Gå til innhold

Selge ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det når dere selger ting som skal sendes?  Vippser kjøper pengene før dere sender? 

Anonymkode: 87c83...1d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krever betaling før jeg sender.

Anonymkode: 3f918...a0c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Krever betaling før jeg sender.

Skal sende noe nå men kjøper vil sende med postoppkrav. Aldri gjort det. Da får jeg pengene på konto etter hun har hentet pakken. Kan ta opptil 5 dager. Noen erfaringer med det?

Skrevet

Det kommer an på kostnaden ved det jeg selger og inntrykket jeg har fått av kjøper.  Selger jeg f.eks. barneklær for 200 kr så venter jeg ikke på penger først (ikke alle har vipps heller).  Da tar jeg den risken.  

Jeg er blitt lurt på finn.no to ganger.  Begge gangene betalte jeg for varer som aldri kom.    

Skrevet
Zienna skrev (12 minutter siden):

Det kommer an på kostnaden ved det jeg selger og inntrykket jeg har fått av kjøper.  Selger jeg f.eks. barneklær for 200 kr så venter jeg ikke på penger først (ikke alle har vipps heller).  Da tar jeg den risken.  

Jeg er blitt lurt på finn.no to ganger.  Begge gangene betalte jeg for varer som aldri kom.    

Finnes mange frekke folk😡

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skal sende noe nå men kjøper vil sende med postoppkrav. Aldri gjort det. Da får jeg pengene på konto etter hun har hentet pakken. Kan ta opptil 5 dager. Noen erfaringer med det?

Med postoppkrav så må kjøper betale på postkontoret for å få ut pakken så det er veldig trygt.

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Postoppkrav er kun bra for mottakeren. Du som sender må betale hele beløpet (verdi+porto) til posten. Også får du det tilbake når hun henter pakka. Hvis hun henter den.. 

Anonymkode: 6adc0...8bc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finnes mange frekke folk😡

Heldigvis er de aller fleste ærlige :)  Jeg lærte å sjekke navn og adresse på FB og Gule sider.  Ber også alltid om mobilnummer.  

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har gjort det et par ganger, men da krever jeg at kjøper vippser over pengene det å sende i oppkrav koster. Sender over lenke til postens prisliste også, så blir det enklere å sjekke at prisen jeg sier er korrekt. Aldri vært noe problem.

En gang var det en som surret litt, og måtte vente noen dager før han fikk hentet pakken på posten, sånn at det alt i alt gikk 10+ dager fra jeg sendte til jeg hadde betalingen på konto. Det er jo en "risiko", at det kan ta litt tid. Pakken får du jo tilbake i verste fall, og du taper jo ikke penger, men "mister" fort et par uker og må legge ut annonse på nytt ol. 

Anonymkode: e4536...75c

• Liker 1
Skrevet

Ber alltid kjøper vippse for både frakt og varen. Til gjengeld sender jeg uoppfordret bilder av pakken med adresselapp fra posten osv.

Anonymkode: 018f3...ea5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Med postoppkrav så må kjøper betale på postkontoret for å få ut pakken så det er veldig trygt.

Nei, ikke hvis kjøper lar være å hente pakken. Da blir det ekstrakostnad og bortkastet tid for selger.

Anonymkode: 91232...38b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Postoppkrav er kun bra for mottakeren. Du som sender må betale hele beløpet (verdi+porto) til posten. Også får du det tilbake når hun henter pakka. Hvis hun henter den.. 

Anonymkode: 6adc0...8bc

Så vist jeg skal sende ett headsett som koster 1500 kr, så må jeg betale 1500 kr pluss frakt for å sende den?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så vist jeg skal sende ett headsett som koster 1500 kr, så må jeg betale 1500 kr pluss frakt for å sende den?

Nei, du må betale en pris for å sende pakken i postoppkrav (220,- om du bestiller på posten.no, inntil 10kg). Dette krever du ta kjøper vippser til deg på forhånd. 

Også må vedkommende som henter ut betale 1500 for å få pakken utlevert. Henter ikke kjøper pakken, får du den i retur etter en stund, og taper dermed tid, men kjøper taper de 220 kronene. Sporing følger med på kjøpet.

https://www.posten.no/sende/pakke/postoppkrav-pakke

• Liker 1
Skrevet

Oppkrav er dyrt og upraktisk. Jeg krever vipps/paypal på forhånd når jeg selger og betaler med vipps/paypal på forhånd når jeg kjøper. Har aldri blitt lurt eller lurt noen.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ikke lurt, henter ikke kjøper ut pakken må du betale ekstra gebyr for det. Ta alltid forhåndsbetaling

Anonymkode: ce406...98b

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke lurt, henter ikke kjøper ut pakken må du betale ekstra gebyr for det. Ta alltid forhåndsbetaling

Anonymkode: ce406...98b

Eller gjør som jeg pleier, hvis kjøper ikke vil betale alt på forhånd: krev at kjøper betaler for oppkravsendingen. Da må du ikke betale ekstra om kjøper likevel ikke henter pakken. 

Jeg lar kjøper velge dette selv (oppkrav eller betale alt på forhånd).

Skrevet
Jdz skrev (3 minutter siden):

Oppkrav er dyrt og upraktisk. Jeg krever vipps/paypal på forhånd når jeg selger og betaler med vipps/paypal på forhånd når jeg kjøper. Har aldri blitt lurt eller lurt noen.

Samme her! Sjekker alltid om det er noen vurderinger også, men med vipps har man jo telefonnummer og fullt navn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 21.56):

Hvordan gjør dere det når dere selger ting som skal sendes?  Vippser kjøper pengene før dere sender? 

Jeg krever i alle fall betaling FØR jeg sender fra meg ting....         

Anonymkode: 6e845...30e

• Liker 3
Skrevet

Kjøper betaler før jeg sender. Jeg bruker aldri postoppkrav, da sitter avsender med hele regningen hvis kjøper velger å ikke hente pakken.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...