Gå til innhold

Kløe på areola og på/inni brystvorte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg hatt et par uker nå. Kanskje 2 mnd?
Antydning til litt tørr hud også på den andre areolaen.

På det ene brystet er det ganske tørr og innskrumpet hud + små løse hudflak. Trodde først det var en slags eksem, men det har jo kommet seg litt den siste tiden og klør nå bare av og til. Synes det er litt rart at det også klør inni brystvorten, ellers hadde jeg kanskje ikke reagert på det andre. Noen som har tips? Prøvde med noe krem i starten, uten at det hjelpte nevneverdig. Har som sagt blitt bedre, men ble litt bekymret.

Har ikke byttet vaskemiddel, eller brukt for mye vaskemiddel. Har heller ikke ligget rester av det i bh for eksempel.

Anonymkode: b9f7b...a97

Skrevet

Jeg har ingen tegn til sopp, bare kløe, og på meg er det kun Daktacortkrem som hjelper mot kløen.

Anonymkode: 66eb1...87f

Skrevet

Dette er ikke for å skremme, men kløe på areola/brystvorte *kan* være et symptom på tumor i brystet, den trenger ikke være kreftsvulst.
Jeg ville sjekket det hos lege for sikkerhets skyld, og bedt om mammografi.

• Liker 1
Skrevet

Kløe bør sjekkes av lege. Mulig du blir henvist til BDS. Dersom du er under 30 år gjør de kun ultralyd, evt mammografi om ultralyden er uspesifikk

Anonymkode: 0eb99...9d5

Skrevet

Høres ut som sopp. Da får du slike tørre flak på brystvorten. Har hatt det selv.. 

Anonymkode: e383c...a38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...