AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Min datter på 11 og et halvt år, har plutselig denne uken begynt å tisse i sengen om natten. Hun våkner selv av at sengen er klissvåt. Hun har ikke urinveisinfeksjon og drikker heller ikke mer om kvelden enn hva hun vanligvis gjør. Hun tisser alltid før hun legger seg, og det har hun gjort den siste uken også, så vi forstår ikke hva som skjer.. Har noen opplevd noe lignende? Anonymkode: 3c073...97b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Kan det være at hun er redd for noe eller har opplevd noe ekkelt/skummelt? Anonymkode: b6588...97a 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min datter på 11 og et halvt år, har plutselig denne uken begynt å tisse i sengen om natten. Hun våkner selv av at sengen er klissvåt. Hun har ikke urinveisinfeksjon og drikker heller ikke mer om kvelden enn hva hun vanligvis gjør. Hun tisser alltid før hun legger seg, og det har hun gjort den siste uken også, så vi forstår ikke hva som skjer.. Har noen opplevd noe lignende? Anonymkode: 3c073...97b Overgrep? Anonymkode: ea144...c66 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan det være at hun er redd for noe eller har opplevd noe ekkelt/skummelt? Anonymkode: b6588...97a Nei hun sier ikke noe om det, hun skjønner ikke selv hvorfor hun har tisset på seg og er helt forskrekket når hun våkner Ts Anonymkode: 3c073...97b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 Et rop om hjelp? Eller noe som er galt? Anonymkode: 375bb...c4c 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Overgrep? Anonymkode: ea144...c66 Får inderlig ikke håpe det.. Ts Anonymkode: 3c073...97b 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 Ikke nødvendig å sette noen diagnose på dette eller krisemaksimere med overgrep! Jeg tisset også i sengen periodevis da jeg var på den alderen, og det gikk over av seg selv. Ingenting galt hadde skjedd. Vet heller ikke hvorfor det skjedde, men husker ved et par anledninger at jeg drømte jeg tisset på et toalett og ente opp med å tisse i virkeligheten. Anonymkode: 6c844...4e6 18
Rant Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 Har hun opplevd noe traumatisk? Blir hun mobbet på skolen? 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #9 Skrevet 2. desember 2020 Diabetes? Anonymkode: 0cd0c...c09 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #10 Skrevet 2. desember 2020 Hvordan vet du at hun ikke har UVI? Har du undersøkt hos legen? Mange barn har det uten tydelige symptomer. Anonymkode: 964b8...766 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #11 Skrevet 2. desember 2020 Dra til legen og få en skikkelig vurdering. Kan være så mye. Anonymkode: 70d75...b63 10
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #12 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Diabetes? Anonymkode: 0cd0c...c09 Tenkte jeg også på. Ta en tur til legen bare for å sjekke om alt er i orden. Det trenger ikke være noe galt, men viktig å sjekke skikkelig. Anonymkode: f76b7...1a7 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #13 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke nødvendig å sette noen diagnose på dette eller krisemaksimere med overgrep! Jeg tisset også i sengen periodevis da jeg var på den alderen, og det gikk over av seg selv. Ingenting galt hadde skjedd. Vet heller ikke hvorfor det skjedde, men husker ved et par anledninger at jeg drømte jeg tisset på et toalett og ente opp med å tisse i virkeligheten. Anonymkode: 6c844...4e6 Bare fordi det gikk bra med deg, betyr ikke det at denne jenta ikke kan ha blitt utsatt for noe ugreit, eller er syk. Viktig å sjekke opp! Anonymkode: 0b756...122 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #14 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bare fordi det gikk bra med deg, betyr ikke det at denne jenta ikke kan ha blitt utsatt for noe ugreit, eller er syk. Viktig å sjekke opp! Anonymkode: 0b756...122 Ja men herregud da menneske, fordi en jente tisser i senga så betyr ikke det at hun har blitt utsatt for overgrep! Makan til krisemaksimering skal man lete lenge etter, fy flate. Anonymkode: a6c18...4f0 16
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #15 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare fordi det gikk bra med deg, betyr ikke det at denne jenta ikke kan ha blitt utsatt for noe ugreit, eller er syk. Viktig å sjekke opp! Anonymkode: 0b756...122 Jeg er selvfølgelig enig i at det er viktig å undersøke henne dersom dette er noe som vedvarer:) Synes bare det var virket vel dramatisk å lansere overgrep som et av de første mulige alternativene, når det ikke trenger å ha noe årsak i det hele tatt. Jeg ville bare være den mer optimistiske motvekten som har opplevd det samme selv og hadde det helt greit. Anonymkode: 6c844...4e6 8
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #16 Skrevet 2. desember 2020 Blir hun mobbet på skolen? Anonymkode: ea144...c66
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #17 Skrevet 2. desember 2020 Dette må du dra til legen med. Så lenge dette er noe hun vanligvis ikke er plaget med, så er det et eller annet som gjør det. Enten fysisk eller psykisk. Anonymkode: aae87...d8f 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #18 Skrevet 2. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja men herregud da menneske, fordi en jente tisser i senga så betyr ikke det at hun har blitt utsatt for overgrep! Makan til krisemaksimering skal man lete lenge etter, fy flate. Anonymkode: a6c18...4f0 Vi er på KG, husk det. 😂 Anonymkode: d64cb...897 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #19 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja men herregud da menneske, fordi en jente tisser i senga så betyr ikke det at hun har blitt utsatt for overgrep! Makan til krisemaksimering skal man lete lenge etter, fy flate. Anonymkode: a6c18...4f0 Man bør faktisk undersøke så fort jenter brått begynner med sånt. Og/eller ofte uvi. Temaet overgrep ties i hjel, de kan være skremt fra å si noe om det. De kan skamme seg og føle skyld. Oppdager man småting som kan gå i den retningen så er det ekstremt viktig å sjekke det ut. Tenk hvis det faktisk er det. Heller sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Anonymkode: ea144...c66 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #20 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja men herregud da menneske, fordi en jente tisser i senga så betyr ikke det at hun har blitt utsatt for overgrep! Makan til krisemaksimering skal man lete lenge etter, fy flate. Anonymkode: a6c18...4f0 Det er faktisk VELDIG vanlig at barn som opplever overgrep begynner å tisse i senga. Eller endrer atferd ellers. Så jo, det bør man faktisk være obs på. Anonymkode: 0b756...122 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå