AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #181 Skrevet 22. desember 2020 Koser meg masse med serien Meeeeen... så er jeg 46 og barnløs, he he, så ikke helt den det er viktig det gleder. Anonymkode: 1c1a5...8d4 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #182 Skrevet 22. desember 2020 Ok - logisk brist, som virkelig plager meg...! Om Ingeborg kan ta kraft fra Elly - hvorfor kan ikke Elly bare ta den tilbake igjen?? Anonymkode: b89c4...6dc 11
Cambria Skrevet 22. desember 2020 #183 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ok - logisk brist, som virkelig plager meg...! Om Ingeborg kan ta kraft fra Elly - hvorfor kan ikke Elly bare ta den tilbake igjen?? Anonymkode: b89c4...6dc Dette plager meg også. Jeg kunne godt svelget den med en forklaring på at stjernebarn ikke kan ta andres kraft eller noe, men uten forklaring så plager det meg nettop at ingen har kommet med ideen. 5
Kake-Kari78 Skrevet 22. desember 2020 #184 Skrevet 22. desember 2020 Cambria skrev (1 time siden): Dette plager meg også. Jeg kunne godt svelget den med en forklaring på at stjernebarn ikke kan ta andres kraft eller noe, men uten forklaring så plager det meg nettop at ingen har kommet med ideen. Haha, eksakt dette kommenterte begge barna her (6 og 8 år) også under dagens episode Helt enig i at jeg godt kunne ha kjøpt en forklaring om at f.eks barn ikke kan ta kraft fra voksne- men når det blir stående uforklart, blir det bare irriterende... 4
Amatariel Skrevet 22. desember 2020 #185 Skrevet 22. desember 2020 Tror det er nevnt tidligere at man kan stjele kraft fra Stjernebarnet. Var feks det Varg forsøkte på som barn mot broren sin. Derfor kunne Ingeborg ta fra Elly, og hun sa "mange leter etter deg for du er Stjernebarnet". Elly kan ikke stjele fra Ingeborg, for Ingeborg er ikke Stjernebarnet. Syns dette var logisk jeg, og har ikke tenkt et sekund at det var en brist 9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #186 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Føler på meg at Ingeborg er den snille og Varg den slemme! Tenk bare på Greven, Varg Vikernes! Tror nok bare de prøver å lure oss alle, så viser det seg julaften at Ingeborg har vært snill hele tiden og Varg har en ondskapsfull plan som går i vasken og Ingeborg redder julen for alle (unntatt Varg, seff). Anonymkode: 29714...727 Tror ikke det. Det var meninga at vi skulle tenke Varg var den slemme, men han vil hjelpe henne. Ingeborg har vært litt fram og tilbake, men hun lærer kanskje å være snill til slutt. Anonymkode: 2b287...044 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #187 Skrevet 23. desember 2020 Amatariel skrev (9 timer siden): Hæ, seriøst? Jeg ser ingen likheter mellom dem (så nettopp Skam på nytt da). Her er de sammen, ikke så mye likheter 😅 https://no.pinterest.com/pin/691232242778434196/ Må si at Jakob er sykt kjekk da.. Anonymkode: 2b287...044
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #188 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er de sammen, ikke så mye likheter 😅 https://no.pinterest.com/pin/691232242778434196/ Må si at Jakob er sykt kjekk da.. Anonymkode: 2b287...044 Asså bortsett fra at han var veldig ung akkurat der. Anonymkode: 2b287...044
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #189 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg synes han ligner veldig på Isac i fra SKAM, måtte Google for å se om det var lillebror, men virker ikke sånn. Anonymkode: 8ce98...970 De er faktisk kamerater i rl, Tarjei og Jakob. Kanskje du har sett noen bilder av dem på nett og derfor assosierer sånn? Anonymkode: 0b9a3...4a1 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #190 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tror ikke det. Det var meninga at vi skulle tenke Varg var den slemme, men han vil hjelpe henne. Ingeborg har vært litt fram og tilbake, men hun lærer kanskje å være snill til slutt. Anonymkode: 2b287...044 Bør være Ingeborg som er snill og Varg ond, nettopp fordi de liksom skal lure oss til å tro at vi har gjennomskuet dem. Anonymkode: 29714...727 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #191 Skrevet 24. desember 2020 For en fin avslutning på en serie som vokste masse på meg! ❤️😭 Anonymkode: 58e53...765 8
Sjøbanan Skrevet 24. desember 2020 #192 Skrevet 24. desember 2020 Ja, klump i halsen. Jeg fikk ikke rett om alt, men rett om dette med at Elly måtte gjøre boe selvoppofrende for å bli til Stjernestøv. Vakker avslutning og vakker musikk. Fint at de får fram at livet kan bli fint selv om ikke alt blir slik man forestiller seg. Det var også som om både Elly og Jo "vokste" i løpet av serien. De lærte noe viktig. 5
Kjetil E Skrevet 24. desember 2020 #193 Skrevet 24. desember 2020 Sjøbanan skrev (2 timer siden): Ja, klump i halsen. Jeg fikk ikke rett om alt, men rett om dette med at Elly måtte gjøre boe selvoppofrende for å bli til Stjernestøv. Vakker avslutning og vakker musikk. Fint at de får fram at livet kan bli fint selv om ikke alt blir slik man forestiller seg. Det var også som om både Elly og Jo "vokste" i løpet av serien. De lærte noe viktig. Ikke bare Elly og Jo, Kalle også, og Ingeborg tilslutt. Fantastisk serie, herlig avslutning. Men er det bare jeg eller, som sitter med en følelese av at serien egentlig passer for litt større barn enn det NRKs Julekalender normalt er beregnet på. 7
Sjøbanan Skrevet 24. desember 2020 #194 Skrevet 24. desember 2020 Kjetil E skrev (3 timer siden): Ikke bare Elly og Jo, Kalle også, og Ingeborg tilslutt. Fantastisk serie, herlig avslutning. Men er det bare jeg eller, som sitter med en følelese av at serien egentlig passer for litt større barn enn det NRKs Julekalender normalt er beregnet på. Tja-jo. Men de legger jo ut de andre mer barnslige kalenderne også. Det er bra de lager en for 8+ også. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #195 Skrevet 25. desember 2020 Denne serien skuffet meg stort (og barna). Har de ikke hatt prøvepublikum, testet historien på noen? Selve grunnhistorien er bra, dette med nord, stjernebarnet, stjernestøv og ledestjerner, men selve utførelsen er jo tragisk. Med et prøvepublikum av storyen i forkant så hadde de fått med seg viktig kritikk og kanskje klart å rette opp i noe av det. Anonymkode: 2eb10...d8c 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #196 Skrevet 25. desember 2020 Serien har mer innhold og mening enn typiske julekalendere har hatt før. Mange ulike ting som tas opp i serien. Den kan derfor virke litt tung for dem som forventer lett juleunderholdning. Men jeg tror at både voksne og barn kan ha glede av å se den, og kanskje den blir enda bedre når man ser den for andre gang? Mange likte ikke helt Blåfjell i starten heller, men den ble jo en klassiker etterhvert. Siste episode var godt laget mht å skape følelser hos seerne, jeg kjente en klump i halsen. Godt klippet og regissert. Alt i alt en god serie synes jeg. Men den hadde tjent seg ved første visning å ha vært litt lettere i de første episodene. Anonymkode: 612d5...551 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #197 Skrevet 25. desember 2020 Jeg liker nok snøfall bedre, men denne ble bedre etterhvert. Min favorittkarakter er definitivt Varg. Elska at rektor bare ansatte en fjern type som stå ut som en uteligger 😂 Anonymkode: c0e9a...cd7 9
Rem Skrevet 25. desember 2020 #198 Skrevet 25. desember 2020 Fantastisk serie! Flere sånne! Jeg og 8åringen elska den. Gutten på 11år gadd ikke se på, men det er nok alderen som har skylda. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #199 Skrevet 26. desember 2020 Hvem var ond og hvem snill? Fikk ikke med meg siste episode Anonymkode: 29714...727 2
Cambria Skrevet 26. desember 2020 #200 Skrevet 26. desember 2020 Seriens siste episode var veldig god. serien ble bedre, men synes de siste tre-fire episodene har vært fryktelig treige. Eneste man har venta på er at tiden skal gå så elly kommer seg hjem. Det ble kjedelig,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå