AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #101 Del Skrevet 11. desember 2020 anonym 4545 skrev (På 2.12.2020 den 11.51): Gaver til voksne er ikke noe man "bestiller". Selvsagt er det noe man "bestiller". Du er en elendig giver om du ikke gir for mottaker sin del, og da er en ønskeliste eneste vettuge vei å gå. Dette er ikke 1980 - tiåret da man naivt trodde vårt forbruk var semi-etisk innafor. Dette er 2020, året da vi vet at julegavene våre er et gigantisk miljøproblem. I år, ts, takker du pent for gaven. Og så sier du at du ville satt veldig pris på om albumet kom digitalt neste år, fordi du ikke ønsker en ting å oppbevare. Anonymkode: daeff...3f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #102 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): du overdriver voldsomt hvor mye plass en fotobok tar. Og minimalismen du beskriver er på vei ut. Store babybilder til en onkel er jeg enig i er skivebom. Fotobok til bestemor er det ikke - de fleste av oss kan legge til grunn at bestemor synes det er ok med fotobok av barnebarnet. Bestemor er en helt annen relasjon enn onkel. Anonymkode: e683b...5f1 Nei hvor mye/lite plass en foto ok opptar har jeg ikke tatt stilling til, bare skrevet at ikke ALLE lenger har denne berømte bokhylla 😉 selvfølgelig har jeg PLASS til hundrevis av fotobøker. Men saken er jo at ikke alle ønsker å bruke skap/hylle/veggplass til bildeminner, akk som TS og sikkert flere andre. Derfor er det nok lurest å kun lage og gi fotominner til noen som ønsker seg dette spesifikt. Jeg ville aaaldri i livet gitt noe negativ tilbakemelding til giveren, og selvfølgelig takke pent for gaven. Hadde heller ikke hatt hjerte til å be noen om å ikke gi meg fotobok/kalender i fremtiden. Har såpass innsikt at jeg vet godt at det koster både penger og masse tid å lage, sånn sett setter jeg pris på arbeidet man hadde med bilde-prosjektet. Så TS har nok et lite dilemma her, hun er bestemor og det forventes av henne å vise glede, entusiasme og takknemlighet når hun åpner pakken med fotoboka. Om jeg var TS ville jeg ikke sagt ifra om at jeg ikke ønsker dette (ihvertfall ikke må, 14 dager før julaften). Heller hintet (!) om noe hun heller ønsker seg neste jul "... den teaterforestillingen her har fått god kritikk, fin julegave om dere mangler idéer ... ". Dersom TS får fotobøker til tross for forsiktige hints, så må hun nok bare rydde plass i bokhylla 😉 Anonymkode: 97a87...de1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #103 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vil helle ha en ost enn en fotobak av barnebarnet ditt 😂 unnskyld at jeg ler men det er ingen pen måte å si det på. Anonymkode: 21263...030 Kan jo kompromisse og gi henne bilde av en ost 😂😂 Anonymkode: ddd35...9c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #104 Del Skrevet 11. desember 2020 Dette tror jeg ikke du kan formulere på en måte som ikke skaper litt bråk. Ville eventuelt ventet til januar, så ting kan roe seg frem til neste jul. Anonymkode: af362...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #105 Del Skrevet 11. desember 2020 Vi fikk fotokalender av nevø og niese tidligere. Hyggelige og søte unger og alt det der, men svigerinna mi ble skikkelig snurt da vi ymtet frampå at vi ikke ønsket det. Vi sa det pent, og at vi helst hang opp kalender med bilder av egne barn, og at vi ikke trengte to. Men ble ikke tatt godt i mot, så vei dine ord med omhu... Vi har ikke fått julegave derfra siden. Altså, ungene våre har fått, men mannen min og jeg får ikke lenger. Ikke at det er viktig for meg, men sier litt om hvor ille det ble tatt opp. Vi burde kanskje holdt kjeft, men samtidig ville hun jo hver gang hun kom hit sett at kalenderen med bilder av hennes barn ikke hang fremme. Vet også at besteforeldre til våre og deres unger heller ikke syns det er fryktelig stas med disse bøkene og kalenderne. Det er totalt 5 familier med barn de får gave fra, og hadde alle gitt kalender eller fotobok så hadde det blitt mange. Anonymkode: 98691...060 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. desember 2020 #106 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 11.38): Hei. Jeg trenger råd til hvordan jeg skal få formulert eller hintet om dette på en måte som ikke fornærmer foreldrene. Jeg har en sønn og en datter. Sønnen har et barn på tre år. De to siste julene har julegaven fra sønn og svigerdatter vært fotobok av barnebarnets siste år og en sjokolade. Jeg er ikke en materalistisk person, så barna og svigerdatter har visst i åresvis at jeg ikke ønsker meg gaver som ikke kan brukes opp. Før barnebarnet ble født fikk jeg gjerne ost og vin, gavekort på restaurant, kaffe og sjokolade man ikke får på dagligvare osv til jul. Dette var helt perfekte gaver. En fotobok blir stående og ta plass, spesielt når jeg får en ny hvert år. Barnebarnet treffer jeg jevnlig og jeg har data, så de kunne like gjerne sendt meg bilder digitalt. Noen råd? Anonymkode: 9483a...86b At det er mulig... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 12. desember 2020 #107 Del Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 11.38): Hei. Jeg trenger råd til hvordan jeg skal få formulert eller hintet om dette på en måte som ikke fornærmer foreldrene. Jeg har en sønn og en datter. Sønnen har et barn på tre år. De to siste julene har julegaven fra sønn og svigerdatter vært fotobok av barnebarnets siste år og en sjokolade. Jeg er ikke en materalistisk person, så barna og svigerdatter har visst i åresvis at jeg ikke ønsker meg gaver som ikke kan brukes opp. Før barnebarnet ble født fikk jeg gjerne ost og vin, gavekort på restaurant, kaffe og sjokolade man ikke får på dagligvare osv til jul. Dette var helt perfekte gaver. En fotobok blir stående og ta plass, spesielt når jeg får en ny hvert år. Barnebarnet treffer jeg jevnlig og jeg har data, så de kunne like gjerne sendt meg bilder digitalt. Noen råd? Anonymkode: 9483a...86b Du vil ikke ha fotobok bare fordi det tar plass? Eller fordi du foretrekker at alt er digitalt? Hva med den dagen når du ikke har data og digital tilgang til bilder og skulle ønske du hadde noe ''ekte'' å holde i og se på? Hvis du absolutt ikke vil ha fotoboka fordi den tar plass, kast den dagen etter. Eller så kan du bare si det som det er: Jeg ønsker ikke fotoalbum, fordi den tar plass og jeg ser ikke på bildene uansett. Det blir kjipt og pinlig, men det finnes ingen annen måte å si det på enn å være ærlig at du ikke ønsker denne type gave. Hvis jeg en dag er heldig å bli bestemor, kommer jeg til å elske ALT av gaver som har med barnebarna å gjøre. Kryssedulletegninger, bilder i ramme, hjemmelaget julepynt til juletreet, osv. Ikke fordi jeg er en materialistisk person, men fordi det handler om minner og at gavene er laget med kjærlighet til meg. Selv om en del havner i eske på loftet og ikke alt står utstilt, blir alle ting like viktige for meg. Det er selvfølgelig slik jeg ser på dette, men det er helt greit å tenke annerledes også. Bare vær åpen og ærlig med sønnen din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 12. desember 2020 #108 Del Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 11.38): Hei. Jeg trenger råd til hvordan jeg skal få formulert eller hintet om dette på en måte som ikke fornærmer foreldrene. Jeg har en sønn og en datter. Sønnen har et barn på tre år. De to siste julene har julegaven fra sønn og svigerdatter vært fotobok av barnebarnets siste år og en sjokolade. Jeg er ikke en materalistisk person, så barna og svigerdatter har visst i åresvis at jeg ikke ønsker meg gaver som ikke kan brukes opp. Før barnebarnet ble født fikk jeg gjerne ost og vin, gavekort på restaurant, kaffe og sjokolade man ikke får på dagligvare osv til jul. Dette var helt perfekte gaver. En fotobok blir stående og ta plass, spesielt når jeg får en ny hvert år. Barnebarnet treffer jeg jevnlig og jeg har data, så de kunne like gjerne sendt meg bilder digitalt. Noen råd? Anonymkode: 9483a...86b Du vil ikke ha fotobok bare fordi det tar plass? Eller fordi du foretrekker at alt er digitalt? Hva med den dagen når du ikke har data og digital tilgang til bilder og skulle ønske du hadde noe ''ekte'' å holde i og se på? Hvis du absolutt ikke vil ha fotoboka fordi den tar plass, kast den dagen etter. Eller så kan du bare si det som det er: Jeg ønsker ikke fotoalbum, fordi den tar plass og jeg ser ikke på bildene uansett. Det blir kjipt og pinlig, men det finnes ingen annen måte å si det på enn å være ærlig at du ikke ønsker denne type gave. Hvis jeg en dag er heldig å bli bestemor, kommer jeg til å elske ALT av gaver som har med barnebarna å gjøre. Kryssedulletegninger, bilder i ramme, hjemmelaget julepynt til juletreet, osv. Ikke fordi jeg er en materialistisk person, men fordi det handler om minner og at gavene er laget med kjærlighet til meg. Selv om en del havner i eske på loftet og ikke alt står utstilt, blir alle ting like viktige for meg. Det er selvfølgelig slik jeg ser på dette, men det er helt greit å tenke annerledes også. Bare vær åpen og ærlig med sønnen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #109 Del Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 9.54): Du vil helle ha en ost enn en fotobak av barnebarnet ditt 😂 unnskyld at jeg ler men det er ingen pen måte å si det på. Anonymkode: 21263...030 Når du sier det sånn. Jeg ler med deg. Sitter og fniser høyt i stua her... hehehehehehe Anonymkode: dfeb3...6bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #110 Del Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 15.30): Hvem har sagt at ts har loft? Anonymkode: 8b5a6...ea0 HAHAHAHA 😂 Dør! Hvem har sagt at ts har plass i bokhylla, fintfølelse og takknemmelighet? Er vel lov å tenke selv?? Anonymkode: 76297...471 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 13. desember 2020 #111 Del Skrevet 13. desember 2020 TS, du burde være gammel nok til å vite at du ikke kan forvente noe av gaver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 13. desember 2020 #112 Del Skrevet 13. desember 2020 Du har fått 3 smale bøker av det som for de fleste bestemødre er der kjæreste de har i verden? OG DET ER ET PROBLEM???? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #113 Del Skrevet 13. desember 2020 Du kan bare legge dem under sofaen siden du bryr deg så lite, der tar de ikke opp plass.... Anonymkode: cb773...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå