Gå til innhold

Koronajul.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De nye anbefalingene fra regjeringen for julen er at man kan ha 10 gjester to ganger i løpet av julen. 

Normalt så kommer hele gjengen hit til oss da det er det enkleste siden vi har barn som skal legge seg osv. Gjengen er vi 4 i vår familie, min mamma, pappa, søster og svoger, mine besteforeldre, mannens mor + hennes 3 barn og mannens pappa med kone og ett barn.

Vi har kommet fram til at på julaften så kan mamma, pappa, søster, svoger mormor og morfar fra min side komme + svigermor og hennes 3 barn.

1 juledag er tradisjonen at vi er hos svigermor, mens vi bruker å være hos mine foreldre 2 juledag. Hos svigerfar har vi ingen fast dag, men de bruker å tilpasse seg etter når det passer for oss. 

Er det innafor å gi beskjed til svigerfar at vi dessverre ikke har plass til de i år pga korona-anbefalingene, men at vi gjerne kommer til middag hos dem en dag i julen?

Nyttårsaften bruker vi å være med venner, så den dagen er også full.  

Anonymkode: 4d8f4...bef

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De nye anbefalingene fra regjeringen for julen er at man kan ha 10 gjester to ganger i løpet av julen. 

Normalt så kommer hele gjengen hit til oss da det er det enkleste siden vi har barn som skal legge seg osv. Gjengen er vi 4 i vår familie, min mamma, pappa, søster og svoger, mine besteforeldre, mannens mor + hennes 3 barn og mannens pappa med kone og ett barn.

Vi har kommet fram til at på julaften så kan mamma, pappa, søster, svoger mormor og morfar fra min side komme + svigermor og hennes 3 barn.

1 juledag er tradisjonen at vi er hos svigermor, mens vi bruker å være hos mine foreldre 2 juledag. Hos svigerfar har vi ingen fast dag, men de bruker å tilpasse seg etter når det passer for oss. 

Er det innafor å gi beskjed til svigerfar at vi dessverre ikke har plass til de i år pga korona-anbefalingene, men at vi gjerne kommer til middag hos dem en dag i julen?

Nyttårsaften bruker vi å være med venner, så den dagen er også full.  

Du vet at det er max 10stk utenom dere selv TOTALT I HELE JULEN?  Har du besøk av 10 på julaften har du brukt opp kvoten din....

Anonymkode: 05dc5...ee0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vet at det er max 10stk utenom dere selv TOTALT I HELE JULEN?  Har du besøk av 10 på julaften har du brukt opp kvoten din....

Det er ikke tiden for å feste eller ha flere besøk. Besøk julaften og nyttårsaften feks får holde! Er det rart smitten herjer...

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, du kan ha 10 to - 2 - ganger ;) 

Anonymkode: 4106c...e9e

• Liker 3
Skrevet

Ja. Og helst ti ulike, fra 10 forskjellige familier. Slik at man totalt møter folk fra 20 forskjellige familier i løpet av jula.

Anonymkode: ce135...491

• Liker 4
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke slik. Det er bare bedt ommar man ikke har 5 nye hver dag. Ikke at det er maks 10.

Anonymkode: cc182...f17

Skrevet

Helt ærlig synes jeg ikke dere bør samle så mange familier. Da kan dere like gjerne drite i alle rådene og be den ekstra familien. Synes det er kjipt av dere å holde én familie utenfor. 

Anonymkode: eb729...e6f

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ok, så da burde vi si ifra at vi dessverre heller ikke kan komme til de på middag i julen siden vi skal ha kontakt med så mange andre?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt ærlig synes jeg ikke dere bør samle så mange familier. Da kan dere like gjerne drite i alle rådene og be den ekstra familien. Synes det er kjipt av dere å holde én familie utenfor. 

Anonymkode: eb729...e6f

Vi skulle gjerne minimert antallet litt, men jeg må feire jul med mine, og mannen er mammadalt og må feire med henne + barna. Da ble svigerfar den letteste å luke ut. Det er jo litt dumt siden de ikke har annen familie i samme landsdel., men håper de får en koselig jul for det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, så da burde vi si ifra at vi dessverre heller ikke kan komme til de på middag i julen siden vi skal ha kontakt med så mange andre?

Vi skulle gjerne minimert antallet litt, men jeg må feire jul med mine, og mannen er mammadalt og må feire med henne + barna. Da ble svigerfar den letteste å luke ut. Det er jo litt dumt siden de ikke har annen familie i samme landsdel., men håper de får en koselig jul for det. 

Du må feire med dine? Men når mannen vil feire med sine så er han mammadalt? 😅 

Anonymkode: 9208a...b22

• Liker 16
Skrevet

Dere har god plass da skjønner jeg så dere kan opprettholde avstand med 14 personer i hus? 

Anonymkode: 7029a...cd5

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er visst to voksne som må få klippet navlestrengen her.

Anonymkode: b39b3...89b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere har god plass da skjønner jeg så dere kan opprettholde avstand med 14 personer i hus? 

Anonymkode: 7029a...cd5

Det trenger ikke å være 2 meters avstand mellom alle, som vi fire i samme hus kan sitte nærme, mamma og pappa kan sitte nær hverandre osv.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må feire med dine? Men når mannen vil feire med sine så er han mammadalt? 😅 

Anonymkode: 9208a...b22

Han er helt avhengig av mamma'n sin og har alltid vært det. 

Skrevet

Viktig å bruke hodet, ting må ikke taes 100% bokstavelig heller ;) 

Hørt om å være mer katolsk enn paven!? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville hatt svigermor og svigerfar med fam og så møte de andre en av de andre juledagene. Ellers høres det mye ut med mange på julaften, juledagene og på nyttårsaften. Man skal fortsatt begrense antall nærkontakter. Jeg ville også hatt en back up plan, noen kan bli syke og da kan man ikke være sammen. 

Anonymkode: e1b66...731

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg må feire jul med mine, og mannen er mammadalt og må feire med henne + barna

"Må"? Hvorfor det?

Anonymkode: fae97...464

• Liker 1
Skrevet

Dette er en jul hvor de som er alene burde prioriteres, ev. de som er svært få. Et eldre ektepar burde prioriteres over familier med barn, en ensom tante burde prioriteres osv.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville hatt svigermor og svigerfar med fam og så møte de andre en av de andre juledagene. Ellers høres det mye ut med mange på julaften, juledagene og på nyttårsaften. Man skal fortsatt begrense antall nærkontakter. Jeg ville også hatt en back up plan, noen kan bli syke og da kan man ikke være sammen. 

Anonymkode: e1b66...731

Men da får ikke min familie feiret jul med sine barnbarn og oldebarn. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Må"? Hvorfor det?

Det blir ikke jul uten. 

Dette er en jul hvor de som er alene burde prioriteres, ev. de som er svært få. Et eldre ektepar burde prioriteres over familier med barn, en ensom tante burde prioriteres osv.

Ja det ble litt dumt dette. 

Skrevet

Er det virkelig mulig å holde på sånn denne julen? Går det virkelig ikke an å ha en litt annerledes jul dette året og feire julaften hver for seg, hjemme hos seg selv? Hva er det med folk?  

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Håper du troller, for det du skriver der er vanvittig dårlig gjort mot svigerfar.

Anonymkode: ce135...491

• Liker 3
Skrevet

Max 10 er en ANBEFALING. Du bryter ingen regler om du inviterer alle. Så da blir det litt dumt å utelate bare de.. 

Anonymkode: f7d1c...baa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...