Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, møtte den vakreste jenten jeg noen gang kunne tenke meg og fantasier ble til virkelighet for noen måneder siden og ble raskt betatt å forelsket. Støtte meg, tatt vare på meg og vært deg for meg. hadde ikke hatt det så bra noen gang før men klarte å ødlegge alt med utroskap i fylla. Det finnes ingen unnskyldning for utroskap generelt, og det vet jeg ekstremt godt. Visste ikke selv hva jeg holdt på med, hvorfor skal jeg være utro med en som er i glad i meg for den jeg er ? Etter denne episoden har jeg klart å åpne øynene mine for at jeg har vært et motbydelig menneske. Jeg sliter psykisk, det gjør hun også, og gjort det en god stund nå. Føler meg som et monster etter som jeg gjorde dette, men hun tilga meg selvom ? vi har vært av og på iblant og mange tårer, hun har vært gjennom dette før og jeg vil bare hun skal få det hun letet etter, et ekte forhold uten frykt for utroskap og trygghet. Jeg ville aldri vært utro med henne igjen men vet ikke om jeg skal gi slipp på henne for å finne kjærligheten hun leter etter. Jeg elsker hun ekstremt høyt, men noen ganger må man la noen man elsker gå... Vær så snill hjelp meg. Gutt 18.

Anonymkode: 0ed74...85a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere to er unge og det å jobbe seg gjennom en utroskap vil kreve mye fra dere. Hvis forholdet var vanskelig fra før så vil det bli mer krevende.

Det høres ut som du har lært deg mye fra hendelse og ønsker gjøre opp for deg samtidig som du også tenker på henne og hennes behov. Det er ikke mange som er  18 år og tenker så reflekter og uselvisk som deg. Det skal du ha!

Ta en prat med henne og fortell henne det du skriver her og spør henne hva hun ønsker og hva hun trenger.

Du skriver at dere begge to sliter psykisk, ikke glem å ta vare på deg selv også samtidig som du tar vare på henne og hennes behov.

Lykke til!

Anonymkode: 5d79d...a7f

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som det er på tide å roe ned drikkinga.

Anonymkode: 5fdd1...06f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dere to er unge og det å jobbe seg gjennom en utroskap vil kreve mye fra dere. Hvis forholdet var vanskelig fra før så vil det bli mer krevende.

Det høres ut som du har lært deg mye fra hendelse og ønsker gjøre opp for deg samtidig som du også tenker på henne og hennes behov. Det er ikke mange som er  18 år og tenker så reflekter og uselvisk som deg. Det skal du ha!

Ta en prat med henne og fortell henne det du skriver her og spør henne hva hun ønsker og hva hun trenger.

Du skriver at dere begge to sliter psykisk, ikke glem å ta vare på deg selv også samtidig som du tar vare på henne og hennes behov.

Lykke til!

tusen takk for svar! det er en 5 års alder forskjell mellom oss og vært en av grunnene til at vi har kuttet kontakten 2 ganger.. Vi er på forskjellige stadier i livet men har det noe å si så lenge vi elsker hverandre ? jeg vet hva jeg vil og det er å være med henne, er vondt å gå rundt uten svar å ikke helt forstå hva jeg må gjøre for at hun skal faktisk vite at jeg vil være der for henne og ikke kommer til å gjøre det igjen ? har lagdt om så si hele det sosiale livet midt og gjort alt jeg kan for å bygge opp tilliten igjen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres ut som det er på tide å roe ned drikkinga.

Anonymkode: 5fdd1...06f

Kuttet ned fest livet til en viss grad men tatt par pils med kompiser her og der 

Skrevet

Alkohol er ingen unnskyldning. Du tok et veldig egoistisk valg og det eneste du kan gjøre du er å gi henne pusterom og forsikre hun at det ikke vil skje igjen.

Men det er ingen garanti for at tilliten blir å komme tilbake. La henne gå om det fortsatt sårer henne. 

• Liker 1
Skrevet
Kenelz skrev (9 minutter siden):

Alkohol er ingen unnskyldning. Du tok et veldig egoistisk valg og det eneste du kan gjøre du er å gi henne pusterom og forsikre hun at det ikke vil skje igjen.

Men det er ingen garanti for at tilliten blir å komme tilbake. La henne gå om det fortsatt sårer henne. 

vet det er ingen garanti for tillit kan komme tilbake. vil bare at ting skal bli som før... føler meg så dårlig for måten jeg har behandlet henne på. 

Skrevet
Just now, engstelig18 said:

vet det er ingen garanti for tillit kan komme tilbake. vil bare at ting skal bli som før... føler meg så dårlig for måten jeg har behandlet henne på. 

Ting blir neppe det samme som før. Dere KAN komme «over» det. 

Utroskap er for veldig mange det ultimate og ingen vei tilbake. Jeg er en av dem som aldri hadde tilgitt utroskap.

Skrevet

Er hun eldre eller yngre enn deg? Får du hjelp til psyken? Gjør hun? 

Anonymkode: 5d2b9...661

Skrevet
Kenelz skrev (3 minutter siden):

Ting blir neppe det samme som før. Dere KAN komme «over» det. 

Utroskap er for veldig mange det ultimate og ingen vei tilbake. Jeg er en av dem som aldri hadde tilgitt utroskap.

Tror du vi kan få ett enda sterkere bånd hvis hun etterhvert ¨kommer over det¨ eller er det bare nedover herfra ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er hun eldre eller yngre enn deg? Får du hjelp til psyken? Gjør hun? 

Anonymkode: 5d2b9...661

Hun er eldre enn meg, hun får hjelp, det gjør jeg også, men mine ressurser for psykisk helse blir ikke tatt på alvor som gjør det vondt og tungt til tider. En av grunnene til jeg kommer her er fordi folk faktisk svarer og tar seg tid til å gi noe lunde svar på tankene i hodet mitt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

tusen takk for svar! det er en 5 års alder forskjell mellom oss og vært en av grunnene til at vi har kuttet kontakten 2 ganger.. Vi er på forskjellige stadier i livet men har det noe å si så lenge vi elsker hverandre ? jeg vet hva jeg vil og det er å være med henne, er vondt å gå rundt uten svar å ikke helt forstå hva jeg må gjøre for at hun skal faktisk vite at jeg vil være der for henne og ikke kommer til å gjøre det igjen ? har lagdt om så si hele det sosiale livet midt og gjort alt jeg kan for å bygge opp tilliten igjen.

Skjønner.

Her er det flere faktorer som påvirker deres forhold, uansett hvor mye dere elsker hverandre.

- Sårbarhet fra før, hennes tidligere erfaring og livshistorie.

-Psykiske utfordringer

- Utrohet, manglende tillit

-Alder forskjellen 

- Følelsen av å blitt sviktet 

- Urettferdig -"følelsen av å føle at hun ikke fortjener dette, når hun har behandlet deg så godt som du beskriver"

Det å elske noen kan bety mye mer enn å være sammen som par. Noen skriver at du må gi henne pusterom, det er form for kjærlighet også. Det å si "jeg vet hva jeg har gjort og jeg tar konsekvensene av det, og jeg er klar for å jobbe med meg selv og vår forhold, hvis du ønsker at vi skal fortsette som par. Jeg skal la deg være i fred, hvis du ønsker det men vil også at du skal vite at jeg er her for deg"

Gi henne tid.

Men husk også å ta vare på deg selv og din helse, du har gjort feil og alle mennesker kan gjøre feil. Men det som er viktig er at du lærer noe fra dine misstag og gjør de endringer som er nødvendig.

Du kan bare gjøre ditt beste og ikke "pisk" deg selv. 

Hvis hun ser at du er verdt all "problem" så vil hun også kjempe for deg. Hvis hun ikke gjør det så er det ikke for at hun ikke elsker deg men summen av alt har blitt for mye og kjærlighet vil ikke være tilstrekkelig.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Skjønner.

Her er det flere faktorer som påvirker deres forhold, uansett hvor mye dere elsker hverandre.

- Sårbarhet fra før, hennes tidligere erfaring og livshistorie.

-Psykiske utfordringer

- Utrohet, manglende tillit

-Alder forskjellen 

- Følelsen av å blitt sviktet 

- Urettferdig -"følelsen av å føle at hun ikke fortjener dette, når hun har behandlet deg så godt som du beskriver"

Det å elske noen kan bety mye mer enn å være sammen som par. Noen skriver at du må gi henne pusterom, det er form for kjærlighet også. Det å si "jeg vet hva jeg har gjort og jeg tar konsekvensene av det, og jeg er klar for å jobbe med meg selv og vår forhold, hvis du ønsker at vi skal fortsette som par. Jeg skal la deg være i fred, hvis du ønsker det men vil også at du skal vite at jeg er her for deg"

Gi henne tid.

Men husk også å ta vare på deg selv og din helse, du har gjort feil og alle mennesker kan gjøre feil. Men det som er viktig er at du lærer noe fra dine misstag og gjør de endringer som er nødvendig.

Du kan bare gjøre ditt beste og ikke "pisk" deg selv. 

Hvis hun ser at du er verdt all "problem" så vil hun også kjempe for deg. Hvis hun ikke gjør det så er det ikke for at hun ikke elsker deg men summen av alt har blitt for mye og kjærlighet vil ikke være tilstrekkelig.

Tusen tusen takk for svar. Håper dette vil hjelpe litt<3

Skrevet
2 hours ago, engstelig18 said:

Tror du vi kan få ett enda sterkere bånd hvis hun etterhvert ¨kommer over det¨ eller er det bare nedover herfra ?

Umulig for meg å svare på, men mener at ingenting kommer godt ut av utroskap og man får ikke noe sterke bånd av det. Tror heller det alltid kommer til å vær problemer med tillit selv hvor hardt hun prøver. 

Skrevet
Kenelz skrev (2 minutter siden):

Umulig for meg å svare på, men mener at ingenting kommer godt ut av utroskap og man får ikke noe sterke bånd av det. Tror heller det alltid kommer til å vær problemer med tillit selv hvor hardt hun prøver. 

Tenker på det verste og håper på det beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...