Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mottar dagpenger og har gjort det siden korona. Er ikke permittert ble arbeidsledig fra mars. Jeg har x antall uker igjen av stønadsperioden. Er blitt syk og kommer til å bli sykemeldt snart. Går dette utover stønadsperioden for dagpenger? Altså f. eks hvis jeg har 30 uker med dagpenger går det i minus to uker med sykemelding? 

Anonymkode: e055f...8fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mottar dagpenger og har gjort det siden korona. Er ikke permittert ble arbeidsledig fra mars. Jeg har x antall uker igjen av stønadsperioden. Er blitt syk og kommer til å bli sykemeldt snart. Går dette utover stønadsperioden for dagpenger? Altså f. eks hvis jeg har 30 uker med dagpenger går det i minus to uker med sykemelding? 

Ja, sykemelding forlenger tiden du kan få dagpenger. Men som arbeidsledig får du kun sykepenger for det du hadde fått fra nav, ikke beregnet fra tidligere lønn.

Anonymkode: 7f727...3f6

Skrevet

Dagpengene blir stoppet og du vil i stede få sykepenger. Når du blir friskmeldt så kan du igjen få dagpenger.

Anonymkode: cdd58...e14

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, sykemelding forlenger tiden du kan få dagpenger. Men som arbeidsledig får du kun sykepenger for det du hadde fått fra nav, ikke beregnet fra tidligere lønn.

Anonymkode: 7f727...3f6

Ok, så da går det ikke utover stønadsperioden? Thanks🙂Skal ringe NAV i morgen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...