AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Pga. koronaen skjer mer av kommunikasjonen på jobb nå skriftlig. Samtidig opplever jeg at det oftere blir misforståelser, uenigheter og til og med det som kanskje kan kalles konflikter. Ofte er det sånn at alt liksom løser seg når vi ser hverandre og får snakket sammen ansikt til ansikt. Er det flere som har det sånn? Anonymkode: 9185c...295
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Ja, på min jobb er det egentlig ganske krise nå, og mangelen på kontakt ansikt til ansikt er nok noe av årsaken. Ikke bare det, selvsagt. En stygg personalsak som drar med seg alle på kontoret + en stygg personkonflikt. Anonymkode: 58a51...f49
Rant Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 Kan forstå at sånt skjer, da 80% av kommunikasjon mangler. Nemlig kroppsspråk. Uten kroppsspråk kan man tolke alt i det vide og brede.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 Jepp. Prøver å formulere meg så godt så mulig skriftelig, og med et smilefjes slik at det ikke oppfattes som en ordre, men mer som et spørsmål. Ellers så tar jeg en kjapp telefon. Jeg setter heller ikke mange ????? Eller !!!! Det kan virke som en skriker (også SKRIVE MED STORE BOKSTAVEr). Jeg gjorde en liten feil. Ikke en alvorlig feil. Men fikk Mail asap tilbake fra leder. ‘Rett opp ASAP!!!!!’ Litt unødvendig syns jeg da jeg også var helt ny i jobben. En annen leder skrev: ‘Ikke SPAM den og den personen med denne saken!!!! ‘ Var kun en person som stod på kopi som egentlige ikke hadde noe med saken å gjøre, men var ikke en alvorlig sak. Var bare info om noe (ganske uskyldig sak). Er en del folk som trenger opplæring i skriftlig kommunikasjon. En annen leder skrev felles Mail til hele konsernet. Og det skjer av og til at en eller annen svarer med replay all med en kommentar at han eller hun kan ikke delta. Vi fleste skjønner at det kan skje. Men så har du alltid en tullebukk som skal igjen svare med replay all (denne gang lederen selv) at det ikke er nødvendig å ta replay all når en svare. Jeg skjønner det er ment som morsomheter fra leder sin side, men kan oppfattes som sarkasme En annen tidligere kollega av meg var det mye støy med. Men hun mente alle andre skapte støy. Hun var lett å fyre opp og kunne svare folk kjapt på Mail. Og du kunne nesten høre hva hun skrev for tastaturer hoppet rundt på bordet da hun tastet i vei i sinne ‘nå skal jeg sette den og den på plass’ Anonymkode: 99cc0...ea6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 Nei, absolutt ikke. Vi har et profesjonelt og godt arbeidsmiljø, og de ansatte er høyt utdannet og i stand til å uttrykke seg skriftlig. Vi har hatt, og har fremdeles, en veldig hyggelig tone både på epost og i nettmøter. Hvis man er så uheldig at man har en kollega som mangler elementær folkeskikk blir det nok konflikt uansett, hjemmekontor eller ei! Anonymkode: 9131e...67f
amz Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 Det er ofte vanskelig å kommunisere via tekst, folk snakker forbi hverandre. Husker vi hadde en regel på kundesupport, la være å maile for mye med brukeren. Det skaper for mange problemer, gjør det enkelt ta opp telefonen. Mange saker ble løst på denne måten, ved kommunikasjon
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #7 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 19.15): Pga. koronaen skjer mer av kommunikasjonen på jobb nå skriftlig. Samtidig opplever jeg at det oftere blir misforståelser, uenigheter og til og med det som kanskje kan kalles konflikter. Ofte er det sånn at alt liksom løser seg når vi ser hverandre og får snakket sammen ansikt til ansikt. Er det flere som har det sånn? Anonymkode: 9185c...295 Jeg har faktisk opplevd det stikk motsatte! Nemlig at folk bar finner på masse sludder og pølsevev angående hva som liksom hadde skjedd, eller hva jeg eller dem skal ha sagt. Rent oppspinn selvfølgelig. Med med skriftlig dokumentasjon, så har man i alle fall bevis for hva som egentlig skjedde. Dermed kan ikke folk LYVE heller. Anonymkode: b12d7...b43 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå