AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Datteren min på 3 år har siste måneden vært umulig å legge seg..hun sover halv time for dagen og jeg vekker hun kl 7 hver morgen. Hun har blitt helt vrang og bruker to tre timer på å få henne å sove om kvelden . Legger hun 7 og hun sovner ni eller over. Hun leker i sengen. Løper ut og inn og finner på masse. Hopper i sengen og er helt vill når jeg prøver roe henne.jeg blir helt gal. Er gravid også og hun vet vi venter baby. Men jeg blir så sliten.skjønner ikke hvorfor hun ikke vil sove? Prøvde kutte ut søvn på dagen men da sovner hun om ettermiddagen og våkner kveld jeg blir og føler meg som en gretten mor Anonymkode: d73e4...52c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Legg henne heller kl. ni, hvis det uansett er først da hun sovner? Anonymkode: 5e189...aeb 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Legg henne heller kl. ni, hvis det uansett er først da hun sovner? Anonymkode: 5e189...aeb Men da er jo hun jo oppe sent hver kveld? Anonymkode: d73e4...52c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 En treåring burde ikke sove på dagen. Å sovne på ettermiddagen er bare en overgangsfase. Du vil se det blir mye enklere å legge på kvelden da Anonymkode: 91e7b...035 29
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 Vi har det likedan. Hun sovner på kjelken/i vogna på ei hjem fra bhg. Da får hun en halvtime og det er full fest til 21.. Hvis hun ikke får ettermiddagsluren sovner hun helt magisk, akkurat kl 19. Anonymkode: ad303...3a4 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: En treåring burde ikke sove på dagen. Å sovne på ettermiddagen er bare en overgangsfase. Du vil se det blir mye enklere å legge på kvelden da Anonymkode: 91e7b...035 I bhg sover barna på samme alder felles i halv time rundt lunsj... De anbefalte at hun fortsatte... Anonymkode: d73e4...52c 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 Jeg ville droppet dagsøvn. Anonymkode: 3c82f...af1 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men da er jo hun jo oppe sent hver kveld? Anonymkode: d73e4...52c Det er hun jo uansett høres det ut som? Hvorfor ikke heller ha det hyggelig mellom 19 og 21, og heller hygge dere med en bok, istedetfor å krangle om legging? Anonymkode: 5e189...aeb 18
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #9 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I bhg sover barna på samme alder felles i halv time rundt lunsj... De anbefalte at hun fortsatte... Anonymkode: d73e4...52c Hvorfor anbefaler de det? Hvis det ødelegger nattesøvnen er det ikke verdt det. Barn har forskjellige behov, så at de andre barna sover er engetlig ikke grunnlag nok til å fortsette med hvil. Jeg har ett barn som sov på dagtid til det var nesten 4 og ett som sluttet da det var 2,5. Bare en 10 min dupp i bilen kan drøye leggetiden med en time. Anonymkode: abc85...8f3 8
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #10 Skrevet 2. desember 2020 Kutt ut soving på dagen. Det er bare å gi beskjed til bhg om det. Anonymkode: f03d6...9c6 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #11 Skrevet 2. desember 2020 Jeg fjernet alle leker og skrudde av lyset. Satt også foran døra en periode. Jenta mi blir hyper når hun blir trett, og fjoller og styrer på. Hun har kjempet imot søvnen siden hun var baby, og nå er hun 5 år. Anonymkode: 6f5d2...52c 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #12 Skrevet 2. desember 2020 Spoiler Jeg ville også prøvd å kutte duppen. Det har som regel vært løsningen her når våre barn har begynt å tulle med legging eller nattesøvn på den måten. Anonymkode: dc4c8...762
Gjest Albbas Skrevet 2. desember 2020 #13 Skrevet 2. desember 2020 Enten akseptere at hun ikke er trøtt før 21, eller droppe dagsoving. Tar noen uker før hun venner seg til det og ikke sovner på ettermiddagen. da min eldste kuttet dagsoving sovnet han i stolen ved frukt i barnehagen i noen uker. De lot han sove 10 min før han ble vekket. Gikk seg raskt til.
Gjest WhisperingWind Skrevet 2. desember 2020 #14 Skrevet 2. desember 2020 (endret) Kutt dagdupp. Bhg skal gjøre som de får beskjed om. Men det er helt normalt at de i perioder er helt koko ved legging. Min 5 åring er i en sånn periode igjen nå. Akkurat nå tisset han i do "siste gang" for n'te gang 😂😂😂 Endret 5. desember 2020 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #15 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): I bhg sover barna på samme alder felles i halv time rundt lunsj... De anbefalte at hun fortsatte... Anonymkode: d73e4...52c Bare så de skal få gjennomført pauser, garantert.. Anonymkode: e0b3c...264 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #16 Skrevet 3. desember 2020 Min 3 åring wr sluttet med soving på dag. Når han sover på dag så er han umulig å legge! Etter det ble kuttet ut for noen mnd siden, så er leggingen en drøm! Han sovner etter å ha lest en bok, sovner ca 1-2 min etter vi lukker boka. I en periode etter vi kuttet ut soving på dag så var han trøtt, men det er kun en liten periode. Hvis han sovner i bil, omså bare i 10 minutter så ødelegger det for leggingen den dagen. Bhg skal høre på deg, om du mener barnet må slutte å sove på dagtid, så skal dem tilrettelegge for dette. Anonymkode: 4eb60...353 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #17 Skrevet 3. desember 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Bare så de skal få gjennomført pauser, garantert.. Anonymkode: e0b3c...264 Tja, om ingen trenger pauser så er det vel ikke noe problem å legge barnet senere på kvelden når h*n faktisk blir trøtt? Eller er det bare foreldre som trenger pause og tid for seg selv i løpet av dagen/kvelden? 😏 Anonymkode: 8917f...692 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 Sett på iPad med rolig musikk/eventyr. Da sovner hun nok ☺️ Anonymkode: 644db...663
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #19 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er hun jo uansett høres det ut som? Hvorfor ikke heller ha det hyggelig mellom 19 og 21, og heller hygge dere med en bok, istedetfor å krangle om legging? Anonymkode: 5e189...aeb Hadde samme kvelder her også TS. La ungen kl 19,sovnet ikke før 21. Da tenkte jeg som AB sitert over, så jeg utsatte legging én time, hadde det hyggelig istedet, la henne da kl 20, og vips på 5 min sovnet hun. Dette gjorde kvelden så mye enklere og ikke minst så var det mindre slitsomt. Anonymkode: 9fa85...227 2
MiniMjau Skrevet 3. desember 2020 #20 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): I bhg sover barna på samme alder felles i halv time rundt lunsj... De anbefalte at hun fortsatte... Anonymkode: d73e4...52c Klart de anbefaler det. Det er jo det enkleste for barnehagen. Si fra i bhg om hva som passer best for deres barn. Om det er å droppe blunden, så må de forholde seg til det. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå