AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #21 Del Skrevet 2. desember 2020 Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men husk at det vil komme en tid hvor du ikke er helt oppdatert på det digitale lenger, og kanskje vil sette større pris på en fysisk bok med bilder av de du er glade i. Anonymkode: 0e9d9...b1f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 2. desember 2020 #22 Del Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hei. Jeg trenger råd til hvordan jeg skal få formulert eller hintet om dette på en måte som ikke fornærmer foreldrene. Jeg har en sønn og en datter. Sønnen har et barn på tre år. De to siste julene har julegaven fra sønn og svigerdatter vært fotobok av barnebarnets siste år og en sjokolade. Jeg er ikke en materalistisk person, så barna og svigerdatter har visst i åresvis at jeg ikke ønsker meg gaver som ikke kan brukes opp. Før barnebarnet ble født fikk jeg gjerne ost og vin, gavekort på restaurant, kaffe og sjokolade man ikke får på dagligvare osv til jul. Dette var helt perfekte gaver. En fotobok blir stående og ta plass, spesielt når jeg får en ny hvert år. Barnebarnet treffer jeg jevnlig og jeg har data, så de kunne like gjerne sendt meg bilder digitalt. Noen råd? Anonymkode: 9483a...86b Vi er en disse som gir de vekk. Føler meg litt "dum" når jeg leser ditt innlegg.. Får håpe noen blir glad for det i alle fall. Det jeg hadde gjort var å lansere et tydelig alternativ (typisk digital fotoramme), og at du heller foretrekker dette. Da fremstår det jo som du vil ha bildene, men at bøker ikke er din greie. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #23 Del Skrevet 2. desember 2020 Skjønner ikke at folk mener at bilder på pc er det samme. Anonymkode: 48371...f43 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 2. desember 2020 #24 Del Skrevet 2. desember 2020 Godt voksen dame som sitter og spør om tips til hvordan bestille gave fra barna sine. Nå har jeg sett det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #25 Del Skrevet 2. desember 2020 I år tenker jeg du gjør lurt i holde kjeft, siden fotoboka sannsynligvis allerede er bestilt. Men jeg forstår godt at dette ikke er noen høydare. Har to barnehagebarn selv, men ville ikke drømt å gi bort bilder av dem til noen med mindre det var spesifikt ønsket. Anonymkode: 9f462...c8f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #26 Del Skrevet 2. desember 2020 Stemmer også for at neste år så ønsker du deg en digital fotoramme, og heller jevnlige oppdateringer på den 🙂 Anonymkode: 68ccb...4b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #27 Del Skrevet 2. desember 2020 33 minutter siden, Ulven said: Den var kjip. Det finnes liksom ingen hyggelig måte å si at man ikke ønsker en slik gave. Her fikk mannen og jeg fotokalender av et av barnebarna i fjor, noe jeg synes bare blir et forstyrrende element man ikke kan dytte inn i en bokhylle, men det var bare å gjøre gode miner til slett spill og takke pent. Synes Mazarani hadde en god løsning på problemet, så den kan du prøve til neste år. Altså, jeg vil helst ikke ha masse ræl selv, men dette syns jeg bare var trist. En kalender med bilder av barnebarn som er ment å bli brukt i ett år og ikke fot all fremtid ansees altså som et forstyrremde element? Anonymkode: a4041...72c 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #28 Del Skrevet 2. desember 2020 Men selv om du ser dem daglig nå, så er da dette en gave for framtiden? Når barnebarna er store er jo dette gode minner å ta fram. Jeg er i hvert fall slik at jeg foretrekker bilder i album (noe jeg for øvrig aldri får rotet meg til), og ikke digitalt, for da glemmer jeg dem. Jeg syns dette er gaver med omtanke, jeg, og de tenker sikkert at bestemor koser seg med dem. Så feil kan man altså ta.... Anonymkode: 1229b...9a4 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #29 Del Skrevet 2. desember 2020 Grandidosa83 skrev (9 minutter siden): Vi er en disse som gir de vekk. Føler meg litt "dum" når jeg leser ditt innlegg.. Får håpe noen blir glad for det i alle fall. Det jeg hadde gjort var å lansere et tydelig alternativ (typisk digital fotoramme), og at du heller foretrekker dette. Da fremstår det jo som du vil ha bildene, men at bøker ikke er din greie. Samme her. Har nylig bestilt vår fotobok og skal gi en til besteforeldrene som bor i nærheten og en til de som bor langt unna. Håper jo de setter pris på den. Man blar jo ikke i de hver dag, men inninellom er det koselig å se tilbake og mimre. Anonymkode: 2168e...d1a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #30 Del Skrevet 2. desember 2020 Auch.. Jeg håper ikke min mor tenker slik. Jeg har bestilt fotokalendere til familien min, med bilder av barnebarn og resten av familien sammen med barnebarn. Familien min blir alltid glad for slike bilder, jeg hadde blitt litt såret dersom de ga uttrykk for at de ikke likte å få det i gave..? Men selvfølgelig, jeg gir det jo ikke hvert år. Uansett, det kommer en dag hvor du bare vil sitte å se tilbake på de årene hvor barnebarnet ditt er blitt voksen. Dette var ei litt trist lesing, egentlig. Spesielt hvis man har alt, så er jo dette den perfekte gave spør du meg? Anonymkode: b32b9...342 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 2. desember 2020 #31 Del Skrevet 2. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Altså, jeg vil helst ikke ha masse ræl selv, men dette syns jeg bare var trist. En kalender med bilder av barnebarn som er ment å bli brukt i ett år og ikke fot all fremtid ansees altså som et forstyrremde element? Anonymkode: a4041...72c Det må du gjerne mene. 🙂 Jeg tar gjerne mot bilder og fotobøker, men kalendre med dårlige mobilbilder er jeg ikke glad for å få. Men jeg tar i mot og takker pent. 😉 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #32 Del Skrevet 2. desember 2020 Du vil ha dyre gaver som restaurantbesøk, ost, vin og spesialsjokolade og mener du ikke er materialistisk? OK, men du fremstår som snobbete i hvertfall. Anonymkode: b2557...a95 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet 2. desember 2020 #33 Del Skrevet 2. desember 2020 35 minutter siden, Hedy Lamarr said: Lag fotobok av ditt eget liv og gi til dem sammen med en sjokolade. Kanskje de tar hintet 😄 Ikke så veldig høytidelig ment, men et spontant forslag fra min side ville være å lage "Bestemors erotiske kalender 2021" med 12 aktportretter av bestemor tydelig inspirert av 1970-tallets erotiske kalendere. En slik gave ville neppe bli glemt med det første. Men fra spøk til alvor - når det gjelder digitale bilder kontra bilder på papir, er grunnen til at vi den dag idag kan betrakte bilder av mennesker som levde for over 100 år siden at de ikke satte sin lit til digital teknologi - hadde de gjort det, hadde bildene idag for lengst vært borte. Forsøk å hente ut informasjon fra en østtysk datamaskin fra den kalde krigens tid, så forstår man kanskje problemstillingen med utdatert teknologi uten tilgang til reservedeler. Om 20 år vil dagens PC-er være dinosaurer, mens bilder trykket på papir vil være like tilgjengelige som idag. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 2. desember 2020 #34 Del Skrevet 2. desember 2020 Ulven skrev (3 minutter siden): Det må du gjerne mene. 🙂 Jeg tar gjerne mot bilder og fotobøker, men kalendre med dårlige mobilbilder er jeg ikke glad for å få. Men jeg tar i mot og takker pent. 😉 Hvis det er snakk om en kalender med uklare bilder, skjønner jo alle at det ikke er noe kjekt å få. Men sånn er det jo med det meste, hvis man skal gi noe bort, må det jo se fint ut og ha anstendig kvalitet. Enten det er fotobok, kalender, sjokolade eller hva som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 2. desember 2020 #35 Del Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Si tusen takk for gaven du får og la dem glede seg over å lage fotoboken. Gi deg selv vin og sjokolade om det er viktig for deg. Min niåring har mer folkeskikk en deg og vett nok til å vite at gavene i tillegg til å glede ham også betyr mye for giveren. Anonymkode: 5fbd4...5f1 👏👏 ja, ts høres utrolig utakknemlig ut. Og nei, jeg gir ikke fotobøker selv, men håper jeg får en dag om jeg skulle være så heldig å få barnebarn! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #36 Del Skrevet 2. desember 2020 Er boken på 800 sider siden den tar slik plass i bokhyllen din? Du virker ekstrent utakknemlig. De gir deg en fotobok med bilder av barnebarna du kan bla i fraår til år, men dette er altså ikke godt nok for deg. Du vil ha ost og vin. Putt boka i en skuff og kjøp ost og vin selv. Jeg er oppdratt til at det er TANKEN BAK gaven som betyr noe, ikke gaven i seg selv. Dette har jeg videreført til eget barn som nå er voksent. Håper jeg får en slik personlig gave den dagen jeg kanskje er bestemor! Istedet for noe jeg kjøper selv hele tiden. Hadde min mor sagt at fotobok var uønsket til fordel for ost og vin ville hun ikke fått noen gave av meg/oss. En fotobok er på INGEN måte materalistisk etter mitt syn. De gir bort MINNER! Anonymkode: 2a51e...bcd 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #37 Del Skrevet 2. desember 2020 Huff, dette var trist å lese! Trodde ikke at noen besteforeldre tenkte sånn. Blir lei meg fordi du tenker sånn, men vil råde deg til å holde munn og takke pent. Denne gaven betyr mye for giveren, og du er en voksen kvinne som bør forstå det! Jeg hadde blitt helt utrolig skuffet om mine foreldre sa noe lignende. Legg den i en skuff eller på loftet du.. Anonymkode: 6b7c8...c4f 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 2. desember 2020 #38 Del Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg trenger råd til hvordan jeg skal få formulert eller hintet om dette på en måte som ikke fornærmer foreldrene. Jeg har en sønn og en datter. Sønnen har et barn på tre år. De to siste julene har julegaven fra sønn og svigerdatter vært fotobok av barnebarnets siste år og en sjokolade. Jeg er ikke en materalistisk person, så barna og svigerdatter har visst i åresvis at jeg ikke ønsker meg gaver som ikke kan brukes opp. Før barnebarnet ble født fikk jeg gjerne ost og vin, gavekort på restaurant, kaffe og sjokolade man ikke får på dagligvare osv til jul. Dette var helt perfekte gaver. En fotobok blir stående og ta plass, spesielt når jeg får en ny hvert år. Barnebarnet treffer jeg jevnlig og jeg har data, så de kunne like gjerne sendt meg bilder digitalt. Noen råd? Anonymkode: 9483a...86b Med mindre de lager de største fotobøkene som er å få tak i (A3 format med ca. 100 sider hvis jeg ikke husker feil) og fortsetter denne tradisjonen til gutten fyller 50 så blir det vel neppe snakk om noe reelt plassproblem heller 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #39 Del Skrevet 2. desember 2020 Kan du, i stedet for fotobok, ønske deg en kalender heller? Da er det noe mer nyttig som faktisk kan kastes etter året, og du kan jo si at du passer på å avfotografere den eller noe 😊 Jeg forstår både deg og foreldrene, og en mellomløsning bør kunne gå an for begge to. Jeg er også minimalist så forstår deg godt, men ville ikke forventet ost og kjeks osv. Anonymkode: a5373...91a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 2. desember 2020 #40 Del Skrevet 2. desember 2020 Vi får nok fotobok av barnebarnet til jul, og jeg gleder meg stort! Jeg har ikke sansen for å kjøpe ræl til jul men en fotobok tar opp ca. 1 cm i bokhyllen! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå