Gå til innhold

Redd for at pakke skal komme på avveie i posten!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sendt en pakke uten sporing (sendte den som brev, siden den var ca 1 kilo). Dum som jeg var så skrev jeg ikke navnet mitt på den i tilfelle den kommer i retur. Gaven er til typen - og jeg tenkte ikke over at pakken mest sannsynlig er for stor for postkassen! 😓 Hva skjer om de ikke får pakken inn i postkassen? Hva gjør de med pakken da? Blir den sendt til postkontoret der han bor, også ringer de han? Eller hvordan fungerer det? Ble veldig stressa nå! 

Ikke sikker på om jeg har plassert denne tråden i riktig kategori, men fant ikke noen andre som kunne passe. 

Anonymkode: 13a51...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er en pakke for stor for postkassen leveres den på nærmeste postkontor og mottaker får hentelapp istedenfor. Står da at det er en sending som er for stor for postkassen og hvor den kan hentes.

Men i fremtiden skriver du også avsenderadresse bakpå alt du sender. Det er en billig forsikring.

Anonymkode: 9913b...f2a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker som ikke får plass i postkassen leveres på nærmeste post i butikk. Men veldig dumt å ikke skrive avsender på altså. 

Anonymkode: 24f21...df7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har sendt en pakke uten sporing (sendte den som brev, siden den var ca 1 kilo). Dum som jeg var så skrev jeg ikke navnet mitt på den i tilfelle den kommer i retur. Gaven er til typen - og jeg tenkte ikke over at pakken mest sannsynlig er for stor for postkassen! 😓 Hva skjer om de ikke får pakken inn i postkassen? Hva gjør de med pakken da? Blir den sendt til postkontoret der han bor, også ringer de han? Eller hvordan fungerer det? Ble veldig stressa nå! 

Ikke sikker på om jeg har plassert denne tråden i riktig kategori, men fant ikke noen andre som kunne passe. 

Som brev på ca 1 kilo? 

Hvor mye kostet det egentlig? 

Anonymkode: b4f66...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Som brev på ca 1 kilo? 

Hvor mye kostet det egentlig? 

Anonymkode: b4f66...8b4

140 kroner! Ble veldig overraska over at det var så dyrt.. Jeg ble overbevist om at det var billigere, men jeg vet ikke. Er student, så sparer det jeg kan - og 140 kroner for å sende en pakke var litt mye 😅 Men jeg sender sjelden pakker, så jeg veit ikke om det er normalt. Kanskje det hadde lønt seg å sende som pakke? (Pakken var rundt 890 gram)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Pakker som ikke får plass i postkassen leveres på nærmeste post i butikk. Men veldig dumt å ikke skrive avsender på altså. 

Anonymkode: 24f21...df7

Ja, det skal jeg jammen meg huske til neste gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er en pakke for stor for postkassen leveres den på nærmeste postkontor og mottaker får hentelapp istedenfor. Står da at det er en sending som er for stor for postkassen og hvor den kan hentes.

Men i fremtiden skriver du også avsenderadresse bakpå alt du sender. Det er en billig forsikring.

Anonymkode: 9913b...f2a

Det er helt sant! Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du frimerke på nett? Da er adressen din registrert opp mot nummeret på pakken. Men som de andre sier her, hvis pakken er for stor, så må han bare hente den på postkontoret i stedet. 

Anonymkode: a097f...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde du lagt på 9 kroner, så hadde du hatt pakke med sporing.
https://sending.posten.no/sende/weight

Viktig å sette seg inn i postens priser nå som det er så dyrt å sende brev og pakker.

Anonymkode: 80ce2...7cb

Åh nei! Nå føler jeg meg som tidenes største idiot. Da vet jeg det til siden! Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du frimerke på nett? Da er adressen din registrert opp mot nummeret på pakken. Men som de andre sier her, hvis pakken er for stor, så må han bare hente den på postkontoret i stedet. 

Anonymkode: a097f...96b

Kjøpte i butikk 😓 Men ja - enda godt at han kan hente den på postkontoret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du lagt på 9 kroner, så hadde du hatt pakke med sporing.
https://sending.posten.no/sende/weight

Viktig å sette seg inn i postens priser nå som det er så dyrt å sende brev og pakker.

Anonymkode: 80ce2...7cb

Jepp. Dersom jeg skal sende noe som har nok vekt eller størrelse til å nærme seg den prisen i porto (eller noe med en viss verdi), så velger jeg Norgespakken. Siden jeg vanligvis bare sender ting til nærmeste familie, blir det da også gjerne til at jeg slenger med andre ting i samme slengen for å utnytte portoen best mulig.

En gang sendte jeg noen julegaver til min mor tidlig i desember, for at hun skulle få levert de til et familiemedlem som skulle reise bort før jeg kom dit selv. Jeg kunne selvsagt sendt de til mottakeren direkte, men i stedet fylte jeg en liten flyttekasse med ting og tang jeg ellers ville stappet i en koffert og drasset på selv, og sendte alt til mor. Det ble en lettere avreise, og ikke et øre mer i porto. XD

TS, du får tenke som så at selv om det var surt å ikke tenke på det tidligere, så er det nok garantert at du husker det til neste gang.

Anonymkode: 06f3e...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...