milliemoo Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Mitt beste tips jeg vil dele med dere, Ikke utsett problemer, da de gjerne blir større! Morsomt å dele alle gode tips, uansett hva slags tips 🤗
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Hold dine venner nær, men dine fiender nærere. (Da har man kontroll over dem). Anonymkode: 9f05e...00b 1
milliemoo Skrevet 2. desember 2020 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hold dine venner nær, men dine fiender nærere. (Da har man kontroll over dem). Anonymkode: 9f05e...00b Absolutt, noen må dessverre lære på den harde måten. Takk for godt tips!
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Ikke bry deg om hva alle andre sutrer og klager over hele tiden! Jeg har dessverre opplevd en del ganger at folk begynner å bitche uansett hvordan man forsøker å gjøre ting. For eksempel: Så kan de finne på å trampe over både stue og kjøkken med møkkete og klissvåte ute-sko. Men likevel kan de klage på grunn av at noen andre forsøker å ta av seg sine sko rett ved siden av utgangsdøren. Eller hvis de sitter på Internett hele dagen, og sutrer over at Internett fungerer så forbanna treigt. Pluss at de bitcher om at alle andre viss nok er så "ufattelig irriterende" fordi noen andre kanskje sitter på Internett samtidig som dem. Men så viser det seg at INGEN andre faktisk sitter på Internett i det hele tatt! Men likevel klager de. Eller de kan sitte i mangfoldige timer hver eneste dag og følge med på noe sludder og pølsevev på TV-skjermen. Men en annen gang så sitter det kanskje noen andre og følger med på noe helt annet program. Men da sitter disse sutrekoppene og bitcher i flere TIMER på grunn av dette "søppelet" som noen andre forsøker å følge med på. Deres eneste "grunnlag" for å gjøre dette, er for å føle seg "flinkere" enn alle andre hele tiden... Anonymkode: 5d7a7...10e 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 Uansett hva du sliter med så er det sikkert millioner som har gjort det samme og som kan gi deg tips om hvordan du får det bedre. Så søk kunnskap om du sliter og ikke anta at du er den eneste og at det ikke er mulig for deg å få det bedre. I tillegg, selv om problemene dine ikke kan løses på en dag, en uke, eller en måned så kan det godt være at de kan løses på ett år, to år, osv. Smil til verden og verden smiler til deg. Om du forsøker å gjøre livene til andre bedre så vil du få mye igjen. Samtidig viktig å ikke ta dette til det ekstreme, det er forskjell på å være snill og å være selvutslettende snill. Om du føler du mangler interesser og hobbyer så husk at det kan kreve jobb å få interesser og hobbyer. Mange som ikke likte å trene første gang de prøvde det, men som ble bitt av treningsbasillen etter å ha sett fremgangen og fått mestringsfølelse. Mange som hatet matematikk og funnet ut at de elsker faget etter å ha jobbet nok med faget til å få mestringsfølelse. Mange som tenker: Jeg må velge mellom å utdanne meg til noe som gir jobb eller utdanne meg innen noe jeg interesserer meg for. Kanskje kan disse få i både pose og sekk ved å finne nye interesser. Man vet ofte ikke hva man liker før man har prøvd skikkelig. Reflekter over hva som er viktig for deg. En vanlig test er å prøve å ta en prat med ens fremtidige jeg. Hva slags råd tror du ditt 100-år gamle jeg ville sagt til deg om han/hun kunne reise tilbake i tid og gi deg råd om hvordan du burde leve? Ville han/hun sagt: Du burde tjent mer penger, du burde slått opp med kjæresten din tidligere, du burde brukt mer tid med din familie, osv? Vær din egen bestevenn. Du lever 100% av tiden din med deg selv. Anonymkode: 2d25b...b06 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Uansett hva du sliter med så er det sikkert millioner som har gjort det samme og som kan gi deg tips om hvordan du får det bedre. Så søk kunnskap om du sliter og ikke anta at du er den eneste og at det ikke er mulig for deg å få det bedre. I tillegg, selv om problemene dine ikke kan løses på en dag, en uke, eller en måned så kan det godt være at de kan løses på ett år, to år, osv. Smil til verden og verden smiler til deg. Om du forsøker å gjøre livene til andre bedre så vil du få mye igjen. Samtidig viktig å ikke ta dette til det ekstreme, det er forskjell på å være snill og å være selvutslettende snill. Om du føler du mangler interesser og hobbyer så husk at det kan kreve jobb å få interesser og hobbyer. Mange som ikke likte å trene første gang de prøvde det, men som ble bitt av treningsbasillen etter å ha sett fremgangen og fått mestringsfølelse. Mange som hatet matematikk og funnet ut at de elsker faget etter å ha jobbet nok med faget til å få mestringsfølelse. Mange som tenker: Jeg må velge mellom å utdanne meg til noe som gir jobb eller utdanne meg innen noe jeg interesserer meg for. Kanskje kan disse få i både pose og sekk ved å finne nye interesser. Man vet ofte ikke hva man liker før man har prøvd skikkelig. Reflekter over hva som er viktig for deg. En vanlig test er å prøve å ta en prat med ens fremtidige jeg. Hva slags råd tror du ditt 100-år gamle jeg ville sagt til deg om han/hun kunne reise tilbake i tid og gi deg råd om hvordan du burde leve? Ville han/hun sagt: Du burde tjent mer penger, du burde slått opp med kjæresten din tidligere, du burde brukt mer tid med din familie, osv? Vær din egen bestevenn. Du lever 100% av tiden din med deg selv. Anonymkode: 2d25b...b06 👍🏽👍🏽👍🏽 Anonymkode: 5b74d...738
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 Kutt ut mennesker som er giftige og drar deg ned, vær så snill!! Det er ingenting som tapper en mer for energi enn nettopp det. Og lær deg og være takknemlig for de små tingene i livet!Og spar penger! Anonymkode: 5b74d...738 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 Spis sunt og ikke ta helsa forgitt. Anonymkode: 7d2a0...247 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vær din egen bestevenn. Du lever 100% av tiden din med deg selv. Anonymkode: 2d25b...b06 Edit: For å presisere hva jeg mente. Om du hele tiden kritiserer deg selv så ender du med å leve 100% av tiden din med din egen mobber. Det er jo helt forferdelig. Så forsøk i stedet å være din egen bestevenn. Vær snill mot deg selv. Gi deg selv ros. Anonymkode: 2d25b...b06 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 Gi litt mer faen i hva alle andre mener til en hver tid, og hver deg selv. Da vil du bli mer lykkelig. Og de vennene som ikke godtar den du er når du er deg selv, de er egentlig ikke dine ordentlige venne. De vennene du får da vil være ekte. Anonymkode: d6000...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 Det meste i livet handler om balanse. For din egen del handler det om balanse mellom hva man ønsker og hva man trenger. Ting man ønsker er gjerne fet mat, se på TV/serier, lett underholdning, ting som ikke gir motstand. Man skal så klart unne seg dette innimellom. Ting man trenger er aktiviteter som krever litt (evt er kjedelig), men som vil hjelpe deg i lengden. Dette er trening, studere/lese tung litteratur, spise salat og fiberrik mat. Ting som gir deg motstand, men på sikt utvikler deg enten fysisk eller psykisk. Dersom man har overvekt av enten ønsker eller behov vil det være vanskelig å være lykkelig. Man kan videreføre dette til mange andre deler av livet, f.eks parforhold handler om balanse mellom hva man trenger som enkeltindivid og hva forholdet trenger. Anonymkode: ff29d...919
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå