AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Jeg sliter med hormonell migrene som kommer ca en gang i måneden, rundt mensen, og varer i 72 timer. Hvordan ble migrenen for deg når du gikk gravid? Verre? Bedre? Anonymkode: ac08b...995
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Her ble den bedre, Jeg hadde migrene ca 1 gang i uken. Ikke veldig kraftig, tok den som regel med lav dose imigran og en dupp. Men jeg jobbet som nattevakt, det var med stor sannsynlighet nattjobbing som provoserte anfallene mine. Da jeg ble gravid var jeg sykemeldt fra 6-12 uker med kvalme og mye intens hodepine, gikk deretter ut med svangerskapspenger. Så har ikke jobbet, dermed forsvant mye av migrenen ogsåetter uke 12. Jeg har hatt migrene kanskje 8 ganger så langt i svangerskapet etter uke 12, er nå i uke 39. Så her har det blitt bedre Anonymkode: b55c5...c29
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 Har ikke hormonell migrene da, men dårlig søvn/stress-utløst. Er 29 uker nå og har hatt bare ett anfall i graviditeten, mot normalt 1-2 i mnd. Til tross for mer jobbing i det siste🤷♀️ Men ja, blir kanskje annerledes når det er hormonelt🤔 Anonymkode: 56438...b07
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 Min ble mye værre. 2 trimester var forferdelig, 4-5 anfall i uka.. Om det var pga hormonelle forandringer eller at jeg måtte slutte på fast forebyggende medisin er ikke godt å si 🙄 Ble bedre på slutten av svangerskapet da heldigvis Anonymkode: afdc9...918
Anonymsh Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 (endret) Helt har det vært helt fantastisk! Har slitt med migrene i mange år, og det har forsvunnet fullstendig under hele graviditeten. Er nå høygravid, så spent på når migrenen vil komme tilbake etter graviditeten. Endret 2. desember 2020 av Anonymsh
Mhmjadda Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 I følge min lege blir ca 1/3 bedre, 1/3 uendret, og 1/3 verre. Jeg har/hadde lite anfall, og fikk hvertfall ikke mer 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sliter med hormonell migrene som kommer ca en gang i måneden, rundt mensen, og varer i 72 timer. Hvordan ble migrenen for deg når du gikk gravid? Verre? Bedre? Anonymkode: ac08b...995 Hei da jeg ble gravid første gang for 10 år siden, slet jeg veldig med migrene. Jeg kunne få migrene amnenhver dag, og det startet allerede før positiv test. Nå er jeg gravid igjen, og tror jeg har hatt migrene kun 3 ganger, og jeg er nå 9 uker på vei. Nå er jeg litt mer forberedt på at jeg lett får migrene og tar derfor alle forhåndsregler. Jeg drikker mye vann iløpet av dagen, jeg hviler så snart jeg kjenner behov for det, jeg sover mye på natten (alltså jeg legger meg tidlig) Spiser lite søtsaker da dette kan for meg være en trigger, og kaffe har jeg sluttet helt med. Denne gangen går jeg på blodfortynnende så tror det kan hjelpe på også. Anonymkode: 27b3b...d68
Chara Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 Min ble mye verre under svangerskapet. Hadde vel 3-5 anfall i uken i en laaang periode. Men nå skal det sies at vesla er 19 mnd og Jeg har ikke hatt migrene etter hun kom til verden! Nevrologen min sa at man kan bli kvitt migrene etter fødsel og jaggu tror jeg det skjedde meg.
Arkana Skrevet 3. desember 2020 #9 Skrevet 3. desember 2020 Min ble verre, selv om legen på forhånd sa at mange blir bedre.
Kalevala Skrevet 3. desember 2020 #10 Skrevet 3. desember 2020 Jeg ble helt migrenefri. Trodde det nesten ikke, og nøt hvert sekund.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #11 Skrevet 8. desember 2020 Har hormonell migrene som blir forverret av stress. Ble mye bedre etter jeg sluttet på pillen. Gikk fra 4-6 dager i måneden til ca annenhver måned eller sjeldnere. Er gravid i uke 18 nå. Hadde 19 dager på rad med migrene fra rundt uke 9, og så kommer den av og til nå etterpå. Ikke like sterk som før, men den ligger fortsatt der og gjør at jeg blir sliten. Anonymkode: ba6f1...64c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #12 Skrevet 8. desember 2020 Jeg var en av de som fikk det mye verre. Hadde i hovedsak hormonell migrene en gang i måneden, og kunne få anfall pga stress en gang iblant. Isteden for kvalme fikk jeg migrene nesten hele første trimester. Det ble så ille at jeg måtte sykmeldes delvis fra uke 4 til 8 og 100% fra uke 8 til 12. Rundt uke 13 gikk det magisk over da. Heldigvis Anonymkode: 290d1...794
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #13 Skrevet 8. desember 2020 Jeg har hatt to graviditeter. I første hadde jeg mindre migrene enn vanlig, i andre mer enn vanlig. Var generelt veldig sliten i andre gravididet. Anonymkode: 1b3a3...014
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå