AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Som det står i overskriften, er spørsmålet om morfin kan forverre en betennelse i leveren? Anonymkode: a4391...760
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Lurer du på interaksjoner slå opp medisiner i felleskatalogen.no Anonymkode: cd848...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 Jeg lurer ikke på interaksjoner, jeg lurer på om morfin kan forverre en betennelse i leveren. (Hvis noen har en liten/begynnende leverbetennelse, og får morfin. Kan det gjøre at betennelsen blir verre) Anonymkode: a4391...760
Minya Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 Alle medisiner kan forverre allerede eksisterende problemer med leveren, fordi leveren er der alt du tar blir filtrert ut. 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Som det står i overskriften, er spørsmålet om morfin kan forverre en betennelse i leveren? Anonymkode: a4391...760 Dette må du ta opp med behandlende lege. Selv om man med nokså stor nøyaktighet kan svare på dette, kjenner man ikke sykehistorien, og spørsmål vedrørende preparater i legemiddelgruppe A bør gjøres via fastlege/behandlende lege. Det er lett å tenke seg at det her spørres etter om det er trygt å ruse seg med angjeldende tilstand. Det synes jeg ikke vi skal bidra til her. Anonymkode: 2e351...ec7 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 Avhenger av typen leverbetennelse. Anonymkode: 952a9...a74
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg lurer ikke på interaksjoner, jeg lurer på om morfin kan forverre en betennelse i leveren. (Hvis noen har en liten/begynnende leverbetennelse, og får morfin. Kan det gjøre at betennelsen blir verre) Anonymkode: a4391...760 Under interaksjoner står det om man skal styre unna dersom man har leverbetennelse (spørs på type også, finnes mange) Anonymkode: cd848...5b9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 32 minutter siden, AnonymBruker said: Under interaksjoner står det om man skal styre unna dersom man har leverbetennelse (spørs på type også, finnes mange) Anonymkode: cd848...5b9 Og derfor er det vanskelig å se for seg at den som stiller spørsmålet har fått en lovlig forskrivning, da eventuelle negative virkninger ville vært vurdert av forskrivende lege, og at dette ville vært et naturlig sted å rette spørsmålet. Det er noe som lukter vondt her. Anonymkode: 2e351...ec7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #9 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er lett å tenke seg at det her spørres etter om det er trygt å ruse seg med angjeldende tilstand. Det synes jeg ikke vi skal bidra til her. Anonymkode: 2e351...ec7 Herre min hatt! Snakk om å lese noe som ikke står... Jeg ble lagt inn på sykehuset med smerter, og fikk morfin mot smertene. 2 timer etterpå ble smertene uutholdelige. Legene fant ikke ut hva problemet var, ogsendte meg hjem igjen. Nå lurer jeg på om jeg kunne hatt et problem med leveren (slippøm, kvalme og en del andre symptomer), og om morfinen kan ha forsterket dette. Anonymkode: a4391...760
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #10 Skrevet 2. desember 2020 58 minutter siden, AnonymBruker said: Herre min hatt! Snakk om å lese noe som ikke står... Jeg ble lagt inn på sykehuset med smerter, og fikk morfin mot smertene. 2 timer etterpå ble smertene uutholdelige. Legene fant ikke ut hva problemet var, ogsendte meg hjem igjen. Nå lurer jeg på om jeg kunne hatt et problem med leveren (slippøm, kvalme og en del andre symptomer), og om morfinen kan ha forsterket dette. Anonymkode: a4391...760 Det er nettopp derfor su skal snakke med behandlende lege. Da får du et kvalitetssikret svar. Det kan være livsfarlig å bruke kg til slike spørsmål. Anonymkode: 2e351...ec7 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #11 Skrevet 2. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Herre min hatt! Snakk om å lese noe som ikke står... Jeg ble lagt inn på sykehuset med smerter, og fikk morfin mot smertene. 2 timer etterpå ble smertene uutholdelige. Legene fant ikke ut hva problemet var, ogsendte meg hjem igjen. Nå lurer jeg på om jeg kunne hatt et problem med leveren (slippøm, kvalme og en del andre symptomer), og om morfinen kan ha forsterket dette. Anonymkode: a4391...760 De tok blodprøver som utelukket leverproblemer. Hvis ikke hadde de plukket opp det. Ikke vær hypokonder og tro du har leverproblemer pga dette. Vil tro det enten er luftsmerter eller galleanfall du hadde. Helt jævlig og morfin funker ikke på det Anonymkode: cd848...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #12 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): De tok blodprøver som utelukket leverproblemer. Hvis ikke hadde de plukket opp det. Ikke vær hypokonder og tro du har leverproblemer pga dette. Vil tro det enten er luftsmerter eller galleanfall du hadde. Helt jævlig og morfin funker ikke på det Anonymkode: cd848...5b9 Så fint at du har tilgang til journalen min(det ble ikke tatt noen leverprøver av meg i følge epikrisen) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det kan være livsfarlig å bruke kg til slike spørsmål. Anonymkode: 2e351...ec7 Hvorfor? Jeg ber ikke om helseråd. Anonymkode: a4391...760
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #13 Skrevet 2. desember 2020 Minya skrev (3 timer siden): Alle medisiner kan forverre allerede eksisterende problemer med leveren, fordi leveren er der alt du tar blir filtrert ut. Takk til deg Jeg ble så satt ut av de beskyldningene som kom at jeg glemte å svare deg Anonymkode: a4391...760
Sunnys Skrevet 2. desember 2020 #14 Skrevet 2. desember 2020 Om du bruker morfin regner jeg med du har fått dette utskrevet av lege. Lege har også journal på din helse. Regner med legen vet om lever betennelsen din, og tar hensyn til det ved utskriving av morfin. slike sterke preparater samt lever problemer bør du snakke med lege om
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #15 Skrevet 2. desember 2020 Morfin har kontraindikasjon ved akutt leversykdom. Anonymkode: 7ae0c...37d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #16 Skrevet 2. desember 2020 Alle som får tatt blodprøver i et akuttmottak får tatt leverprøver, det er en del av grunnpakken. Du har ikke leverbetennelse. Morfin i små doser er ikke farlig, det er derfor det brukes akutt. Morfin går fort ut av kroppen, derfor kan det stemme med forverring etter to timer. Siden de ikke fant noe antar jeg at det var noe helt ufarlig(farlige ting blir man sjekket for), men fortsatt veldig vondt. Fx en mageinfeksjon. Anonymkode: 8a73c...7f6 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #17 Skrevet 2. desember 2020 Sunnys skrev (28 minutter siden): Om du bruker morfin regner jeg med du har fått dette utskrevet av lege. Lege har også journal på din helse. Regner med legen vet om lever betennelsen din, og tar hensyn til det ved utskriving av morfin. slike sterke preparater samt lever problemer bør du snakke med lege om Jeg bruker ikke morfin, jeg fikk det på akutten da jeg var der med sterke smerter. AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Siden de ikke fant noe antar jeg at det var noe helt ufarlig(farlige ting blir man sjekket for), men fortsatt veldig vondt. Fx en mageinfeksjon. Anonymkode: 8a73c...7f6 Det er sikkert derfor jeg skal på flere polikliniske undersøkelser på sykehuset nå fremover... Anonymkode: a4391...760
Sunnys Skrevet 2. desember 2020 #18 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg bruker ikke morfin, jeg fikk det på akutten da jeg var der med sterke smerter. Det er sikkert derfor jeg skal på flere polikliniske undersøkelser på sykehuset nå fremover... Anonymkode: a4391...760 Ok, det går sikkert bra. Om du har stått på det fast har det sikkert vært annerledes.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #19 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er sikkert derfor jeg skal på flere polikliniske undersøkelser på sykehuset nå fremover... Anonymkode: a4391...760 Ja, nettopp. Det gjør vondt, men er ikke farlig akutt. Derfor ble du sendt hjem fra AKUTTEN for videre poliklinisk.. nevnte de galleblæra? Anonymkode: 8a73c...7f6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #20 Skrevet 3. desember 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Herre min hatt! Snakk om å lese noe som ikke står... Jeg ble lagt inn på sykehuset med smerter, og fikk morfin mot smertene. 2 timer etterpå ble smertene uutholdelige. Legene fant ikke ut hva problemet var, ogsendte meg hjem igjen. Nå lurer jeg på om jeg kunne hatt et problem med leveren (slippøm, kvalme og en del andre symptomer), og om morfinen kan ha forsterket dette. Anonymkode: a4391...760 Forventer du å få gode svar når du ikke gir nødvendig informasjon? I det minste kunne du fortalt at dette var morfin utskrevet av lege, så hadde du jo sluppet det som så ut som et nokså utildekket forsøk på å finne ut om det var farlig å ruse seg på morfin. Du har altså heller ikke noen leverbetennelse - eller i hvert fall ikke en som er diagnostisert, men du har vært på akuttmottak med magesmerter. Du gir et ufulstendig symptombilde, som ikke er mulig å vurdere, og uansett bør man ikke vurdere slikt på et åpent nettforum. Symptomene du beskriver peker heller ikke i retning av leverproblematikk. Du bør ikke bruke kg til å stille viktige spørsmål om egen helse. Anonymkode: 2e351...ec7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå