Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ln3yaq/sv-om-boehlers-kniv-forslag-spinnvilt

Jeg synes Bøhlers forslag er absolutt på sin plass. Det er ikke overraskende at SV reagerer. De gjør det på refleks når noen kommer med et fornuftig forslag. SVs motargumenter er mildt sagt latterlige. Man bekjemper ikke fenomenet ved å prate med ungdommene og å åpne flere fritidsklubber. Det blir i så fall ekstremt sløsing av ressurser som ikke treffer der det trengs. Mange minoritetungdommer i Oslo mangler fullstendig respekt for politiet og myndigheter for øvrig, så å fysisk sjekke om de bærer kniv og straffe dem deretter er helt nødvendig. At Kaski ikke ser det bekrefter hvor fjernt partiet er fra problemets kjerne. Så frykter hun at tilliten til politiet forsvinner. Du kan ikke få noe til forsvinne når det ikke er der i utgangspunktet, Kaski.

Bøhler gjorde det rette å forlate Ap. Han var den eneste i Ap jeg likte og kunne støtte. Om Sp var riktig parti å gå til vet jeg ikke, men hans kjennskap til problemområdene i Oslo er omfattende.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...