Gå til innhold

Folk som synes det er greit med sårende kommentarer her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke det at dette er anonymt på nett gjør det ok. Hvis du skriver noe stygt til meg her basert på noe jeg skrev, så tar jeg meg faktisk nær av det. Er mye hyggeligere med konstruktiv kritikk hvis man er uenig i en mening, og dritt trenger man ikke slenge uansett. 

Anonymkode: db549...631

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bør du finne andre kanaler... ;) 

Anonymkode: eb329...98d

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da bør du finne andre kanaler... ;) 

Anonymkode: eb329...98d

Som du kan lese under tekstfelt et der du skriver innlegg: 

"Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene."

Kan det være så vanskelig? 

Anonymkode: 7b2da...ae0

• Liker 20
Skrevet

Dessverre, sånn er det. Tåler du ikke dritt mot deg bør du ikke være på et forum. Dessuten, om man er "anonym" eller ved brukernavn så vet du jo ikke hvem personen er.  Tar du deg nær av alle kommentarer irl også?

Anonymkode: 0657f...15c

• Liker 5
Skrevet

Tenker at de som syns det er greit er narsissister eller psykopater eller har sterke trekk av det. Mange av disse som sitter konstant og surer og troller på nett.

Anonymkode: 6bac3...600

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dessverre, sånn er det. Tåler du ikke dritt mot deg bør du ikke være på et forum. Dessuten, om man er "anonym" eller ved brukernavn så vet du jo ikke hvem personen er.  Tar du deg nær av alle kommentarer irl også?

Synes ikke det handler så mye om hva man tåler, men om at alle har et ansvar for å vise respekt, uansett. Jeg tar meg som regel nær av det hvis jeg faktisk får dritt, på nett og i virkeligheten, men får det sjelden i virkeligheten. Jeg takler det, det er ikke det, men synes ikke det er noe hyggelig med dritt. Og det er ikke på mottakerens kappe at noen slenger dritt, det er de som kommer med stygge kommentarer som bør skjerpe seg. 

• Liker 16
Skrevet

Synes ikke det handler så mye om hva man tåler, men om at alle har et ansvar for å vise respekt, uansett. Jeg tar meg som regel nær av det hvis jeg faktisk får dritt, på nett og i virkeligheten, men får det sjelden i virkeligheten. Jeg takler det, det er ikke det, men synes ikke det er noe hyggelig med dritt. Og det er ikke på mottakerens kappe at noen slenger dritt, det er de som kommer med stygge kommentarer som bør skjerpe seg. 

Jeg er helt enig med deg TS. Synes det er mange ufine folk her.

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker at de som syns det er greit er narsissister eller psykopater eller har sterke trekk av det. Mange av disse som sitter konstant og surer og troller på nett.

Hvor mange psykopater tror du finnes i befolkningen, sånn ca?

Anonymkode: e2e8b...0b5

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

synes ikke det er noe hyggelig med dritt

Nettet er ingen hyggelig plass.

Anonymkode: e12e2...696

• Liker 5
Skrevet

Nettet er ingen hyggelig plass.

Anonymkode: e12e2...696

Det kan det fint være, så lenge folk samarbeider for felles hygge. 

• Liker 9
Skrevet

Hvor mange psykopater tror du finnes i befolkningen, sånn ca?

Anonymkode: e2e8b...0b5

Mange flere enn du tror.

• Liker 5
Skrevet

Jeg er veldig enig med deg, TS. Det er dessverre mange med dårlig folkeskikk og dårlige holdninger her. Det de ikke skjønner er at man tar kommentaren mye mer seriøst dersom den skrives på en konstruktiv måte

Anonymkode: 0acca...925

• Liker 8
Skrevet

Hva mener du med en sårende kommentar? Noen blir jo såret av uenighet eller korrigering av faktafeil, mens andre må bli angrepet personlig.

• Liker 10
Skrevet
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med en sårende kommentar? Noen blir jo såret av uenighet eller korrigering av faktafeil, mens andre må bli angrepet personlig.

Og så er det mange som tror de kan velge å definere "personangrep" så vidt at det ikke kan kalles personangrep før det er en drapstrussel omtrent.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Enig. Jeg synes alle bør bestrebe å være snille og forståelsesfulle her. Da blir forumet et mye hyggeligere sted.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ditt ansvar hva du skriver på nettet. Man kan ikke spy ut drit og skylde på mottakeren for reaksjonen. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg har vært her på Kvinneguiden en stund. Dvs. lenge. 

Og har noe å si til deg: 

For det første: Hva som oppleves "sårende" er høyst individuelt. Noen blir såret av ting andre ikke ville brydd seg om. 

For det andre: Hvis du har vært her en stund, vil du se at en god del innlegg bare er ..... ja, rett og slett dumme. Det er dumme spørsmål som man kunne googlet på 1 sekund, det er spørsmål om emner som 99% av oppegående mennesker vet svaret på, det er innlegg laget kun for å provosere. Bare noen eksempler. Og selvfølgelig, noen ganger bare skriver jeg inn et litt "uhøflig" svar - fordi spørsmålet blir rett og slett for dumt. Så dumt at det ikke er mulig å svare på "normal" måte.

Synd hvis noen blir såret. Men KG er for kvinner. Ikke for barn. Altså for voksne og nesten voksne. Man skal ikke tåle regelrett mobbing. Men man bør ha litt "hard hud" hvis man vil være på et stort forum. 

Anonymkode: 93181...6c9

• Liker 10
Skrevet

Jeg har vært her på Kvinneguiden en stund. Dvs. lenge. 

Og har noe å si til deg: 

For det første: Hva som oppleves "sårende" er høyst individuelt. Noen blir såret av ting andre ikke ville brydd seg om. 

For det andre: Hvis du har vært her en stund, vil du se at en god del innlegg bare er ..... ja, rett og slett dumme. Det er dumme spørsmål som man kunne googlet på 1 sekund, det er spørsmål om emner som 99% av oppegående mennesker vet svaret på, det er innlegg laget kun for å provosere. Bare noen eksempler. Og selvfølgelig, noen ganger bare skriver jeg inn et litt "uhøflig" svar - fordi spørsmålet blir rett og slett for dumt. Så dumt at det ikke er mulig å svare på "normal" måte.

Synd hvis noen blir såret. Men KG er for kvinner. Ikke for barn. Altså for voksne og nesten voksne. Man skal ikke tåle regelrett mobbing. Men man bør ha litt "hard hud" hvis man vil være på et stort forum. 

Anonymkode: 93181...6c9

Kan du gi noen eksempler på spørsmål som du mener er så dumme at det rettferdiggjør ufin oppførsel fra deg? 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg synes ikke det at dette er anonymt på nett gjør det ok. Hvis du skriver noe stygt til meg her basert på noe jeg skrev, så tar jeg meg faktisk nær av det. Er mye hyggeligere med konstruktiv kritikk hvis man er uenig i en mening, og dritt trenger man ikke slenge uansett. 

Problemet er vel i hovedsak at mange har forskjellig grense på hva som er konstruktivt. Ser mange konstruktive innlegg som er litt krasse som blir kalt hatefulle og sårende. Er du er av de som ikke tåler kritikk i det hele tatt så bør du jobbe med det, hvis du i hovedsak bare tenker på de usaklige slengbemerkningene som kommer av og til er jeg enig med deg. 

Anonymkode: 95394...a73

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 22.54):

Problemet er vel i hovedsak at mange har forskjellig grense på hva som er konstruktivt. Ser mange konstruktive innlegg som er litt krasse som blir kalt hatefulle og sårende. Er du er av de som ikke tåler kritikk i det hele tatt så bør du jobbe med det, hvis du i hovedsak bare tenker på de usaklige slengbemerkningene som kommer av og til er jeg enig med deg. 

Anonymkode: 95394...a73

KG burde vært et trygt sted der sårbare kunne åpnet seg og forventet å bli forstått, møtt og rommet. Istedenfor vegrer folk seg for å skrive ting fordi de vet at de vil bli angrepet uten grunn. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...