AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Jeg og samboer sitter her og er helt forfjamset ikveld.. Jeg har ikke alltid hatt den beste kontakten med min far gjennom årene, han har ikke vært noe god far og mishandlet oss i barndommen. Min søster brøt helt med han for 1 år siden.. Jeg har hele tiden forsøkt å ha noenlunde grei kontakt med han som voksen , jeg har prøvd å tilgi han og ha litt kontakt (men ikke for tett). Han har også stilt opp og hjulpet feks økonomisk med at jeg fikk kjøpt leilighet med samboer. (Ser på det som at han har prøvd å gjøre opp) I det siste har jeg til og med forsøkt å megle mellom hun og min søster.. Idag hadde vi invitert han og kona til oss på kaffe og kake for å exchange julegaver.. Han har alltid hatt en tendens til å komme tidlig til avtaler og jeg har flere ganger bedt han slutte med det. Avtalen idag var kl seks, noe jeg også understrekte på mld imorges at de skulle komme seks. Før seks er uaktuelt å rekke noe som helst og samboer sitter på hjemmekontor til litt over fem. Jeg drev og stressa på badet og dusjet idag, samboer var nettopp ferdig på jobb og jeg skulle begynne kle på meg etter å ha matet baby. Kl. 1740 begynner mobilen min å ringe som bare det, får ikke svart for er jo på badet, etter eg kommer ut av dusjen ser jeg masse ubesvart fra faren min og melding fra han at de er utenfor og ringer på (ringeklokken vår funker ikke) jeg svarte da på melding kl 1745 og skrev men vi avtalte jo kl seks og de er ganske tidlig nå, jeg har vært i dusjen og må kle på meg så de må vente litt så jeg får kledd på meg.. Kler på meg i stormfart, sambo må ta seg av baby og vi stresset skikkelig, samboer rakk ikke kle på seg, jeg ba han gå å åpne døra mens jeg dro opp buksa kl 1750, så han måtte bare gå og åpne opp døra i pysj.. Samboer buzzer de inn, så kommer faren min opp alene, pottesur. Han legger fra seg pose med julegavene og sier her er julegavene deres, kona mi vil ikke komme opp og jeg går nå! Så snur han seg og drar (uten å hilse på samboer eller baby) og begynner løpe ned trappene jeg roper etter han i gangen men hva i alle dager kom å få julegavene dine! Men han bare løper ut... Ringer han, han svarer ikke.. så da gir jeg faen. Var ikke dette jævli frekt?! Skal man bli så fornærma fordi man ikke slipper inn med engang når man dukker opp 20 min tidlig? Skulle jeg sluppet han inn og så kledd på meg?? Ble skikkeli lei meg og flau foran samboer.. Hva synes dere, var det galt av meg? Anonymkode: d7a91...39d 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Nei, du har ikke gjort noe galt. Anonymkode: c3cb2...a96 48
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 Dere sa ifra på forhånd så da har de ingen rett til å bli fornærmet. Om de velger å være tidlig ute er en ting om de hadde ventet litt i bilen, men å bli sure for å få komme inn ti minutter for tidlig blir for dumt. Anonymkode: 514a5...a47 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 2. desember 2020 Spesielt å være så rigid på klokkeslett når det er snakk om familie som kommer på besøk Anonymkode: 81563...db6 124
Gjest theTitanic Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg og samboer sitter her og er helt forfjamset ikveld.. Jeg har ikke alltid hatt den beste kontakten med min far gjennom årene, han har ikke vært noe god far og mishandlet oss i barndommen. Min søster brøt helt med han for 1 år siden.. Jeg har hele tiden forsøkt å ha noenlunde grei kontakt med han som voksen , jeg har prøvd å tilgi han og ha litt kontakt (men ikke for tett). Han har også stilt opp og hjulpet feks økonomisk med at jeg fikk kjøpt leilighet med samboer. (Ser på det som at han har prøvd å gjøre opp) I det siste har jeg til og med forsøkt å megle mellom hun og min søster.. Idag hadde vi invitert han og kona til oss på kaffe og kake for å exchange julegaver.. Han har alltid hatt en tendens til å komme tidlig til avtaler og jeg har flere ganger bedt han slutte med det. Avtalen idag var kl seks, noe jeg også understrekte på mld imorges at de skulle komme seks. Før seks er uaktuelt å rekke noe som helst og samboer sitter på hjemmekontor til litt over fem. Jeg drev og stressa på badet og dusjet idag, samboer var nettopp ferdig på jobb og jeg skulle begynne kle på meg etter å ha matet baby. Kl. 1740 begynner mobilen min å ringe som bare det, får ikke svart for er jo på badet, etter eg kommer ut av dusjen ser jeg masse ubesvart fra faren min og melding fra han at de er utenfor og ringer på (ringeklokken vår funker ikke) jeg svarte da på melding kl 1745 og skrev men vi avtalte jo kl seks og de er ganske tidlig nå, jeg har vært i dusjen og må kle på meg så de må vente litt så jeg får kledd på meg.. Kler på meg i stormfart, sambo må ta seg av baby og vi stresset skikkelig, samboer rakk ikke kle på seg, jeg ba han gå å åpne døra mens jeg dro opp buksa kl 1750, så han måtte bare gå og åpne opp døra i pysj.. Samboer buzzer de inn, så kommer faren min opp alene, pottesur. Han legger fra seg pose med julegavene og sier her er julegavene deres, kona mi vil ikke komme opp og jeg går nå! Så snur han seg og drar (uten å hilse på samboer eller baby) og begynner løpe ned trappene jeg roper etter han i gangen men hva i alle dager kom å få julegavene dine! Men han bare løper ut... Ringer han, han svarer ikke.. så da gir jeg faen. Var ikke dette jævli frekt?! Skal man bli så fornærma fordi man ikke slipper inn med engang når man dukker opp 20 min tidlig? Skulle jeg sluppet han inn og så kledd på meg?? Ble skikkeli lei meg og flau foran samboer.. Hva synes dere, var det galt av meg? Anonymkode: d7a91...39d Jeg hadde nok sluppet de inn, selv om jeg bare hadde vært ikledd håndkle, og latt de vente inne mens jeg kledde meg i eget tempo. Den som kommer tidlig må vente. Men ikke ute.
AnonGuy Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 De er tydeligvis narsissister i en eller annen form, eller rettere sagt egoistiske mennesker. Ikke bruk energi på det, drit i dem. Du har sagt fra tydelig at de ikke skal komme tidligere enn kl 18. Atterpå dere har en baby å ta hensyn til, hvis de ikke klarer å forstå dette. Så er de ikke verdt å bruke energi på. 9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 Han høres ut som en slitsom fyr, men jeg hadde nok allikevel sluppet han inn... men latt han vente i sofaen mens dere gjør dere klar Anonymkode: a4504...b2a 23
Muskath Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 Du har ikke gjort noe galt nei. Tåpelig oppførsel av voksne mennesker (din far og kona). De vet at dere har baby og ting å styre med og dere hadde avtalt tid. Prøv å ikke tenke mer på det, la det fare. Opp til dem om de vil kontakte dere igjen. 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 2. desember 2020 Veldig rar oppførsel av dere at det skulle være SÅ krise at de kom 20 min. før tiden at de måtte vente ute. Det gjør man bare ikke mot folk. Ikke i gangen heller liksom, og hva var galt med stua? Du visste jo at de pleier å være tidlige. Veldig rart å dusje kl. 17.40, når man vet folk er på vei og det ikke er noe fint selskap på gang, men kaffebesøk. Veldig VELDIG rart at samboeren din ikke kunne ta en telefon, åpne en dør eller kle på seg «mens han hadde baby»(som han vel hadde mens du dusja og, ) og hvorfor var ikke han kledd? Og hvorfor trenger dere klær for pbuzze noen inn? Ikke rart at du syns det er irritetende at de kommer tidlig, men veldig rar oppførsel å la folk vente UTE. ikke rart de ble sure. Anonymkode: 28c7a...b84 113
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #10 Skrevet 2. desember 2020 Sær oppførsel fra begge parter. Selvfølgelig slipper man inn gjester selv om de kommer for tidlig. Å la noen stå på trappa og vente er sylfrekt, selv om det absolutt ikke er god kutyme å komme alt for tidlig heller - særlig når det er presisert. Anonymkode: 18627...74e 48
Taffel Skrevet 2. desember 2020 #11 Skrevet 2. desember 2020 Ja, hadde selvsagt sluppet dem inn, bedt dem sette seg i stua, og så gjort meg ferdig. Det var snakk om 20 minutt. 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 Populært innlegg #12 Skrevet 2. desember 2020 I all verden, dette er noe av det rareste jeg har lest her inne. Du vet at de alltid kommer for tidlig, men velger likevel å invitere dem til et klokkeslett som du vet er for tidlig for dere, og så blir du attpåtil så forfjamset og forbauset når de gjør nøyaktig det forventede og dukker opp litt for tidlig. Hvorfor kunne du ikke bare invitere dem til 18:30, og så stå klar til å ta dem imot klokken 18? Her skaper du problemer for deg selv. Og hvorfor slapp du dem ikke inn med en gang du skjønte at de sto utenfor? Anonymkode: d7f45...8dd 110
milliemoo Skrevet 2. desember 2020 #13 Skrevet 2. desember 2020 Så ufyselig og ekkel opplevelse. Jeg tar ting til meg veldig fort og hadde tatt dette litt tungt tror jeg. Greit nok han kom litt tidligere enn planlagt men når det er sånn det ender med at han ikke tar tlf tar man jo på seg skyldfølelsen ofte. Syntes ikke du gjorde noe galt i det hele tatt, avtale er en avtale. Også er det jo familie, så om de må vente litt så må de bare det tenker jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #14 Skrevet 2. desember 2020 Det var snakk om 20 minutter, så her hadde jeg sluppet de inn og bedt de om å vente til vi var klare. Jeg trodde, når jeg begynte å lese hi at det var snakk om flere timer før. Anonymkode: 27669...5c4 17
SoWhat? Skrevet 2. desember 2020 #15 Skrevet 2. desember 2020 Merkelige alle sammen spør du meg. Hvorfor tok ikke samboeren din telefonen, eller gikk til deg med den. Og kunne han ikke bare åpnet mens du kledde på deg på badet? Hva gjorde det om han gikk i pysj? En smart ting å gjøre når folk alltid enten kommer for tidlig eller for sent, er å oppgi et for tidlig eller for sent kl.slett. Noen mennesker er uhelbredelige når det gjelder å komme til tiden 14
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #16 Skrevet 2. desember 2020 milliemoo skrev (2 minutter siden): Så ufyselig og ekkel opplevelse At en far som alltid kommer for tidlig gjorde det denne gangen også? Da har man ikke opplevd mye her i livet 🙈😂 Anonymkode: 81563...db6 36
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #17 Skrevet 2. desember 2020 Hvor langt hadde de kjørt for å komme på besøk til dere? Er ikke alltid like enkelt å beregne kjøretid. Det er faktisk bedre å beregne litt ekstra tid i tilfelle kø, veiarbeid eller dårlig føre, heller enn å alltid komme en halvtime for sent. Anonymkode: d7f45...8dd 10
Maleficenta Skrevet 2. desember 2020 #18 Skrevet 2. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg og samboer sitter her og er helt forfjamset ikveld.. Jeg har ikke alltid hatt den beste kontakten med min far gjennom årene, han har ikke vært noe god far og mishandlet oss i barndommen. Min søster brøt helt med han for 1 år siden.. Jeg har hele tiden forsøkt å ha noenlunde grei kontakt med han som voksen , jeg har prøvd å tilgi han og ha litt kontakt (men ikke for tett). Han har også stilt opp og hjulpet feks økonomisk med at jeg fikk kjøpt leilighet med samboer. (Ser på det som at han har prøvd å gjøre opp) I det siste har jeg til og med forsøkt å megle mellom hun og min søster.. Idag hadde vi invitert han og kona til oss på kaffe og kake for å exchange julegaver.. Han har alltid hatt en tendens til å komme tidlig til avtaler og jeg har flere ganger bedt han slutte med det. Avtalen idag var kl seks, noe jeg også understrekte på mld imorges at de skulle komme seks. Før seks er uaktuelt å rekke noe som helst og samboer sitter på hjemmekontor til litt over fem. Jeg drev og stressa på badet og dusjet idag, samboer var nettopp ferdig på jobb og jeg skulle begynne kle på meg etter å ha matet baby. Kl. 1740 begynner mobilen min å ringe som bare det, får ikke svart for er jo på badet, etter eg kommer ut av dusjen ser jeg masse ubesvart fra faren min og melding fra han at de er utenfor og ringer på (ringeklokken vår funker ikke) jeg svarte da på melding kl 1745 og skrev men vi avtalte jo kl seks og de er ganske tidlig nå, jeg har vært i dusjen og må kle på meg så de må vente litt så jeg får kledd på meg.. Kler på meg i stormfart, sambo må ta seg av baby og vi stresset skikkelig, samboer rakk ikke kle på seg, jeg ba han gå å åpne døra mens jeg dro opp buksa kl 1750, så han måtte bare gå og åpne opp døra i pysj.. Samboer buzzer de inn, så kommer faren min opp alene, pottesur. Han legger fra seg pose med julegavene og sier her er julegavene deres, kona mi vil ikke komme opp og jeg går nå! Så snur han seg og drar (uten å hilse på samboer eller baby) og begynner løpe ned trappene jeg roper etter han i gangen men hva i alle dager kom å få julegavene dine! Men han bare løper ut... Ringer han, han svarer ikke.. så da gir jeg faen. Var ikke dette jævli frekt?! Skal man bli så fornærma fordi man ikke slipper inn med engang når man dukker opp 20 min tidlig? Skulle jeg sluppet han inn og så kledd på meg?? Ble skikkeli lei meg og flau foran samboer.. Hva synes dere, var det galt av meg? Anonymkode: d7a91...39d Eh dere sa kl 18 og dere var ikke klare 10 min før? MN kan ikke forvente at folk kommer på sekundet eller beregne at de skal komme for sent. Da skulle dere sagt halv sju heller da... Er ikke en negativ egenskap å komme noen min tidligere Endret 2. desember 2020 av Maleficenta 22
milliemoo Skrevet 2. desember 2020 #19 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At en far som alltid kommer for tidlig gjorde det denne gangen også? Da har man ikke opplevd mye her i livet 🙈😂 Anonymkode: 81563...db6 Tenkte hele episoden. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #20 Skrevet 2. desember 2020 milliemoo skrev (1 minutt siden): Tenkte hele episoden. Fortsatt: Ikke opplevd mye om dette var ufyselig og ekkelt. Det er faktisk en ikke-sak om TS gir litt slipp😊 Anonymkode: 81563...db6 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå