AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Vi har en julekalender i klassen og den personen jeg jar trukket er muslim. Spurte en av de andre vennene mine som også er muslim om det ble feil å skrive god jul siden vi skal ha en lapp med noe hyggelig på sammen med gaven og de ikke feirer jul. Jeg lurer da på hva jeg skal skrive fordi jeg er ikke så veldig kreativ når det kommer til hilsner. Det skal være anonymt. Anonymkode: 0aeac...b36
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Ønsker deg en god høytid? Anonymkode: 1decc...ffc
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Hva går den julekalenderen ut på? Muslimer som går på skole har jo juleferie sånn som oss andre, selv om de ikke feirer jul. Det går an å skrive "håper du får kose deg masse i ferien", for eksempel, antar jeg. Ordet ferie er ganske nøytralt, så det går det ikke an å bli krenket av. Jeg antar at muslimene ikke ser på jul som en høytid for dem, så jeg hadde brukt ordet ferie. Om du må skrive særlig mye, så går det jo an å skrive ting som "endelig kan vi sove lenge i flere dager" og så videre. Anonymkode: 2f7ef...d2a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå