Gå til innhold

Stjernestøv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er i utgp veldig for at viktige temaer blir tatt opp i serier og filmer for barn. Det kan skape gode diskusjoner og øving på refleksjon for barna. Men jeg tenker at en julekalender burde være et fristed med juleglede, julemagi og julekos. Følte Snøfall klarte å balansere dette litt bedre enn hva Stjernestøv har gjort til nå i de to første episodene. Det har blitt veldig «tungt» og det mangler humor og kos. Føler seiren er rettet mer mot de største barna. 

Anonymkode: 988e9...19a

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den ikke. Hun stjernejenta var altfor usympatisk. 

Anonymkode: 1df60...4f1

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en del logiske brister her. Moren er nordlending, faren er vestlending og bana snakker østlandsk, men de ser jo ikke ut som deres barn, de ser utenlandske ut. Er det meninga at casting er så rar?

Anonymkode: 2b287...044

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er en del logiske brister her. Moren er nordlending, faren er vestlending og bana snakker østlandsk, men de ser jo ikke ut som deres barn, de ser utenlandske ut. Er det meninga at casting er så rar?

Det er vel for at alt skal være så politisk korrekt at alle hudfarger, dialekter, etc skal være representert. Det eneste som er ok at er underrepresentert, er hvite mennesker fra Østlandet. 

Anonymkode: f405e...393

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel for at alt skal være så politisk korrekt at alle hudfarger, dialekter, etc skal være representert. Det eneste som er ok at er underrepresentert, er hvite mennesker fra Østlandet. 

Anonymkode: f405e...393

Greit at alle skal være representert men det må jo liksom gi mening ellers så blir det vanskelig å sette seg inn i det. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg er fra Tromsø, min samboer fra Helgeland og vi bor i Oslo. Sannsynligvis vil vårt barn snakke østlandsk når det når skolealder.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan være jenta er adoptert ? Trenger ikke være biologisk barn, men det trenger de ikke å forklare til de som ser på ;) 

Godt at de viser mangfold, slik at de barna som ikke er hvite kan også kjenne seg igjen. Ikke føle seg uten for.

Anonymkode: 3219c...5b1

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg liker den ikke. Hun stjernejenta var altfor usympatisk. 

Anonymkode: 1df60...4f1

Jeg liker den så langt, men litt enig i dette hehe. Men vedder på at vi får se en utviklig. Ting er dessuten ofte litt overdrevet når det er barn som skal se på. Får følge med videre. 

Anonymkode: 188f1...b93

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir feil å henge seg opp i logiske brister i en julekalender. Hvor vanlig er det at mennesker forsvinner inn i stjernestøv f.eks?😜 Når det er sagt, så har jeg sett bare første episode. Så den i går sammen med barna, de har ventet forventningsfullt.. Om det er mer dystert i dag, faller vi nok av. De likte ikke gårsdagens episode særlig godt. Skjønner heller ikke vitsen med all denne elendigheten. Nok av andre serier som tar opp slike temaer! De fleste kalendere som har vært opp gjennom har jo et underliggende tema, og det er fint. Men f.eks Jul på Månetoppen og Amalies jul klarte likevel å finne stemninga og julemagien. 🌟

Anonymkode: 26c78...ed6

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har jeg ikke sett serien ennå, så det med utseendet skal jeg ikke uttale meg. 

Men det med dialektene er helt vanlig, når mor og far kommer fra hver sin kant av landet, flytter til og får barn et tredje sted. Ungene får gjerne dialekten etter der de bor, mens foreldrene beholder hver sine. Vi har mye av det på min jobb, som er litt ‘smeltedigel’ og trekker til seg ansatte fra hele landet.

Anonymkode: b89c4...6dc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Syns det blir feil å henge seg opp i logiske brister i en julekalender. Hvor vanlig er det at mennesker forsvinner inn i stjernestøv f.eks?😜 Når det er sagt, så har jeg sett bare første episode. Så den i går sammen med barna, de har ventet forventningsfullt.. Om det er mer dystert i dag, faller vi nok av. De likte ikke gårsdagens episode særlig godt. Skjønner heller ikke vitsen med all denne elendigheten. Nok av andre serier som tar opp slike temaer! De fleste kalendere som har vært opp gjennom har jo et underliggende tema, og det er fint. Men f.eks Jul på Månetoppen og Amalies jul klarte likevel å finne stemninga og julemagien. 🌟

Det kan jo hende at det blir mer julekos og julemagi etterhvert. Vi får håpe det! Ellers blir denne litt tung i en ellers tung adventstid.

Anonymkode: 612d5...551

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett de to første episodene nå og er skuffa. Kommer nok til å se alt, for noe spenning var det der, men jeg fikk ikke sen varme godfølelsen. Synes de to første episodene er altfor mørke og triste. Håper det tar seg opp.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg synes det er bra når serien gir logisk mening, og det har ikke noe med om det er magi å gjøre. For mange plot holes, eller ting i serien som motstrider hverandre og sånn sett ikke gir mening, gjør det vanskeligere for meg å like serien. Så jeg håper det ikke er for mange logiske brister :)

Anonymkode: 188f1...b93

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett den selv, men flere av elevene mine (4. trinn) har kommentert at de ikke liker serien. De synes den er kjedelig.

Anonymkode: 19e81...4ec

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde julekalender skulle være for de barna som var for gammle til fantorangen, har barn mellom 4-7 år. Men de syns den var skummel. Det kan jeg forstå! Er skuffet, julekalender var jo høydepunktet i barne tv når vi var små... blir opptak av jul i svingen her i år heller. 

Anonymkode: 4129c...015

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne sett mer av hundene! Så fine!❤

Likte ikke stjernejenta, hadde ikke latt ungen min snakke sånt og skapt seg for å få viljen sin..🙄

Anonymkode: 3a67c...b0c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har 8-åringen allerede falt av. Hun syntes den bare var trist og kjedelig. Minnet henne på at "Snøfall" også var litt trist til å begynne med, men den her falt visst ikke i smak i hele tatt. Syns den er litt trist selv. Å starte kalenderen med at to voksne flytter fra hverandre. Bare leit selv om det ofte er virkelighet. Kan se ut til at denne er beregnet på de litt større barna. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er helt vanlig at barn snakker dialelta der de vokser opp og ikke foreldrene sin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (3 minutter siden):

Det er helt vanlig at barn snakker dialelta der de vokser opp og ikke foreldrene sin.

Synes de overdriver det. Og det gjelder også mange av barn og foreldre der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...