Gå til innhold

Eggløsning etter SA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mistet for et par dager siden😔 ønsker å prøve igjen med en gang .. Når begynte dere å teste mtp å finne eggløsning etter en SA? 😊

Anonymkode: 6630a...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist å høre. Det er mange her som har vært gjennom det samme.

Jeg lurer også på dette. Etter hva jeg har lest er det vanlig 2-4 uker etter SA'en. Det kan være vanskelig å kartlegge EL dersom du fremdeles har HCG i kroppen, siden det kan gi utslag på EL-testene, 

Anonymkode: 725d1...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så trist å høre. Det er mange her som har vært gjennom det samme.

Jeg lurer også på dette. Etter hva jeg har lest er det vanlig 2-4 uker etter SA'en. Det kan være vanskelig å kartlegge EL dersom du fremdeles har HCG i kroppen, siden det kan gi utslag på EL-testene, 

Ja mange i det siste syns jeg 😔 klarer ikke la være å tenke på korona og eventuelle følger av å få det , (har vært smittet uten å vite om det). Legen kunne selvsagt ikke utelukke det. 

Ah akkurat, venter nå på at HCG skal havne på O, de sier at den må være som normal før kroppen gjør seg klar for ny eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja mange i det siste syns jeg 😔 klarer ikke la være å tenke på korona og eventuelle følger av å få det , (har vært smittet uten å vite om det). Legen kunne selvsagt ikke utelukke det. 

Ah akkurat, venter nå på at HCG skal havne på O, de sier at den må være som normal før kroppen gjør seg klar for ny eggløsning.

I morgen er det to uker siden jeg tok tablettabort grunnet MA. Jeg blør mindre og mindre nå. Tok gravitetstest for et par dager siden, og den var det svak strek på. Vi får bare vente og se. Kan uansett ikke ha samleie før jeg slutter å blø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt var du på vei? Jeg hadde en kjemisk graviditet og hadde negativ test dagen etter en eller to dager etter IKM, fikk positiv ELtest ca 23 dager etter første blødningsdag. 

Anonymkode: e4767...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at du går igjennom SA :(

Jeg har hatt to SA'er og ble gravid på første EL igjen etter begge disse. Lønte seg å kartlegge eggløsningen nøye. Mine SA'er skjedde i uke 5 og 6, og hcg gikk derfor raskt ned. Var helt negativ test bare noen dager etter blødningen. EL forekom på neste samme tidspunkt som vanlig for meg, bare et par dager senere.

Etter MA jeg hadde i uke 9 var det litt mer jobb, for da hang hcg lengre i. Fikk EL en drøy uke etter det som var vanlig. Her ble jeg ikke gravid igjen med det samme. Så jeg har stor tro på fruktbarheten etter SA. Den sies å være ekstra god, så det er bare å kjøre på. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant ut at jeg hadde sa på grunn av eggløsningstest(som jeg tok dag 6, tenkte at jeg umulig kunne ha eggløsning da, så tok en GT og den var positiv). Tenkte at vi skulle prøve, før jeg fikk beskjed av legen om å vente en syklus. Uansett var det umulig å se etter eggløsningsslim, siden jeg hadde det helt frem til TR.

Jeg tenker at dere kan ta baby dansen når dere vil, også ta eggløsningstest neste syklus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...