AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Svigermor driver med strikking, søm, maling, tegning... Generelt veldig flink til å lage ting. Jeg har ikke lyst til å gi gavekort, da jeg synes det er upersonlig, så finnes det noe håndarbeidsinteresserte alltid blir glad for? Holder at det er innenfor en av "grenene" altså, må ikke passe til både maling og strikking. Prisklasse opp til 1000. Har skikkelig lyst til å imponere henne😁 Anonymkode: a00a5...97c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Er hun sånn at hun gir bort masse av det hun lager? Kunne kanskje vært en idè å lage fotobok/collage av alt hun har gitt bort. Da legger du iallfall en del arbeid i det. Gave kan du gi i tillegg, så klart Anonymkode: 18293...95c 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 Har hun staffelli? Anonymkode: 7a48f...cc3
krympeline Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 Staffeli, gode pensler, ny maling, dyrt garn, strikkebøker. Eller kanskje det er noe hun ikke kan som hun kan lære seg, f.eks å hekle? Eller keramikkurs?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 Hva med Diamond Painting? Anonymkode: c7283...00c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er hun sånn at hun gir bort masse av det hun lager? Kunne kanskje vært en idè å lage fotobok/collage av alt hun har gitt bort. Da legger du iallfall en del arbeid i det. Gave kan du gi i tillegg, så klart Anonymkode: 18293...95c Hun gir sikkert bort masse, men jeg har ikke fått så mye at jeg kan lage fotobok. Men takk for supert tips til senere år! AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har hun staffelli? Anonymkode: 7a48f...cc3 Ja krympeline skrev (1 minutt siden): Staffeli, gode pensler, ny maling, dyrt garn, strikkebøker. Eller kanskje det er noe hun ikke kan som hun kan lære seg, f.eks å hekle? Eller keramikkurs? Keramikkurs, var kanskje ikke så dumt. Anonymkode: a00a5...97c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 Ikke garn når du ikke vet hvilket garn/farger hun liker. Anonymkode: 16314...753 3
rampeguri Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 Jeg strikker, hekler, syr ++++. Jeg hadde elsket å få gavekort på for eksempel nærmeste stoffbutikk så jeg kunne gå og plukke det jeg selv har lyst på. Så selv om du syns det er kjedelig og upersonlig med gavekort syns jeg du skal gå for det. Du kan jo kjøpe noe småstæsj ved siden av så det blir en pakke ut av det. En boks med en søt saks, målebånd, pinnemåler, nåler osv kanskje? Maling kan jeg null og niks om så om det kan jeg ikke komme med noen tips om. Eller kanskje en eller to nøstekopper? Har ikke brukt det selv men kan tenke meg det er greit å ha en til hver farge. Og at det er "sprekk" ned fra kanten og ikke bare et hull så det går an å ta nøstet av koppen dersom man skal ha med seg strikketøyet når man skal bort. 4
rampeguri Skrevet 2. desember 2020 #9 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke garn når du ikke vet hvilket garn/farger hun liker. Anonymkode: 16314...753 Enig. Dessuten er det greit at man kjøper garn når det er noe man skal lage så man veit at man har nok garn. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #10 Skrevet 2. desember 2020 Ville ikke kjøpt garn, stoff, strikkebøker uten at hun hadde noe eksakt ønske. De fleste vil nok styre dette selv. Et kurs eller gavekort ville jeg likt. Anonymkode: a1cfa...7d2 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #11 Skrevet 2. desember 2020 Ok, så gavekort er faktisk greit? Jeg trodde det var kjedelig, men veldig enkelt for meg, da👍🏻 Anonymkode: a00a5...97c
rampeguri Skrevet 2. desember 2020 #12 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ok, så gavekort er faktisk greit? Jeg trodde det var kjedelig, men veldig enkelt for meg, da👍🏻 Anonymkode: a00a5...97c Jeg syns iallefall det. Syns det er morsomt å kunne velge selv 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #13 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ok, så gavekort er faktisk greit? Jeg trodde det var kjedelig, men veldig enkelt for meg, da👍🏻 Anonymkode: a00a5...97c Gavekort på garnbutikken er en av de gavene jeg har blitt aller mest glad for de siste årene! Da får jeg gleden med å kose meg med å velge ut, drømme litt og planlegge alt av herligheter jeg kan kjøpe uten dårlig samvittighet for lommeboka. Kan jo ikke garantere at svigermor er som meg, men generelt sett er folk som er opptatt av å lage ting også sterke preferanser på utstyret og materialene de bruker - og vil helst velge ut både det og prosjektene sine selv. Vil du gjøre litt mer ut av det, så har mange garn/sy-butikker div småvarer som kan legges ved. F.eks kopper med hobbysitater. Målebånd kan en aldri få nok av. Maskemarkører. Broderisaks. Spør om tips i butikken Anonymkode: 54c90...6fe 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #14 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ok, så gavekort er faktisk greit? Jeg trodde det var kjedelig, men veldig enkelt for meg, da👍🏻 Anonymkode: a00a5...97c Jeg liker egentlig ikke å få gavekort/penger, men akkurat når det gjelder hobbygreier, vil jeg gjerne ha det. Må være en butikk som har ting jeg liker, da. Jeg er også interessert i alle slags håndarbeid og har "alt", så jeg føler ikke jeg kan kjøpe mer, selv om det er masse jeg har lyst på. Men hvis jeg får penger som er øremerka hobby, så kan jeg slå meg løs med god samvittighet 😎😎 Anonymkode: 49af2...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #15 Skrevet 2. desember 2020 Å gi gavekort på et kurs, som f.eks keramikk-kurs, er slett ikke dumt. Men da ville jeg ha spurt rett ut på forhånd om dette er noe som kunne vært interessant. evt om det var noe annet kurs hun ønsket seg mer. Å få en forpliktelse i gave er kjipt, om det ikke er noe en virkelig har lyst til. Anonymkode: 54c90...6fe
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #16 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 11.53): Svigermor driver med strikking, søm, maling, tegning... Generelt veldig flink til å lage ting. Jeg har ikke lyst til å gi gavekort, da jeg synes det er upersonlig, så finnes det noe håndarbeidsinteresserte alltid blir glad for? Holder at det er innenfor en av "grenene" altså, må ikke passe til både maling og strikking. Prisklasse opp til 1000. Har skikkelig lyst til å imponere henne😁 Anonymkode: a00a5...97c jeg synes generelt sett det ikke er så lurt å gi noe innenfor en etablert hobby. Det er utrolig vanskelig å treffe med en gave innenfor et område mottaker har skikkelig god greie på. Jeg ville kjøpt noe helt annet. Anonymkode: 40110...94a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #17 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 19.28): Gavekort på garnbutikken er en av de gavene jeg har blitt aller mest glad for de siste årene! Da får jeg gleden med å kose meg med å velge ut, drømme litt og planlegge alt av herligheter jeg kan kjøpe uten dårlig samvittighet for lommeboka. Anonymkode: 54c90...6fe Helt enig!!! Beste gaven! Er bare irriterende å få garn i gave, de gangene det har skjedd har det enten vært altfor lite garn til et ordentlig prosjekt, feil garntype eller feil farge. Garn vil jeg helst kjøpe selv! Anonymkode: 0fb2f...211
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 fine maskemarkører, på etsy ligger mange fine håndfarget garn, f.eks. fra Oslo Mikrospinneri eller norne yarn en fin strikkekurv pinnesett: anbefaler knitpro cubics eller lykkepinner Jeg synes gavekort er både kjedelig og stressende, da må jeg jo huske å bruke det Anonymkode: b5895...2d1
little fairy Skrevet 4. desember 2020 #19 Skrevet 4. desember 2020 Ville gitt en kurv som også kan brukes til f.eks garn eller oppbevaring. Ville f.eks lagt oppi gode ullnøster i samme farge så det er mulig å strikke et plagg (f.eks merino eller alpakka - kanskje du kjenner til favoritt-garnet?), en god kaffe/te som kan drikkes under håndarbeid, noe godt til kaffen som lakriskuler eller en bedre sjokolade, en flaske vin, et blad med hobbyideer eller oppskrifter, en bok om hobby/oppskrifter, tøfler. Ville hatt med gavekort da sånn om garn/farge må byttes. Bøker kan også byttes. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå