AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #61 Del Skrevet 2. desember 2020 Skjønner deg godt! Det er jo en litt "billig" gave å gi ting med barnas ansikt på. Spesielt om det er snakk om flere barnebarn i ulike familier. Husker jeg synes det var rart at Mormor hadde musematte, krus, kalender, fotobøker med bilder av søskenbarna mine. Sikkert mange som tenker det oser omtanke, men hvis man gir samme type gave hvert år så er det bare latskap. Foreldrene kan jo ha fotoboken i sitt eget hjem hvis det er så viktig. Anonymkode: 399f3...fc7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #62 Del Skrevet 2. desember 2020 Jøss... har egentlig ikke mer å si🥴 Anonymkode: 2dc99...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. desember 2020 #63 Del Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner deg godt! Det er jo en litt "billig" gave å gi ting med barnas ansikt på. Billig? Fotobok jeg som pleier å lage koster 700 kr. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 2. desember 2020 #64 Del Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Foreldrene kan jo ha fotoboken i sitt eget hjem hvis det er så viktig. Utrolig mange sure folk her! Foreldrene har sikkert bilder av barna sine de og.. Jeg har VEELDIG lyst på fotobok med barnebarnet, plass i bokhyllen har jeg og! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #65 Del Skrevet 2. desember 2020 Jeg synes du er utakknemlig og egoistisk. En tynn bok tar vel ikke så mye plass, og giverne tror jeg har glede av å plukke ut og lage boka. Jeg hadde ikke sagt noenting og lært meg å like gaven. Det eneste er hvis foreldrene en gang skulle si de synes det er noe herk å lage den boka. Hvis ikke - hold munn. Anonymkode: a0dc7...dd3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #66 Del Skrevet 2. desember 2020 3 minutter siden, Amatariel said: Billig? Fotobok jeg som pleier å lage koster 700 kr. Mener ikke "billig" i pris. Men det er en enkel idé. Helt greit om familien ønsker seg fotobøker, men det bør ikke påtvinges. Anonymkode: 399f3...fc7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #67 Del Skrevet 2. desember 2020 3 minutter siden, Pås said: Utrolig mange sure folk her! Foreldrene har sikkert bilder av barna sine de og.. Jeg har VEELDIG lyst på fotobok med barnebarnet, plass i bokhyllen har jeg og! Da ønsker du deg deg. Fint for deg. TS ønsker seg det ikke. Bortkastet penger og ressurser å gi gaver som ikke er ønsket. Anonymkode: 399f3...fc7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 2. desember 2020 #68 Del Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener ikke "billig" i pris. Men det er en enkel idé. Helt greit om familien ønsker seg fotobøker, men det bør ikke påtvinges. Anonymkode: 399f3...fc7 Men det tar sinnsykt lang tid å lage en sånn bok 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #69 Del Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skjønner ikke problemet. Legg den på loftet da vel, og kjøp deg vin og sjokolade selv. Anonymkode: 55a0d...fc6 Hvem har sagt at ts har loft? Anonymkode: 8b5a6...ea0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #70 Del Skrevet 2. desember 2020 Dette er virkelig ikke et problem. Tenk på hva det betyr for barnebarnet ditt! Dine behov bør være underordnet barnets gleder. Anonymkode: 7ba43...3bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #71 Del Skrevet 2. desember 2020 Jeg tenker at man skal være takknemlig for at man får noe i det hele tatt. Misforstå meg rett, jeg er som deg. Vil ha minst mulig fremme, det blir rot i hodet mitt. Kalenderen tar du imot med et smil om munnen og legger i et skap/skuff eller henger et sted det ikke er krise. Kalenderen fra tidligere år kaster du selvfølgelig når året er omme. Kunne aldri fått meg til å si at jeg ikke ønsker meg en spesifikk ting, og hvertfall ikke noe jeg visste jeg kom til å få. Anonymkode: 7e338...451 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #72 Del Skrevet 2. desember 2020 Yikes, føler meg litt truffet, vi gir fotobok til begge sett besteforeldre. Det er til og med flere bilder vi har sendt dem før! Men det er ikke en enkel gave, det er mange bilder å gå gjennom og velge ut, og et par kvelder går med til oppsett. Og billig er det ikke. Så sånn sett hadde jeg satt pris på beskjed om hvor landet lå, så hadde jeg heller funnet på noe annet. Men jeg hadde blitt litt såret. Anonymkode: 4d935...f9d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeshi Skrevet 2. desember 2020 #73 Del Skrevet 2. desember 2020 Jeg må si jeg synes det er merkelig at man vil prøve å diktere hva man skal få til jul. Å være takknemlige for gavene man faktisk får er mye hyggeligere enn å skulle ta opp at man ikke liker gaven og heller vil ha noe annet. Det er ikke alltid man får (eller gir) gaver som alltid er midt i blinken for alle, men jeg må si jeg er glad for at det ikke er vanlig praksis blant noen jeg kjenner å ta opp at man ikke liker gavene man får. Det ville blitt meget spesielt, og utakknemlig. Hvis de spør, kan du levere en ønskeliste, hvis ikke smil pent, og vær glad. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #74 Del Skrevet 2. desember 2020 Jeg synes det er helt ok at ts ikke vil ha en fotobok, men å begrunne det ned at "jeg er så lite materialistisk" virker bare merkelig for meg. En minne/fotobok er vel så lite materialistisk som det går an å komme, og det er noe som gir glede i mange år som kommer. Jeg husker selv at jeg som 5-åring satt i armkroken til bestefar med fotoalbummet i fanget, og mimret. Det var koselige stunder. Som sagt, at ts ikke ønsker dette er helt ok, men jeg kjøper ikke begrunnelsen. Anonymkode: 90372...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 2. desember 2020 #75 Del Skrevet 2. desember 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva med høykvalitets profesjonelle bilder? Anonymkode: 98cd9...610 Det hadde jo hjulpet litt, men en kalender er ikke noe vi bruker i hverdagen, så det er fremdeles ikke noe jeg ønsker meg. Men ut i fra responsen i denne tråden, er det jo helt fantastisk å motta bildekalendere, så dermed tenker jeg at det blir kalender med mannen, meg og hundene til neste år. 😉 For det kan da ikke være slik at så lenge det er bilde av barnebarna, så er det en flott gave, mens hvis det er bilde av besteforeldrene er det teit? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #76 Del Skrevet 2. desember 2020 Ulven skrev (3 minutter siden): For det kan da ikke være slik at så lenge det er bilde av barnebarna, så er det en flott gave, mens hvis det er bilde av besteforeldrene er det teit? Jeg hadde elsket å få en fotokalender eller en fotobok av mamma eller svigermor (hhv 75 og 82 år gamle). Det hadde vært gode minner å ha med seg videre. Anonymkode: 90372...654 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #77 Del Skrevet 2. desember 2020 Grøss... for et utakknemlig individ du er!! foreldre er stolte av barna sine, og håper (åpenbart forgjeves med deg) at besteforeldre (med flere) skal se deres barn med samme øyne. Lukk munnen og ta imot med «glede». Til og med min datter på 6 skjønner at man takker pent for ALLE gaver man får!!! Anonymkode: 99282...ea2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #78 Del Skrevet 2. desember 2020 Øh - jeg føler meg truffet! Haha! Vi lager fotobok hvert år og har gjort det i 11 år nå. Vi setter pris på det selv, barna setter pris på det, osv. Jeg håper at besteforeldrene også setter pris på det, men det er nå jammen ikke godt å vite! (mamma og pappa liker det i alle fall). Det tar maks en halv cm i bredde i bokhyllen, og vi liker da å ta de frem innimellom og bla igjennom. Synes det er verre med alt det svære rælet som barna tar med hjem fra skolen og som bare må henges opp et sted! Du får vel bare si fra. Kanskje de blir fornærmet, men den boka koster nærmere 500 kroner og er masse jobb å lage, så det er ikke noe vits i å gjøre det hvis du ikke liker det. Evt kan de bare lage til seg selv og det andre besteforeldreparet og la deg "slippe unna". Anonymkode: e1dbe...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #79 Del Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mener ikke "billig" i pris. Men det er en enkel idé. Helt greit om familien ønsker seg fotobøker, men det bør ikke påtvinges. Anonymkode: 399f3...fc7 En «enkel» ide ? 🤔 Du vet tydeligvis ikke hvor mange timer det går med til å lage en slik bok. Selv har jeg ikke har tid/ork til å lage flere bøker enn den ene jeg laget da eldste var baby, pga. tiden det tar. Ulven skrev (16 minutter siden): Det hadde jo hjulpet litt, men en kalender er ikke noe vi bruker i hverdagen, så det er fremdeles ikke noe jeg ønsker meg. Men ut i fra responsen i denne tråden, er det jo helt fantastisk å motta bildekalendere, så dermed tenker jeg at det blir kalender med mannen, meg og hundene til neste år. 😉 For det kan da ikke være slik at så lenge det er bilde av barnebarna, så er det en flott gave, mens hvis det er bilde av besteforeldrene er det teit? Jeg hadde blitt superglad dersom jeg hadde fått bildekalender eller fotobok av foreldrene mine! 🤩 Det er ingen her som har sagt at det er teit, så her finner du på ting for å rettferdiggjøre at du er en ekstremt uengasjert bestemor. Godt forsøk da, det skal du ha! Men helbom. Anonymkode: c979d...1d4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #80 Del Skrevet 2. desember 2020 Jeg er ikke sånn som ser i gamle bilder jeg har masse på veggen og det er nok. Alle foto bøker blir liggene i et skap. Jeg ser ikke på de og trenger ikke å se på de. Så jeg skjønner ts. Jeg har bildene i hodet og minner der. . Anonymkode: ab36d...029 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå