Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på førstegangsintervju kl. 15 fredag før helga, og fikk beskjed om at kandidater til andregangsintervju skulle høre noe over helga. Jeg har fortsatt ikke hørt noe. Tror dere at håpet er ute?😭 Var virkelig drømmejobben min 🥺

Anonymkode: 5593a...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare onsdag....

Anonymkode: 16ddc...53e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er bare onsdag....

Anonymkode: 16ddc...53e

Men «over helga» er vel mandag/tirsdag, eller?

Skrevet

Er det kommunal, fylkeskommunal eller statlig? Har de kontaktet referansene dine?

Anonymkode: 7da45...749

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men «over helga» er vel mandag/tirsdag, eller?

Neida, jeg fikk også beskjed om «over helga», og de ringte meg fredag kl 14. Ble innkalt til annengangsintervju. 

Anonymkode: edbc4...dd8

Skrevet

Er det kommunal, fylkeskommunal eller statlig? Har de kontaktet referansene dine?

Statlig. Jeg vet ikke, har ikke spurt de😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Neida, jeg fikk også beskjed om «over helga», og de ringte meg fredag kl 14. Ble innkalt til annengangsintervju. 

Håper virkelig det samme skjer her 🤞🏼🤞🏼

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håper virkelig det samme skjer her 🤞🏼🤞🏼

Krysser fingrene for deg. I staten kan ting ta laaaaang tid. Du kan kanskje høre med en av referansene dine om de har sagt noe?

Skrevet

Slikt kan oftere ta mer tid enn arbeidsgiverne tenker seg. Og andre ganger tror jeg det er taktikk fra deres side. De bruker lang tid, sånn, ja, du var nå egentlig ikke den vi... men vi gir deg en sjans hvis du aksepterer lav lønn. 

Skrevet

Min samboer var på jobbintervju på fredag og skulle få høre mer "over helga". De ringte kl. 08 mandags morgen. Men det betyr ingenting, ulike steder har forskjellig tempo.

Er det forresten vanlig at de ringer referanser etter førstegangsintervju? Poenget er vel å få bekreftet eller avkreftet inntrykk man sitter med til slutt, evt. verifisere informasjon. Man har ikke fått nok informasjon etter første intervju. 

Anonymkode: 3c87d...200

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min samboer var på jobbintervju på fredag og skulle få høre mer "over helga". De ringte kl. 08 mandags morgen. Men det betyr ingenting, ulike steder har forskjellig tempo.

Er det forresten vanlig at de ringer referanser etter førstegangsintervju? Poenget er vel å få bekreftet eller avkreftet inntrykk man sitter med til slutt, evt. verifisere informasjon. Man har ikke fått nok informasjon etter første intervju. 

Håper ikke det var samme plassen som jeg var på 😅😅

• Liker 1
Skrevet

Noen steder sjekker referanser før annengangsintervju for ev å kunne tilpasse spørsmål eller undersøke om personen er uaktuell. Sa de forresten noe om når tilsettingsprosessen skulle være ferdig? 

Lykke til uansett! Ting tar ofte tid i staten 🤞🏼

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen steder sjekker referanser før annengangsintervju for ev å kunne tilpasse spørsmål eller undersøke om personen er uaktuell. Sa de forresten noe om når tilsettingsprosessen skulle være ferdig? 

Lykke til uansett! Ting tar ofte tid i staten 🤞🏼

Håper det🤞🏼 De sa før jul bare😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det blir vel ikke helt presist. Det er mange som bare har ett intervju, og da vil man ha fått nok informasjon etter det, antar jeg. 

En annen jobb jeg fikk ringte de for øvrig dagen etter, selv om de skulle ringe «til uka». Det var i kommunen. Så det er nok litt opp til intervjueren, hvordan han eller hun vurderer kandidatene, hvor mye tid som er satt av og hvor lang tid eventuelle andre arbeidsoppgaver tar. 

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke det var samme plassen som jeg var på 😅😅

Neida, dette var privat, sikkert en helt annen bransje 😅

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det blir vel ikke helt presist. Det er mange som bare har ett intervju, og da vil man ha fått nok informasjon etter det, antar jeg. 

En annen jobb jeg fikk ringte de for øvrig dagen etter, selv om de skulle ringe «til uka». Det var i kommunen. Så det er nok litt opp til intervjueren, hvordan han eller hun vurderer kandidatene, hvor mye tid som er satt av og hvor lang tid eventuelle andre arbeidsoppgaver tar. 

Jeg skrev første intervju, noe som indikerer at det er flere enn ett intervju. Hvis de forventer å få nok informasjon etter ett intervju så vil behovet for flere intervju falle bort. Så vi snakker nok ikke om det samme :)Det er jo supert at de ringte dagen etter, det gir et godt inntrykk til kandidaten også 👌

Håper de ringer snart, ts 🤗

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde førstegangsintervju forrige torsdag og skulle få svar i løpet av denne uka. Krysser fingrene fos oss begge! 

Anonymkode: 49ff2...a50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...