AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Heisann, jeg er mann, og har sånn halvlangt hår. Etter at jeg vasker håret, som er 4-5 ganger i uka, så tørker jeg det sjeldent, eller tørker bittelitt, men jeg lar det tørke av seg selv, som ofte tar noen timer. Er det vanlig? Er det farlig for håret, blir det mer slitt/tørt? Anonymkode: 0615b...c85
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Nei, det er ikke vanlig. Vet ikke noe om det andre spørsmålet, utover at fuktige ting i lengden ikke er en god ting. Anonymkode: fd116...52c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Heisann, jeg er mann, og har sånn halvlangt hår. Etter at jeg vasker håret, som er 4-5 ganger i uka, så tørker jeg det sjeldent, eller tørker bittelitt, men jeg lar det tørke av seg selv, som ofte tar noen timer. Er det vanlig? Er det farlig for håret, blir det mer slitt/tørt? Anonymkode: 0615b...c85 Hehe, det er bare positivt å lufttørke håret, aldri sunt med rettetang eller føner. Ja, det er helt normalt. Anonymkode: 6eb80...9f4 33
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 Tvert imot, det blir mer slitt av å gni med håndkle eller føne det. Anonymkode: 642e1...4bf 8
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 Er det uvanlig? Jeg er dame, å lar håret lufttørke. Dusjer gjerne like etter å ha lagt barna så det er tørt når jeg legger meg, eller de dagene jeg har fri/helg så dusjer jeg på morningen og lar det lufttørke. Anonymkode: 4d916...e1b 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 Jeg tørker det bare med håndkle, klemmer håret, ikke frotterer. Har langt hår, lar det lufttørke. Tror det er bedre enn føner. Anonymkode: 3a818...7d4 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hehe, det er bare positivt å lufttørke håret, aldri sunt med rettetang eller føner. Ja, det er helt normalt. Anonymkode: 6eb80...9f4 Ok, takk Så du anbefaler å la det lufttørke heller? Aldri vært fan av føner faktisk. Anonymkode: 0615b...c85
Daria Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 Hvorfor skulle det være farlig? Hva tror du man gjorde før hårføneren ble oppfunnet...? Bare ikke gå ut med vått hår i kulda... Jeg har langt, tykt hår og lar det alltid lufttørke - først og fremst fordi det er vanvittig kjedelig og tidkrevende å skulle føne det, men også fordi føning sliter på håret. 3
noragrets Skrevet 2. desember 2020 #9 Skrevet 2. desember 2020 Jeg synes hårføning er det kjedeligste som finnes, så jeg lufttørker alltid håret. Har hår som rekker meg ca. midt på ryggen.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #10 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tørker det bare med håndkle, klemmer håret, ikke frotterer. Har langt hår, lar det lufttørke. Tror det er bedre enn føner. Anonymkode: 3a818...7d4 Usikker hva lufftørking er. Men jeg lar håret tørke av seg selv om du skjønner, det blir ofte tørt etter 4-5 timer etter endt vask. Anonymkode: 0615b...c85
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #11 Skrevet 2. desember 2020 Helt normalt. Bare la det lufttørke. Jeg er kvinne og bruker å lufttørke håret om jeg ikke har dårlig tid. Du trenger absolutt ikke bruke føner. Anonymkode: c4c1d...15a
noragrets Skrevet 2. desember 2020 #12 Skrevet 2. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Usikker hva lufftørking er. Men jeg lar håret tørke av seg selv om du skjønner, det blir ofte tørt etter 4-5 timer etter endt vask. Anonymkode: 0615b...c85 Det er lufttørking.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #13 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt normalt. Bare la det lufttørke. Jeg er kvinne og bruker å lufttørke håret om jeg ikke har dårlig tid. Du trenger absolutt ikke bruke føner. Anonymkode: c4c1d...15a Takker så mye Anonymkode: 0615b...c85
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #14 Skrevet 2. desember 2020 noragrets skrev (1 minutt siden): Det er lufttørking. Perfekt! Forresten, er det flere som får mer flass av å vaske håret sjeldnere? Prøvde å vaske det 1 gang i uka, men kom så mye flass, sikkert pga all fettet som hadde bygd seg opp i hodebunnen. Anonymkode: 0615b...c85
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #15 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Perfekt! Forresten, er det flere som får mer flass av å vaske håret sjeldnere? Prøvde å vaske det 1 gang i uka, men kom så mye flass, sikkert pga all fettet som hadde bygd seg opp i hodebunnen. Anonymkode: 0615b...c85 *Oljen. Anonymkode: 0615b...c85
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #16 Skrevet 2. desember 2020 Men mener du at du går ut av dusjen, tørker kroppen men lar håret bare renne av vann, eller tørker du håret også med håndkle? Hvis det siste trodde jeg det var det mest vanlig å gjøre, kjenner nesten ingen som bruker føner. Anonymkode: e42eb...f0a 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #17 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): *Oljen. Anonymkode: 0615b...c85 Det er vel tørt hår som flasser, ikke fett. Anonymkode: b697d...ef0
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #18 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men mener du at du går ut av dusjen, tørker kroppen men lar håret bare renne av vann, eller tørker du håret også med håndkle? Hvis det siste trodde jeg det var det mest vanlig å gjøre, kjenner nesten ingen som bruker føner. Anonymkode: e42eb...f0a Jeg dusjer og dusjer håret, deretter går jeg ut av dusjen, og tørker håret bittelitt med håndkle, slik at det ikke drypper vann liksom Men håret er jo vått, men ikke slik at det drypper vann fra det. Etter 2-3t er håret tørt. Anonymkode: 0615b...c85
Honey Dew Skrevet 2. desember 2020 #19 Skrevet 2. desember 2020 Lufttørking er jo det mest skånsomme for håret. Jeg lar det lufttørke selv om det tar noen timer.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #20 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel tørt hår som flasser, ikke fett. Anonymkode: b697d...ef0 Sant, men la oss si du trener i en uke, og under denne perioden har du kun vasket håret en gang. Da har det vel oppbygget seg ganske mye olje osv, som gjør at det flasser mye mer? Jo sjeldnere du vasker håret, jo mer flass? Anonymkode: 0615b...c85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå