AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Regjeringen sier at friske mennesker bør holde 2 meter avstand til personer i risikogruppen for covid-19. Hvorfor sier de ikke heller at de i risikogruppen bør holde 2 meter avstand til andre? Før det første vet jo ikke jeg om alle som er i risikogruppen. For det andre så er det de som er i en risiko som bør ta ansvar for seg og sin helse, ikke legge dette ansvaret over på de som ikke er i risikogruppen. Eller tenker jeg helt feil her? Anonymkode: 9948a...762 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Fordi du ikkje veit om du er syk. Coronavirus har bevist mange ganger at folk gir faen og går på jobb og fritid aktiviteter. Anonymkode: 0bd7d...697 11
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 Solidaritet og respekt for sine medmennesker er det noe som heter. Anonymkode: 939ca...b11 8
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Solidaritet og respekt for sine medmennesker er det noe som heter. Anonymkode: 939ca...b11 Men jeg aner ikke hvem som er i risikogruppen? De i risikogruppen vet det selv og kan holde avstand til andre vel? Anonymkode: 9948a...762 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Solidaritet og respekt for sine medmennesker er det noe som heter. Anonymkode: 939ca...b11 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg aner ikke hvem som er i risikogruppen? De i risikogruppen vet det selv og kan holde avstand til andre vel? Anonymkode: 9948a...762 Det er snakk om å holde to meter til de i risiko isteden for en meter avstand til alle andre. Anonymkode: 9948a...762 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi du ikkje veit om du er syk. Coronavirus har bevist mange ganger at folk gir faen og går på jobb og fritid aktiviteter. Anonymkode: 0bd7d...697 Nei jeg vet det. Derfor holder jeg 1m avstand til ALLE, men man skal holde 2m avstand til de i risiko, hvordan kan jeg vite hvem dette er? Det må da være bedre for deres del at regjeringen går ut å sier at de i risiko bør holde 2m avstand til andre. Anonymkode: 9948a...762 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 Er det virkelig ingen som skjønner problemstillingen her? Anonymkode: 9948a...762 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men jeg aner ikke hvem som er i risikogruppen? De i risikogruppen vet det selv og kan holde avstand til andre vel? Anonymkode: 9948a...762 Man vet jo gjerne hvis familie, venner eller kollegaer er i risikogruppen, da. Eldre er også i risikogruppen for eksempel. Det er enkelt å ta ekstra hensyn til dem. Jeg ser ikke problemet. Anonymkode: 1cea3...0a3 3
Muskath Skrevet 2. desember 2020 #9 Skrevet 2. desember 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Men jeg aner ikke hvem som er i risikogruppen? De i risikogruppen vet det selv og kan holde avstand til andre vel? Anonymkode: 9948a...762 Men så bare drit i å holde avstand og bruke munnbind da. Kjør på med ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #10 Skrevet 2. desember 2020 Muskath skrev (3 minutter siden): Men så bare drit i å holde avstand og bruke munnbind da. Kjør på med ditt. Avstand er tryggere enn munnbind. Anonymkode: 9948a...762 2
Muskath Skrevet 2. desember 2020 #11 Skrevet 2. desember 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker said: Avstand er tryggere enn munnbind. Anonymkode: 9948a...762 Bare gi f i begge deler. Er vel det du vil? Og dessuten, trenger vi at regjeringen sier alt vi skal gjøre? Hva med å bruke hodet selv.? Endret 2. desember 2020 av Muskath 1
Tessa12 Skrevet 2. desember 2020 #12 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Regjeringen sier at friske mennesker bør holde 2 meter avstand til personer i risikogruppen for covid-19. Hvorfor sier de ikke heller at de i risikogruppen bør holde 2 meter avstand til andre? Før det første vet jo ikke jeg om alle som er i risikogruppen. For det andre så er det de som er i en risiko som bør ta ansvar for seg og sin helse, ikke legge dette ansvaret over på de som ikke er i risikogruppen. Eller tenker jeg helt feil her? Anonymkode: 9948a...762 Dette gjelder vel i familie/venne sammenkomster, der vet man som oftest hvem som er i risikogruppa. Ute i det offentlige rom synes jeg det er den enkeltes ansvar å ta riktige forholdsregler for seg selv. Er du i risikogruppa så tar du altså selv ansvar når du beveger deg andre steder enn hjemme. 2
Ms. Steele Skrevet 2. desember 2020 #13 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det virkelig ingen som skjønner problemstillingen her? Anonymkode: 9948a...762 Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Du tenker at de som vet at de er i risikogruppen holder seg unna, ikke sant? Saken er at nettopp disse menneskene som kanskje er i risikogruppen er de mest sårbare og som trenger hjelp fra deg og meg. Hva skal de gjøre når de faktisk trenger bistand? De kan jo ikke gjøre stort, men VI KAN. Det er jo VI som kan sørge for å holde smitten på avstand når vi besøker disse i risikogruppen. De stakkarene som sitter der får jo ikke gjort noe som helst... Så ja, du har misforstått et og annet. 5
trønder Skrevet 2. desember 2020 #14 Skrevet 2. desember 2020 34 minutter siden, AnonymBruker said: Eller tenker jeg helt feil her? Du tenker helt feil her. 4
youcancallmejune Skrevet 2. desember 2020 #15 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men jeg aner ikke hvem som er i risikogruppen? De i risikogruppen vet det selv og kan holde avstand til andre vel? Anonymkode: 9948a...762 De mener selvfølgelig til mennesker du vet eller ser er i risikogruppe. Du holder altså avstand til din gamle bestemor, til den gamle dama du møter på butikken og til den svært overvektige naboen din. De prøver nok som best de kan å holde avstand, men de er avhengige av at andre gjør det samme. 8
ItchyBitchySpider Skrevet 3. desember 2020 #16 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Regjeringen sier at friske mennesker bør holde 2 meter avstand til personer i risikogruppen for covid-19. Hvorfor sier de ikke heller at de i risikogruppen bør holde 2 meter avstand til andre? Før det første vet jo ikke jeg om alle som er i risikogruppen. For det andre så er det de som er i en risiko som bør ta ansvar for seg og sin helse, ikke legge dette ansvaret over på de som ikke er i risikogruppen. Eller tenker jeg helt feil her? Anonymkode: 9948a...762 Dette. Når jeg er på en butikk, så holder jeg 1 meter avstand, slik regelverket er. Jeg har da ikke peiling på hvem av de andre kundene som er i risikogruppen? 1
Honey Dew Skrevet 3. desember 2020 #17 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 20.47): Men jeg aner ikke hvem som er i risikogruppen? De i risikogruppen vet det selv og kan holde avstand til andre vel? Anonymkode: 9948a...762 Vi prøver så godt vi kan å holde avstand, men det hjelper ikke hvis dere som er friske ikke gjør det. Vi kan ikke låse oss helt inne heller. 1
Enda en tulling Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 youcancallmejune skrev (På 2.12.2020 den 21.21): De mener selvfølgelig til mennesker du vet eller ser er i risikogruppe. Du holder altså avstand til din gamle bestemor, til den gamle dama du møter på butikken og til den svært overvektige naboen din. De prøver nok som best de kan å holde avstand, men de er avhengige av at andre gjør det samme. Blir som å reise seg for folk på bussen med andre ord... "Ser jeg så gammel/feit ut, eller???"
Gjest Sam3 Skrevet 4. desember 2020 #19 Skrevet 4. desember 2020 On 12/2/2020 at 8:41 PM, AnonymBruker said: Regjeringen sier at friske mennesker bør holde 2 meter avstand til personer i risikogruppen for covid-19. Hvorfor sier de ikke heller at de i risikogruppen bør holde 2 meter avstand til andre? Før det første vet jo ikke jeg om alle som er i risikogruppen. For det andre så er det de som er i en risiko som bør ta ansvar for seg og sin helse, ikke legge dette ansvaret over på de som ikke er i risikogruppen. Eller tenker jeg helt feil her? Anonymkode: 9948a...762 Fordi de er ikke friske men antatt friske. Om man forstår ikke at folk kan bli smittet og senere vise symptomer eller ikke i det hele tatt, må man droppe kommentarfeltet og forumer og opplyse seg. Lavmål.
Anbefalte innlegg