Martemarte Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Kort fortalt har jeg tatt mannen i å være utro. Ønsker ikke å gå inn på det i noen større grad, men det var ikke et engangstilfelle. Har jeg krav på å sjekke telefonen hans når jeg ønsker? Ønsker kun å forsikre meg om at han ikke kontakter vedkommende igjen.
Slitenmamma Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Vil ikke si at du har ett krav akkurat, men du kan spørre pent og si hvorfor du ønsker det. 3
regine Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 Du har helt feil fokus. Du har krav på at han legger seg flat og faktisk forstår at dette er sårende og potensielt ødeleggende for deg og som del av denne legge-seg-flat, må han også akseptere at du har tilgang til å sjekke hans telefon og andre medier. Jeg er ikke av de som mener at etter utroskap så er det ingen tilgivelse og ingen mulighet for å gå videre sammen, men det forutsetter at den som har vært utro faktisk tar innover seg det h*n har gjort og også konsekvensene av det. En konsekvens er at tilliten er brutt slik at partneren da har et mye større kontrollbehov enn normalt. dersom det er sånn at mannen din ikke aksepterer at du har behov for å sjekke hans telefon, så sier det mye om hans manglende vilje til å virkelig ta ansvar for sine egne handlinger. Og da spørs det jo om dette overhode lar seg reparere, hvis han ikke egentlig er villig til å gå inn i saken og aksepterer dine følelser og behov i situasjonen. 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 Du kan ikke kreve noe som helst. Men du står fritt til å stille de ultimatum som du ønsker, og så kan han velge å la seg overvåke eller miste deg. Du kan risikere at han velger å miste deg. Han valgte elskerinnen foran deg, og sjansen er stor for at han har mer å skjule, at han kun har innrømmet de få tingene du oppdaget. Han kan også kontakte elskerinnen på andre måter enn sms og de messenger tjenestene du vet om. Anonymkode: 4621d...803 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 Selvfølgelig kan du ikke kreve å sjekke telefonen hans. Du kan spørre om å få lov. Anonymkode: a493c...5cd
Olaug Olsen Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 Kanskje du har krav på at han forplikter seg til å møte i familieterapi hos en psykolog? Og at han betaler for denne tjenesten til dere begge er "friske" igjen. Eller du kan ha krav på å skille deg, og ta ut din andel av boet... 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 Dette gjør skikkelig vondt, det har jeg erfaring med. Men du kan dessverre ikke kreve noen ting. Jeg hadde en forsvarsmekanisme ved at jeg lærte meg å ikke spør om ting jeg ikke ville tåle svaret på. Ergo jeg ville ikke sjekke mobilen hans eller noe, for det betyr ikke så mye når utroskap faktisk har skjedd. Det sparte meg for mye elendighet. Anonymkode: fb0e3...8d3
Whistler Skrevet 2. desember 2020 #9 Skrevet 2. desember 2020 Martemarte skrev (44 minutter siden): Kort fortalt har jeg tatt mannen i å være utro. Ønsker ikke å gå inn på det i noen større grad, men det var ikke et engangstilfelle. Har jeg krav på å sjekke telefonen hans når jeg ønsker? Ønsker kun å forsikre meg om at han ikke kontakter vedkommende igjen. Det er sårt, men du har ikke krav på en dritt. Å kreve å sjekke telefonen hans når du ønsker det er et tegn på at det ikke finnes tillitt. Den må skapes gjennom andre tiltak enn kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå