Gå til innhold

Stjernestøv

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hester midt i et boretslag? Er det normalt i Oslo??

Anonymkode: 774a2...001

Scenene med hestene er fra Nordtvet gård på Kalbakken, som ja - er en gård med mange hester midt i et blokkområde. Jeg bodde der før og kjenner igjen både de enkelte hestene og gården(Stabburet er spesielt gjenkjennelig). 

Anbefaler forøvrig et besøk. det er en kommunal besøksgård man kan dra innom når som helst. De har frittgående minigriser og høner, og sauer, lamaer, esel og søte ponnier. ❤️

Anonymkode: c0e9a...cd7

• Liker 6

Fortsetter under...

Jeg syntes forøvrig det er skikkelig gøy at de bruker masse steder i Groruddalen i innspillingen. Området har fått litt dårlig rykte, men det er et fantastisk fint sted med mange trivelige områder nær marka.

Samme med Julekongen som hadde med atriumshusa på Ammerud, skikkelig kul location. 

• Liker 3
Just now, clyde said:

Det er hester ikke langt fra Ellingsrud ja.

Og på Stovner, og på Tveita og på Alnabru og Bjerke og Gaustad og Akershus festning, - og Nordtvet, der scenen er spilt inn. Gårdene og hestene i Oslo var der før blokkene kom :) 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, men hva tror vi Ingeborg var? Ledestjerne? Stjernebarn?

Ikke stjernebarn i alle fall. Ellers hadde jo Nordstjerna slukket da hun forlot Nord for alle de årene siden. Men hun var nok en ledestjerne, ble til stjernestøv og hjalp folk med å finne veien hjem igjen. Noe hun fortsatte med etter at hun ble igjen blant menneskene.

• Liker 3

Annonse

Amatariel skrev (2 timer siden):

Ikke stjernebarn i alle fall. Ellers hadde jo Nordstjerna slukket da hun forlot Nord for alle de årene siden. Men hun var nok en ledestjerne, ble til stjernestøv og hjalp folk med å finne veien hjem igjen. Noe hun fortsatte med etter at hun ble igjen blant menneskene.

Hvorfor hadde Ingeborg tatt seg av gutten? Han er ikke fra Nord?

Anonymkode: 612d5...551

• Liker 1

Flere som la merke til at Eva plutselig hadde alle tennene sine på julemarkedet? Julemarked-episoden er noe av det første de spilte inn da de startet filming av serien. Det var tilbake i desember 2018. Jeg husker jeg var der da de spilte inn scenen på isbanen. Jeg skjønner at de ikke kunne forutse at hun ville miste fortennene underveis, men dette blir jo veldig tydelig når man snakker om kronologisk rekkefølge.

Anonymkode: ee9d9...88b

• Liker 6
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor hadde Ingeborg tatt seg av gutten? Han er ikke fra Nord?

Han ble funnet etter leteaksjon som hun deltok i blant menneskene. Foreldrene døde vel, så han trengte et sted å bo, og da tok hun seg av ham. Var den videoen hun så på for ikke lenge siden, historien om gutten og da hun fikk medalje.

• Liker 3
4 hours ago, AnonymBruker said:

Flere som la merke til at Eva plutselig hadde alle tennene sine på julemarkedet? Julemarked-episoden er noe av det første de spilte inn da de startet filming av serien. Det var tilbake i desember 2018. Jeg husker jeg var der da de spilte inn scenen på isbanen. Jeg skjønner at de ikke kunne forutse at hun ville miste fortennene underveis, men dette blir jo veldig tydelig når man snakker om kronologisk rekkefølge.

Har du ikke lagt merke til det før nå? 😄 har jo skifta mellom melketennene, ingen og voksentenner på henne helt siden 1.episode. 

Pga korona så måtte de siste episodene utsettes, og siste ble filmet i oktober 2020. Hvordan tenker du de skulle løst det når innspillingen tok nesten 2 år? Redigere tennene hennes? Hehe

Lileep skrev (3 timer siden):

Har du ikke lagt merke til det før nå? 😄 har jo skifta mellom melketennene, ingen og voksentenner på henne helt siden 1.episode. 

Pga korona så måtte de siste episodene utsettes, og siste ble filmet i oktober 2020. Hvordan tenker du de skulle løst det når innspillingen tok nesten 2 år? Redigere tennene hennes? Hehe

Haha nei 🤣det tok meg tydeligvis 13 episoder før jeg tenkte over det. Men til mitt forsvar har jeg vel fulgt med med et halvt øye siden jeg har en fireåring som ser. Da blir det litt å forklare. 

Nei, det er ikke stort å gjøre da. Hadde nok ikke fungert så godt med gebiss kanskje😅

• Liker 2

Barna her tror ikke at Ingeborg er slem. De tenker at Ingeborg håper å få Elly hjem og da ved å gjøre det en ledestjerne gjør få krafta tilbake. Men at hun allerede får kraft fra Elly, og er overraska over dette selv. (speilscenen) Hun ser mer overraska ut enn ond der. Kanskje er det noe med den krafta at den kan gis når noen viser godhet?

Annonse

Denne julekalenderen har blitt bedre og bedre synes jeg. Nå ser jeg alene fordi jeg foreløpig er barnløs, så har vel et litt annet perspektiv enn foreldre. Jeg er også under oppfatning at Ingeborg har blitt antagonisten i serien, og Varg bare vil hjelpe stjernebarnet hjem. En god tvist til å være en barneserie. 

Anonymkode: 7b4a1...c6f

• Liker 6
Annonse

Jeg liker denne serien bedre og bedre. God historie, gode skuespillere, og flere gode poenger. Den vokser litt på meg. Antagelig hadde den trege starten å gjøre med at jeg kanskje forventet noe ala Snøfall....

• Liker 2

Ser den med barna. Det irriterer meg veldig at de ikke skjønner at Varg er snill, og Ingeborg er slem. De blir irriterte på meg når jeg forteller dem at det er Ingeborg som vil holde Elly på jorda, for at hun selv får kraft da. Mens Varg vil ha med seg Elly hjem, og er fokusert på hjemreisen. Så småkrangler vi, og jeg sier "SE da!!! Skjønner dere ingenting, eller?" 😄 Men de er så opptatte av stereotyper, søt gammel dame som smiler må være snill, underlig fyr med rufsete, langt hår må være slem....

Anonymkode: 53a49...9e8

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...