Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For rundt en måned siden satte jeg opp Instagramkonto for første gang. Legger ut et bilde av meg selv om dagen.

Hver gang er det diverse fremmede menn fra andre land som vil chatte med meg. De aller fleste har lukkede kontoer, så jeg aner ikke hva slags folk jeg har med å gjøre. 

Hva er normen eller de sosiale reglene rundt respons på dette? Er det normalt å svare på chatter fra vilt fremmede folk på andre siden av kloden på instagram? 

De fleste steder er vel ikke dette normalt, men jeg synes det virker som folk er mer pratsomme på Instagram... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange scammere der ute. De fisker etter opplysninger som gjør det enklere å finne passord og sånt til mail. Jeg tror jeg ville latt vær å svare dem. 

Jeg snakket lenge med en sånn konto. Han ville vite alt om meg. Alt fra barns navn til mitt første kjæledyr. 

Anonymkode: 93055...538

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mange scammere der ute. De fisker etter opplysninger som gjør det enklere å finne passord og sånt til mail. Jeg tror jeg ville latt vær å svare dem. 

Jeg snakket lenge med en sånn konto. Han ville vite alt om meg. Alt fra barns navn til mitt første kjæledyr. 

Hvordan fant du ut at kontoen prøvde å finne ut passord? 

Skrevet

Ikke gidd å svar dem, det er 99% scam eller bullshit. Typ tyrker på jakt etter norsk dame etc. Anbefaler deg å gjør kontoen din privat så ikke gud og en hver mann kan se bildene dine. 

• Liker 3
Skrevet
Uni skrev (8 timer siden):

Hvordan fant du ut at kontoen prøvde å finne ut passord? 

Skjønte at det var noe muffins når profilen var ny, noen få bilder. (Tok omvendt bildesøk på Google og kom til en scam side). Ingen felles venner, men han hadde mange følgere. Han hadde bare sett profilbildet mitt og syntes at jeg var så søt. Så begynte han å skrive.  Jo mer jeg svarte, jo mer spurte han. Mulig han ville be om penger, men tipper det var for å finne opplysninger han kunne selge etterhvert. Hvorfor skulle han ellers være opptatt av barnas navn, mitt første kjæledyr, om jeg var gift og slike ting. Veldig opptatt av årstall. 😆 Jeg svarte, men ingenting var sant. Sa jeg var en enke med tre barn. Skrev falske datoer og navn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...