Gå til innhold

Har utdanning, men vil egentlig jobbe i butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bachelorgrad i sosialt arbeid, men jeg vil ikke jobbe som det. Jeg har en butikkjobb som jeg trives godt i, og egentlig har jeg mest lyst til å bare å fortsette å jobbe her. Føler like vel et ytre press på meg at jeg må gjøre noe "mer", siden jeg er utdannet sosionom forventer alle at jeg snart skal begynne å jobbe som det. Men jeg er usikker på om jeg vil. Jeg trives egentlig godt med en jobb der jeg er på jobb i de timene, og når jeg er hjemme så har jeg fri. Jeg er ikke ambisiøs og jeg lever greit på en butikklønn. For meg er det helt ok å leie i stedet for å eie. 

Problemet er det presset jeg føler fra alle andre; familie og venner. Hva skal jeg gjøre? Jeg har jo masse studiegjeld, og sosionomjobber er mye bedre betalt, er jeg helt idiot som fortsatt ønsker å jobbe i butikk? 

Anonymkode: b935c...a07

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hva du mener med press. Har jobbet i butikk i mange år. Men presset er stort om det ikke er bra nok og alle forventer noe annet av deg. Jeg har nå begynt på utdanning pga dette. Følte på skam når andre vellykkede foreldre så jeg bare jobbet i butikk. Jeg likte med godt i butikk, men lønna er jo veldig dårlig da. Må huske på pensjon osv Så vet ikke hva du bør gjøre.... 

Anonymkode: 74ca8...d54

Skrevet

Du har jo mange muligheter i butikk også. Bli assisterende daglig leder/ daglig leder osv på sikt? :)

Anonymkode: 5d396...c60

Skrevet

Bli i jobben som du trives i. Du kan få en karriere innen den bransjen også- og tjene fint. 
Lettest å bli flink i en jobb man liker.

Ok, om du kunne tjene litt mer som sosionom, så er det også en dyr pris å betale i form av livskvalitet, om du ikke den liker jobben.

Hold fast i deg seg og hva du vil. Andre kan ikke kjenne hva som er riktig for deg. 

Butikk yrker er like viktig og bra som alt annet. Det viktigste er at DU har det bra med det du gjør.

Anonymkode: 9acc3...749

• Liker 5
Skrevet

Butikker rundt om trenger personale som virkelig ønsker å jobbe der! :Nikke: Du har jo alt en sjef kan ønske seg hva gjelder motivasjon og for de som vil, er det fullt mulig å gjøre karriere som sjef eller kjøpmann.

Forhåpentligvis har du mange år i bransjen, så unn deg trivsel og følg egne instinkt all den tid vi fortsatt trenger fysisk personal i butikken. Selv ikke doktorgrad hjelper, om man ender pottesur bak disken og alltid vil føle seg for god.

Du trengs virkelig, først og fremst fordi du er så motivert :klappe:

Anonymkode: 91e01...628

• Liker 2
Skrevet

Sosionomjobber er ikke mye bedre betalt enn butikkjobber.

Anonymkode: fa880...8a9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg begynte å jobbe i butikk etter vgs. Jeg bodde hjemme å sparte opp egenkapital og kjøpte leilighet da jeg var 23 år (2015). Jobber fortsatt i butikk i dag. Det som er viktig er jo faktisk å trives i jobben. Jeg er ikke en person som liker ansvar. Når jeg er ferdig på, så er jeg ferdig på jobb! Tjente 465 000 i fjor med overtid. Sosinomjobber er ikke så godt betalt i starten. 

Endret av hemmelig158
  • Liker 1
Skrevet

Jobb i butikken du om det er det du vil, så lenge du får betalt lånet ditt. Om du ikke er der fulltid, kan du se om butikken kan øke stillingen din.

Du kan kanskje til og med jobbe deg opp i bedriften. Det høres ut som en fin jobb. Skulle gjerne ha jobba i butikk selv.

Anonymkode: a75e6...ece

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...