer)

Skrevet

C i seg selv er ikke en "god karakter", det er helt middelmådig. Har du A-er og B-er, og en C eller to, har du likevel gode karakterer generelt sett.

Skrevet
Bernardette skrev (1 time siden):

C i seg selv er ikke en "god karakter", det er helt middelmådig. Har du A-er og B-er, og en C eller to, har du likevel gode karakterer generelt sett.

Det er en personlig mening, men ifølge karaktersystemet er C «god». 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en personlig mening, men ifølge karaktersystemet er C «god». 

"Jevnt god" og "tilfredsstillende på de fleste områder" er middelmådig.

Anonymkode: 60c9e...449

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Å ha flest A'er og B'er er gode karakterer. Om du har en C eller to innimellom har du fortsatt gode karakterer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

"Jevnt god" og "tilfredsstillende på de fleste områder" er middelmådig.

Det er ingenting som heter middelmådig i karaktersystemet. Det er en personlig mening. Gode karakterer er C, meget gode karakterer er B, og A er fremragende. At du personlig mener at C er middelmådig, er helt irrelevant. Jeg ansetter selv, og når vi etterspør «gode resultater/karakterer», så mener vi alt fra C og opp. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ingenting som heter middelmådig i karaktersystemet. Det er en personlig mening. Gode karakterer er C, meget gode karakterer er B, og A er fremragende. At du personlig mener at C er middelmådig, er helt irrelevant. Jeg ansetter selv, og når vi etterspør «gode resultater/karakterer», så mener vi alt fra C og opp. 

Jeg har selv én C fra bachelorgraden, og synes det er direkte pinlig. Til mitt forsvar oppstod det akutt alvorlig sykdom i familien to dager før eksamen, men det vet jo ikke arbeidsgiver som bare ser vitnemålet.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har selv én C fra bachelorgraden, og synes det er direkte pinlig. 

Jeg har A’er, B’er, C’er, D’er, E’er og noen stryk. Noen fag var bare ikke for meg. Jeg kommer fra en familie med høyt utdannede folk (professorer ol), men de er av oppfatning at så lenge man får en grad er det det som betyr noe. Jeg har flere flere BA og MA for øvrig. Man kan være uheldig på eksamen, men man kan ha tilegnet seg mye likevel.

Det gir derimot et jævla rævva inntrykk av noen som ser ned på folk som ikke får bedre enn C i og med at C er en helt grei karakter. 

Anonymkode: 5c72f...65f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har selv én C fra bachelorgraden, og synes det er direkte pinlig. Til mitt forsvar oppstod det akutt alvorlig sykdom i familien to dager før eksamen, men det vet jo ikke arbeidsgiver som bare ser vitnemålet.

Så kvalmt. 

Anonymkode: dedb1...2de

• Liker 6
Skrevet

Jeg er politistudent. Har en sterk C i snitt, og synes personlig det er helt greit. Jeg er ikke en akademiker, men en praktiker, og karakteren sier ikke nødvendigvis så mye om hvordan god jeg er i jobben min. Min erfaring er at det faktisk ofte ikke henger sammen i det hele tatt. Den eneste grunnen til at jeg nå holder på å forbedre snittet er fordi det er mange som søker samme stillinger som meg, og jeg ønsker å øke mulighetene mine for jobb. 

Et snitt på C er bra det, sånn med tanke på ferdigheter. Dessverre er det kanskje middelmådig når man konkurrerer med mange som har B eller høyere i snitt, da man kanskje ikke en gang blir med i vurderingen. I politiet tror jeg det ofte er slik at de med mange søkere halverer bunkene ved å se på snitt. Sånn sett er jo C i snitt ikke så bra. 

Anonymkode: 8497d...8d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har A’er, B’er, C’er, D’er, E’er og noen stryk. Noen fag var bare ikke for meg. Jeg kommer fra en familie med høyt utdannede folk (professorer ol), men de er av oppfatning at så lenge man får en grad er det det som betyr noe. Jeg har flere flere BA og MA for øvrig. Man kan være uheldig på eksamen, men man kan ha tilegnet seg mye likevel.

Det gir derimot et jævla rævva inntrykk av noen som ser ned på folk som ikke får bedre enn C i og med at C er en helt grei karakter. 

Ser ikke ned på men sier at C ikke er en bra karakter. Stor forskjell.

Skrevet

Jeg har alle karakterene i alfabetet utenom F😆

Anonymkode: a4292...8b2

• Liker 1
Skrevet

Alt fra C og opp er gode karakterer. Men skal du ha meget gode karakterer så må du på B og A. 

Et vitnemål med mange B og A, samt et par C, er dog et meget bra vitnemål. 

Preges vitnemålet med et par B, mye C og noen D, så har du et middels godt vitnemål. 

Men når det kommer til stykket teller graden mer enn karakterene, og du vil derfor ikke bli silt særlig ut basert på vitnemålet hvis du ligger på f.eks sistnevnte med B,C og D. 

Anonymkode: c0acf...bab

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ser ikke ned på men sier at C ikke er en bra karakter. Stor forskjell.

Vel, det er nettopp det du gjør. F for personlighet. 😌

• Liker 3
Skrevet

Det kreves ofte C for å komme inn på Master, så da er vel C "godt" (nok). 

Anonymkode: ef8a3...bc7

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vel, det er nettopp det du gjør. F for personlighet. 😌

Det er ikke mitt problem at du føler deg krenket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...