AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Har en viktig prøve om en uke. Jeg vet at jeg kommer til å bestå, men vil jo gjerne gjøre det bedre enn bare bestått. Hadde planer om å lese i dag, sånn at jeg ikke skulle bli sittende så lenge, hele kvelden, dagen før prøven. Sist gang jeg gjorde det var så utrolig slitsom, men jeg klarer liksom ikke å ta tak i meg selv og gjøre det, for det er verdens kjedeligste stoff. Jeg har ikke hatt behov for å lese til prøver før nå når jeg holder på med høyere utdanning, så jeg har ingen innøvd puggeteknikk. Er nesten sånn at jeg har antydninger til puggeskrekk, og blir frustrert og nesten lei meg når jeg ikke får til noe med en gang, og det er utrolig lite produktiv. Hvordan motarbeide prokrastinatoren i meg? Hvordan takler dere det? Anonymkode: 7e670...2e1
Lipyros Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Bestem deg og prioriter. Hard men sant 😉 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 Lipyros skrev (3 minutter siden): Bestem deg og prioriter. Hard men sant 😉 Hehe ja, lettere sagt enn gjort, dessverre. Anonymkode: 7e670...2e1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har en viktig prøve om en uke. Jeg vet at jeg kommer til å bestå, men vil jo gjerne gjøre det bedre enn bare bestått. Hadde planer om å lese i dag, sånn at jeg ikke skulle bli sittende så lenge, hele kvelden, dagen før prøven. Sist gang jeg gjorde det var så utrolig slitsom, men jeg klarer liksom ikke å ta tak i meg selv og gjøre det, for det er verdens kjedeligste stoff. Jeg har ikke hatt behov for å lese til prøver før nå når jeg holder på med høyere utdanning, så jeg har ingen innøvd puggeteknikk. Er nesten sånn at jeg har antydninger til puggeskrekk, og blir frustrert og nesten lei meg når jeg ikke får til noe med en gang, og det er utrolig lite produktiv. Hvordan motarbeide prokrastinatoren i meg? Hvordan takler dere det? Anonymkode: 7e670...2e1 Det er ikke bare enkelt å finne motivasjonen alltid. Sliter med det samme til tider selv. Er midt i eksamensperioden selv nå, og har vært i denne "bobla" i over en måned og jeg kjenner at jeg er så syyyykt lei og gleder meg til å bli ferdig. I går hadde jeg en sånn dag hvor jeg ikke orket å lese, hadde pensum langt oppi halsen. Så jeg bestemte meg, ok, i går var det en fridag til å gjøre det jeg vil, se serier, sløve, spise, ja det jeg følte for, uten å ha dårlig samvittighet. Men i dag skulle jeg lese igjen. Og det hjalp, motivasjonen var mye bedre i dag. Min motivasjon til å gjøre det bedre enn bare få ståkarakter er muligheten for videreutdannelse. Jeg vil ha en sterk C, men aller helst B i snitt for å kunne ha mulighet for videreutdanning. Jeg er godt voksen og dette er min andre utdannelse, så det er ikke sikkert at jeg ender opp med å videreutdanne meg, men jeg vil ha mulighet. Ellers så kan du dele opp dagen. Lag deg en plan, si til deg selv, 9-13 skal jeg lese. 13-18 skal jeg gjøre det jeg har lyst til og 18-21 skal jeg lese igjen. Bruk tidspunkter som passer ditt liv. Jeg kjører nevnt modell da jeg ønsker fri mellom 13-18 til å være med barna og lage og spise middag sammen. Som Nike sier, "just do it", ikke lett nei, men så sitter en med så mye bedre samvittighet når du har gjort det du kan. Anonymkode: d9852...4d8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke bare enkelt å finne motivasjonen alltid. Sliter med det samme til tider selv. Er midt i eksamensperioden selv nå, og har vært i denne "bobla" i over en måned og jeg kjenner at jeg er så syyyykt lei og gleder meg til å bli ferdig. I går hadde jeg en sånn dag hvor jeg ikke orket å lese, hadde pensum langt oppi halsen. Så jeg bestemte meg, ok, i går var det en fridag til å gjøre det jeg vil, se serier, sløve, spise, ja det jeg følte for, uten å ha dårlig samvittighet. Men i dag skulle jeg lese igjen. Og det hjalp, motivasjonen var mye bedre i dag. Min motivasjon til å gjøre det bedre enn bare få ståkarakter er muligheten for videreutdannelse. Jeg vil ha en sterk C, men aller helst B i snitt for å kunne ha mulighet for videreutdanning. Jeg er godt voksen og dette er min andre utdannelse, så det er ikke sikkert at jeg ender opp med å videreutdanne meg, men jeg vil ha mulighet. Ellers så kan du dele opp dagen. Lag deg en plan, si til deg selv, 9-13 skal jeg lese. 13-18 skal jeg gjøre det jeg har lyst til og 18-21 skal jeg lese igjen. Bruk tidspunkter som passer ditt liv. Jeg kjører nevnt modell da jeg ønsker fri mellom 13-18 til å være med barna og lage og spise middag sammen. Som Nike sier, "just do it", ikke lett nei, men så sitter en med så mye bedre samvittighet når du har gjort det du kan. Anonymkode: d9852...4d8 Takk for tips! Håper jeg klarer å skrape sammen motivasjon, kanskje i morgen... Anonymkode: 7e670...2e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå