Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder disse som samme fag? Tok seminarvarianten i fjor, men bestod ikke og tar nå eksamensvarianten. Betyr dette at jeg ligger bak 10 studiepoeng på seminarvarianten, eller henter jeg de inn om jeg står på eksamen? Kan jeg ligge 20 poeng bak på disse om jeg stryker eksamen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har du nok misforstått. Om du ikke består et fag, så telles det ikke opp studiepoeng for dette faget. Om du "ligger bak" kommer an på totalen. Du skal som heltidsstudent produsere 60 "unike" studiepoeng på et år. Hvis du fraviker dette, ligger du bak. 

Anonymkode: 21d8b...538

Skrevet

Er det fremdeles sånn at du kan se studieplanen på studentweb? I så fall kan du nok enkelt sjekke der hvor mange poeng du skal ha faget.

Anonymkode: d4143...f3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her har du nok misforstått. Om du ikke består et fag, så telles det ikke opp studiepoeng for dette faget. Om du "ligger bak" kommer an på totalen. Du skal som heltidsstudent produsere 60 "unike" studiepoeng på et år. Hvis du fraviker dette, ligger du bak. 

Kan illustrere med et kort eksempel:

La oss si en student skal ta 6 fag a 10 studiepoeng på et år. Så stryker studenten 1 av disse fagene. Da ligger studenten 10 sp bak. 

Se på scenario 1 og 2 for neste studieår:

1: Studenten tar opp faget og følger normal progresjon i 3 nye fag a 10 sp. Studenten består alle 4 fag =>  Studenten blir ajour. 

2: Studenten tar opp det gamle faget, men følger ikke normal progresjon og tar bare 2 nye emner a 10 sp. Studenten består disse 3, altså det gamle faget blir bestått samt de to nye. Men studenten ligger fortsatt 10 sp bak, fordi studenten kun tok 2 nye emner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...