Gå til innhold

Stjernestøv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når fikk Varg brev fra faren til Elly om å finne henne? Har sett alle episodene, men dette har jeg ikke fått med meg.

Anonymkode: ee9d9...88b

Det kom flyvende til ham temmelig rett etter at moren og faren kranglet om det. Faren ville si fra til Varg, moren sa nei fordi han var maktsyk og hadde forsøkt å stjele makt før. Rett etterpå kom brevet, så vi antok kanskje at faren hadde sendt brev på eget initiativ da. Men kan ikke huske om vi så hva som STO i brevet. Men Varg la jo på vandring rett inn i stjernestøvet etter at han hadde lest brevet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes den blokken de bor i er helt urealistisk pyntet? Se har festet lys på gelenderet i trappeoppgangen, noe som aldri ville skjedd i virkeligheten.

Anonymkode: ffe82...e1d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn  foretrekker the julekalender , er 8 år . Det ble en halv episode av stjernestøv så var det ikke interesse lenger. 

Anonymkode: 2c9e9...625

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (37 minutter siden):

Det kom flyvende til ham temmelig rett etter at moren og faren kranglet om det. Faren ville si fra til Varg, moren sa nei fordi han var maktsyk og hadde forsøkt å stjele makt før. Rett etterpå kom brevet, så vi antok kanskje at faren hadde sendt brev på eget initiativ da. Men kan ikke huske om vi så hva som STO i brevet. Men Varg la jo på vandring rett inn i stjernestøvet etter at han hadde lest brevet.

Åja, dette gikk meg hus forbi🙈 

Kan det være moren til Varg som er på gamlehjemmet siden han fulgte etter henne? Hun har misbrukt kraften og derfor mistet hun den. Hun var mer opptatt av oppmerksomheten, enn gjerningen hun gjorde.

Anonymkode: ee9d9...88b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Tror kanskje vi får se litt mer av Vargs maktbegjær etterhvert, når han har funnet Elly, tror du ikke? Må jo være en grunn til at han er utstøtt av hele Stjernefolket.

Jeg tenkte at kanskje Ingeborg er bestemoren til Elly, går det an? Hun har tydeligvis valgt å leve blant mennesker og hjelpe folk til å finne frem i type Røde Kors e.l i stedet for å være stjernestøv. Kanskje hun forelsket seg i sin ungdom eller noe...

Må si jeg likte både episode 6 og 7 godt! Tok seg virkelig opp. Mye bedre etter at Jo og Elly møttes.

Jeg tror ikke Ingeborg har valgt å leve blant mennesker, men ikke får dra tilbake til stjernefolket. Jo leste i boken at stjernefolk som er opptatt av å ta i mot hyllest for sine gode gjerninger ikke kan leve blant stjernefolket. Ingeborg snakker og ser på opptak av da hun ble tildelt pris for å ha reddet den unge mannen, husker ikke navnet, hele tiden.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun stjerne jenta er fryktelig usympatisk ja, hun skulle absolutt vært litt mer «likandes». Ikke jenta sin feil selvfølgelig, men det ødelegger litt for min opplevelse av serien faktisk. 

Anonymkode: 8492e...444

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 16.09):

Jeg synes det er en del logiske brister her. Moren er nordlending, faren er vestlending og bana snakker østlandsk, men de ser jo ikke ut som deres barn, de ser utenlandske ut. Er det meninga at casting er så rar?

Anonymkode: 2b287...044

På Lørenskog, der mange av scenene er spilt inn, er dette veldig vanlig. Mor fra et sted av landet, far fra et annet og så har begge fått jobb i feks Oslo. Jeg kjenner veldig igjen mangfoldet av barna på skolen, med slik det var da jeg gikk der selv. I tillegg syns jeg ikke barna ser "utenlandske" ut. Far har mørke øyne, mor har mørkt hår, barna har mørke øyne og mørkt hår. Veldig vanlig. Mange personer fra vestlandet har mørke gener som stammer fra skipstrafikktiden da det var en del spanjoler på vestlandet. Min bestemor hadde tykt, svart år, og andre slektninger jeg har fra vestlandet har heelt bekmørke øyne.

Anonymkode: 9c704...7fc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På Lørenskog, der mange av scenene er spilt inn, er dette veldig vanlig. Mor fra et sted av landet, far fra et annet og så har begge fått jobb i feks Oslo. Jeg kjenner veldig igjen mangfoldet av barna på skolen, med slik det var da jeg gikk der selv. I tillegg syns jeg ikke barna ser "utenlandske" ut. Far har mørke øyne, mor har mørkt hår, barna har mørke øyne og mørkt hår. Veldig vanlig. Mange personer fra vestlandet har mørke gener som stammer fra skipstrafikktiden da det var en del spanjoler på vestlandet. Min bestemor hadde tykt, svart år, og andre slektninger jeg har fra vestlandet har heelt bekmørke øyne.

Det er da vitterlig spilt inn på Tonsenhagen og Romsås? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorey skrev (1 time siden):

Ja, det er det jeg har trodd også. Kjenner meg igjen😀

Anonymkode: 612d5...551

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, det er det jeg har trodd også. Kjenner meg igjen😀

Ja, jeg kjenner igjen blokkene, t-banen på Romsås og Tiurleiken(?) skole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset liker vi serien godt. Barna er 4 og 7. Er meget imponert over skuespillerferdighetene til barna, spesielt Jo. Samspillet mellom dem. Lille Eva er jo til å spise opp.

At noen mener lys i trappa ol er urealistisk finner jeg underlig. Snøfall, som vi også elsker, hadde en hemmelig portal inne i en reol. Kanskje ikke helt realistisk det heller.  Det er jo eventyr :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg synes den blokken de bor i er helt urealistisk pyntet? Se har festet lys på gelenderet i trappeoppgangen, noe som aldri ville skjedd i virkeligheten.

Haha, akkurat dette snakket jeg med min 8-åring om i går! Han sa at det måtte være så fint å bo i blokk, for der hadde de så fine lys i trappa. Jeg sa at det BARE var på film. I virkeligheten har man ikke lov til å ha noe i en trappeoppgang, og det er farlig for folk som trenger å bruke gelenderet når de skal gå opp og ned, pluss at barn kan surre seg inn i ledningene, det er farlig! 😄 😄

Anonymkode: 53a49...9e8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorey skrev (19 timer siden):

Det er jo spilt inn flere steder. Skolen er hvertfall fra Lørenskog 😊 Jeg tror Romsås og Lørenskog er ganske likt når det kommer til innbyggermangfoldet, så poenget står.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke om Selda (fra ishockeylaget) er en gutt eller en jente? Jeg trodde Selda var et jentenavn. Samtidig synes jeg også det ligner på en jente utseendemessig. Men så vidt jeg ser er hockeylaget et guttelag + at Selda kun henger med gutter. Så jeg går ut ifra at det er en gutt?

Ellers synes jeg serien er veldig spennende. Første episode var veldig kjedelig, men det tok seg opp etter det. Enig i at stjernejenta er usympatisk. Elsker Varg!!!

Anonymkode: bca70...81d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og 10-åringen min liker serien veldig godt! Han ser også snøfall hver morgen (for 3.gang) To ganger holder for meg🙂

Anonymkode: 79b27...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 11.08):

Først klager folk på at det ikke er julestemning men alt for realistisk. Så klages det på at det er "julete". Vanskelige å tilfredsstille alle tydeligvis.

Men at en liten jente klarer å klatre oppover fasaden på en blokk, det tenker du ville skje i virkeligheten?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg forstår ikke om Selda (fra ishockeylaget) er en gutt eller en jente? Jeg trodde Selda var et jentenavn. Samtidig synes jeg også det ligner på en jente utseendemessig. Men så vidt jeg ser er hockeylaget et guttelag + at Selda kun henger med gutter. Så jeg går ut ifra at det er en gutt?

Ellers synes jeg serien er veldig spennende. Første episode var veldig kjedelig, men det tok seg opp etter det. Enig i at stjernejenta er usympatisk. Elsker Varg!!!

Anonymkode: bca70...81d

Hun må jo være en jente?..Men ja,skjønner hva du mener

Anonymkode: d2eba...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med dialekter forstår jeg ikke at folk reagerer på. Faren min er nordlending og moren min er vestlending. Selv er jeg østlending. Bi bor på østlandet alle sammen og har gjort det i 30 år. Pratet aldri dialekt med foreldrene mine i oppveksten, med unntak av noen få ord da jeg var liten ("hæst" og "ka"), men ikke noe mer. Om noe la moren min om til østlandsk da hun flyttet hit.

Så nei, dialekter er overalt og trenger ikke være noe rart med det. 

Anonymkode: f10a9...403

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes serien tar seg opp nå, det er mer handling og spenning mellom barna. Den hadde trengt en litt mer positiv start, for nå tenker jeg at den er lysere på en måte enn den var i starten og det er mer som skjer. Den er morsom mht alle valgene som er tatt, f.eks snakker begge de mørke foreldrene i blokka dialekt. Og alle foreldre vi ser er skilte foreldre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes serien tar seg opp nå, det er mer handling og spenning mellom barna. Den hadde trengt en litt mer positiv start, for nå tenker jeg at den er lysere på en måte enn den var i starten og det er mer som skjer. Den er morsom mht alle valgene som er tatt, f.eks snakker begge de mørke foreldrene i blokka dialekt. Og alle foreldre vi ser er skilte foreldre. 

Mens jeg synes det blir krampeaktig politisk korrekt. 

Anonymkode: 5e12c...8f6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...