Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som gamer noen ganger i uken og jeg synes d er helt greit men slik det er med andre hobbyer så kan man snakke sammen og det kan man ikke når han sitter å spiller og jeg strikker for eksempel. Dette synes jeg er dumt og vil finne en løsning på det. Jeg vil beholde min hobby og kunne sitte å prate med han mens han driver med sin. Jeg føler han blir så utilgjengelig om han skal sitte med headsett på seg 3 til 6 timer om gangen og forsvinner helt. Jeg synes det er trist. Og kan oppleve ensomhet og som utestenging. Det er ikke det at jeg nødvendigvis vil prate hele tiden men d er så tungvint når jeg vet at jeg ikke har muligheten. 

Noen som vet hva jeg kan gjøre. Han spille som regel spill der det er mulig å egentlig snakke sammen og ta pauser men på grunn av dette headsettet opplever jeg det vanskelig for han vil jo høre spillet og han ønsker egentlig ikke å ha det på høytaler. 

Anonymkode: 477e9...431

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tenker jeg du må respektere at hans hobby gjør at han ikke er så tilgjengelig for småprat i den perioden. Det blir som om noen har fotballtrening eller orientering som hobby - de er ikke tilgjengelige når de er ute av huset. 

Så lenge han gjør det noen ganger i uken så synes jeg du bør akseptere det.

Her gamer både samboer og jeg og sitter med headset begge to. Det funker helt fint, vi har selvsagt også tid sammen hvor vi ikke spiller men fokuserer på hverandre. Du kan f.eks se den tv-serien eller filmen han ikke er interessert i når han gamer. :)

Anonymkode: 2f0a6...c74

• Liker 30
Skrevet

Hjelpes. La han nå få ha sin hobby i fred. Man trenger å høre spillet for å spille. Fokus er også viktig. 

Her burde du jobbe med selvfølelsen sin TS.

Jeg spiller ikke selv,  men har full forståelse at min samboer har fokus på spillinga når han spiller. 

Anonymkode: ada44...5bf

• Liker 24
Skrevet

Bare så det er sagt tror jeg ikke de fleste hobbyer er slik at man kan sitte å snakke sammen mens man utøver dem. I tillegg er hobbyer en viktig del av den tiden man kan få borte fra familie.

hvis jeg skulle hatt samboer hengende over meg mens jeg drev med mine hobbyer tror jeg at jeg hadde gått på veggen.

• Liker 19
Skrevet

Jo men det er snakk om mange timer i strekk enkelte dager og da blir jeg litt lei og kan føle meg ensom. En fotballtrening vet ma når han skla ut og når han kommer hjem. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jo men det er snakk om mange timer i strekk enkelte dager og da blir jeg litt lei og kan føle meg ensom. En fotballtrening vet ma når han skla ut og når han kommer hjem. 

Du kan jo ta en prat med ham om det, hvis du synes det skjer for ofte. Men pass at du ikke legger det frem på en måte som er anklagende eller at han gjør noe "feil". Mer på hva du føler. Du føler deg ensom når det blir mye spilling enkelte dager. Kanskje dere kan komme til en enighet om når/hvor lenge han spiller som dere begge synes er ok. 

Men generelt sett, så lenge han ikke spiller hele tiden og dere ellers har et godt forhold, så synes jeg din ensomhet er ditt ansvar. Ikke hans. 

• Liker 6
Skrevet

Slo opp med eksen for ikke så lenge siden pga gaming. Jeg var lei av at han alltid var der men aldri var tilgjengelig. Jeg setter mye mer pris på hobbier som får deg ut av huset sånn at man også får luftet seg litt, men alt han gjorde var å dra på jobb også rett hjem for å spille. Så forskjellen mellom oss ble for stor tilslutt. 

Anonymkode: 7b6b0...978

Skrevet

Her så strikker jeg mens han gamer på pc på tv skjermen i stua. Han har ikke headset, men bruker lydanlegget. Vi koser oss, prater og diskuterer. Han bruker trådløs mus og tastatur og har et slikt brett over fanget i godstolen. Funker ganske bra. Ofte ser vi tv og film sammen mens vi ligger i sofaen.

Anonymkode: d4ba9...efa

• Liker 2
Skrevet

De fleste hobbyer kan du ikke prate med partner mens du gjør dem - med mindre partneren er med på det. Det gjelder gaming, fotball, turer i skog og fjell, snekring, bilmekking, trening og mye annet.

Jeg tenker det er helt greit at du øver deg på å ha noen timer uten partner, ser du skriver at du føler deg ensom, men synes ikke partneren skal gi opp sin hobby av den grunn. Det er heller noe du må jobbe med, så lenge han ikke gamer overdrevent mye.

Med gamingen så kan du sikkert få et tidspunkt på når han er ferdig, som da blir en makstid. Men hobbyens natur er jo sånn at man ofte ikke vet når man er ferdig, fordi det blir når man vinner, så det vil jo ofte bli kortere tid enn makstiden.

Anonymkode: 31c58...c92

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere sitter i samme rom TS. Hvor ensom kan du bli? 

At du skal prate under spilling blir det samme som om din samboer ville ha deg til å kaste ball når du strikker. Du forstår at da ville ikke du ha klart å strikke.

Som sakt jobb med selvfølelsen din. Ta ansvar for din egen ensomhet..

Anonymkode: ada44...5bf

• Liker 17
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er da vel egentlig ingen forskjell på om han forsvinner ut av huset i 3 timer eller om han spiller i 3 timer. Resultatet er det samme. Han er fremdeles ikke tilgjengelig.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan jo ta en prat med ham om det, hvis du synes det skjer for ofte. Men pass at du ikke legger det frem på en måte som er anklagende eller at han gjør noe "feil". Mer på hva du føler. Du føler deg ensom når det blir mye spilling enkelte dager. Kanskje dere kan komme til en enighet om når/hvor lenge han spiller som dere begge synes er ok. 

Men generelt sett, så lenge han ikke spiller hele tiden og dere ellers har et godt forhold, så synes jeg din ensomhet er ditt ansvar. Ikke hans. 

Han kan sitte der inne ca 20 til 25 timer i uken på gamerommet. Jeg vil ikke bli begrenset i min hobby for å kunne snakke til han. 

Skrevet

Så det du kan gjøre, er å være med på gamingen du også. Det er et godt alternativ, hvor du ikke ødelegger for hans hobby, og samtidig deltar i det han er interessert i, og har det moro selv i tillegg.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slo opp med eksen for ikke så lenge siden pga gaming. Jeg var lei av at han alltid var der men aldri var tilgjengelig. Jeg setter mye mer pris på hobbier som får deg ut av huset sånn at man også får luftet seg litt, men alt han gjorde var å dra på jobb også rett hjem for å spille. Så forskjellen mellom oss ble for stor tilslutt. 

Same, men min spiller alt fra 8 til 12 timer om dagen. Han er arbeidsledig. 
Så lenge typen sin har det som en hobby, maks et par timer om dagen. Så burde du bare sette pris på det. 

Anonymkode: aa902...593

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han kan sitte der inne ca 20 til 25 timer i uken på gamerommet. Jeg vil ikke bli begrenset i min hobby for å kunne snakke til han. 

Har dere barn og dermed mange plikter på fritiden? Du kan jo snakke med han om å begrense gamingen noe, hvis du føler det går utover pliktene, men synes ikke argumentet med at han skal underholde deg mens du utfører din hobby er særlig gyldig. 

Som sagt, inkluder deg selv i hans hobby siden du føler deg ensom.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Same, men min spiller alt fra 8 til 12 timer om dagen. Han er arbeidsledig. 
Så lenge typen sin har det som en hobby, maks et par timer om dagen. Så burde du bare sette pris på det. 

Anonymkode: aa902...593

Vil ikke kalle spilling 17:00-03:00 et par timer.

Skrevet

Finn på andre ting. Dette er hobbyen hans. Jeg liker bedre at samboer spiller 5 timer en søndag enn når han er ute i 5 timer. Han er mer tilgjengelig når han spiller hvis det skulle være noe med barna, selv om vi ikke snakker når han er på "kontoret" :)

Anonymkode: 9dff5...8ab

• Liker 3
Skrevet

Gaming er noe dritt i et forhold, og jeg ville ikke godtatt det. Men heldigvis er det få damer som gamer😀😁. Hilsen mann som liker seg i den virkelige verden.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har en samboer som gamer noen ganger i uken og jeg synes d er helt greit men slik det er med andre hobbyer så kan man snakke sammen og det kan man ikke når han sitter å spiller og jeg strikker for eksempel. Dette synes jeg er dumt og vil finne en løsning på det. Jeg vil beholde min hobby og kunne sitte å prate med han mens han driver med sin. Jeg føler han blir så utilgjengelig om han skal sitte med headsett på seg 3 til 6 timer om gangen og forsvinner helt. Jeg synes det er trist. Og kan oppleve ensomhet og som utestenging. Det er ikke det at jeg nødvendigvis vil prate hele tiden men d er så tungvint når jeg vet at jeg ikke har muligheten. 

Noen som vet hva jeg kan gjøre. Han spille som regel spill der det er mulig å egentlig snakke sammen og ta pauser men på grunn av dette headsettet opplever jeg det vanskelig for han vil jo høre spillet og han ønsker egentlig ikke å ha det på høytaler. 

Herregud, skjerp deg!!

For en sytete egoist, alt handler om at du skal tilfredstilles heletiden. Du fremstår som en 12-åring som ikke får viljen sin.

Anonymkode: a0d21...663

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vil ikke kalle spilling 17:00-03:00 et par timer.

Enig i det. Min mann kan spille slikt hvis det har kommet et høyt ventet spill som er bra. Men til vanlig er det kanskje en times økt eller to hver tredje dag eller noe

Vi har barn i tillegg. Hvis han bruker så mye tid på gaming, da vil jeg nesten si at han ikke er moden enda for et seriøst forhold. Det å være voksen handler om å ha selvbeherskelse og se ting i perspektiv

Anonymkode: d4ba9...efa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...