Gå til innhold

Jente på 11,5 år som har begynt å tisse i sengen om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 11 og et halvt år, har plutselig denne uken begynt å tisse i sengen om natten. Hun våkner selv av at sengen er klissvåt.

Hun har ikke urinveisinfeksjon og drikker heller ikke mer om kvelden enn hva hun vanligvis gjør.

Hun tisser alltid før hun legger seg, og det har hun gjort den siste uken også, så vi forstår ikke hva som skjer.. 

Har noen opplevd noe lignende? 

Anonymkode: 3c073...97b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at hun er redd for noe eller har opplevd noe ekkelt/skummelt?

Anonymkode: b6588...97a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min datter på 11 og et halvt år, har plutselig denne uken begynt å tisse i sengen om natten. Hun våkner selv av at sengen er klissvåt.

Hun har ikke urinveisinfeksjon og drikker heller ikke mer om kvelden enn hva hun vanligvis gjør.

Hun tisser alltid før hun legger seg, og det har hun gjort den siste uken også, så vi forstår ikke hva som skjer.. 

Har noen opplevd noe lignende? 

Overgrep? 

Anonymkode: ea144...c66

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan det være at hun er redd for noe eller har opplevd noe ekkelt/skummelt?

Anonymkode: b6588...97a

Nei hun sier ikke noe om det, hun skjønner ikke selv hvorfor hun har tisset på seg og er helt forskrekket når hun våkner

Ts

Skrevet

Et rop om hjelp? Eller noe som er galt? 

Anonymkode: 375bb...c4c

• Liker 2
Skrevet

Overgrep? 

Får inderlig ikke håpe det.. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Ikke nødvendig å sette noen diagnose på dette eller krisemaksimere med overgrep!

Jeg tisset også i sengen periodevis da jeg var på den alderen, og det gikk over av seg selv. Ingenting galt hadde skjedd. Vet heller ikke hvorfor det skjedde, men husker ved et par anledninger at jeg drømte jeg tisset på et toalett og ente opp med å tisse i virkeligheten. 

Anonymkode: 6c844...4e6

• Liker 18
Skrevet

Har hun opplevd noe traumatisk? Blir hun mobbet på skolen? 

• Liker 1
Skrevet

Diabetes?

Anonymkode: 0cd0c...c09

• Liker 4
Skrevet

Hvordan vet du at hun ikke har UVI? Har du undersøkt hos legen? Mange barn har det uten tydelige symptomer.

Anonymkode: 964b8...766

• Liker 2
Skrevet

Dra til legen og få en skikkelig vurdering. Kan være så mye. 

Anonymkode: 70d75...b63

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Diabetes?

Anonymkode: 0cd0c...c09

Tenkte jeg også på. Ta en tur til legen bare for å sjekke om alt er i orden. Det trenger ikke være noe galt, men viktig å sjekke skikkelig.

Anonymkode: f76b7...1a7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke nødvendig å sette noen diagnose på dette eller krisemaksimere med overgrep!

Jeg tisset også i sengen periodevis da jeg var på den alderen, og det gikk over av seg selv. Ingenting galt hadde skjedd. Vet heller ikke hvorfor det skjedde, men husker ved et par anledninger at jeg drømte jeg tisset på et toalett og ente opp med å tisse i virkeligheten. 

Bare fordi det gikk bra med deg, betyr ikke det at denne jenta ikke kan ha blitt utsatt for noe ugreit, eller er syk. Viktig å sjekke opp!

Anonymkode: 0b756...122

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare fordi det gikk bra med deg, betyr ikke det at denne jenta ikke kan ha blitt utsatt for noe ugreit, eller er syk. Viktig å sjekke opp!

Ja men herregud da menneske, fordi en jente tisser i senga så betyr ikke det at hun har blitt utsatt for overgrep! Makan til krisemaksimering skal man lete lenge etter, fy flate. 

Anonymkode: a6c18...4f0

• Liker 16
Skrevet

Jeg er selvfølgelig enig i at det er viktig å undersøke henne dersom dette er noe som vedvarer:)

Synes bare det var virket vel dramatisk å lansere overgrep som et av de første mulige alternativene, når det ikke trenger å ha noe årsak i det hele tatt. Jeg ville bare være den mer optimistiske motvekten som har opplevd det samme selv og hadde det helt greit. 

• Liker 8
Skrevet

Blir hun mobbet på skolen?

Skrevet

Dette må du dra til legen med. Så lenge dette er noe hun vanligvis ikke er plaget med, så er det et eller annet som gjør det. Enten fysisk eller psykisk.

Anonymkode: aae87...d8f

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja men herregud da menneske, fordi en jente tisser i senga så betyr ikke det at hun har blitt utsatt for overgrep! Makan til krisemaksimering skal man lete lenge etter, fy flate. 

Vi er på KG, husk det. 😂

Anonymkode: d64cb...897

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man bør faktisk undersøke så fort jenter brått begynner med sånt. Og/eller ofte uvi. Temaet overgrep ties i hjel, de kan være skremt fra å si noe om det. De kan skamme seg og føle skyld. Oppdager man småting som kan gå i den retningen så er det ekstremt viktig å sjekke det ut. Tenk hvis det faktisk er det. Heller sjekke en gang for mye enn en gang for lite. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er faktisk VELDIG vanlig at barn som opplever overgrep begynner å tisse i senga. Eller endrer atferd ellers. Så jo, det bør man faktisk være obs på.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...