Gå til innhold

Flere her med menn som jobber borte mandag-fredag og har barn? Hvordan er hverdagen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer fikk ny jobb for en stund siden, og begynte å jobbe borte fra mandag til torsdag. Han dro tidlig mandag morgen (rundt kl 5:30) og var tilbake sent torsdag kveld. Han hadde 11-12 timers skift da han var på jobb, så i helga var han selvfølgelig redusert. Nå pålegger arbeidsgiver dem å jobbe mandag til fredag borte på ubestemt tid (de holder på å avslutte et stort prosjekt). Det vil si at han vil komme hjem sent fredag kveld, og vi får kun lørdag og søndag som familie. Siden skiftene er ca like lange, er han jo helt skutt i helgene, så alt av husarbeid, logistikk, matlaging osv faller på meg.

Jeg sa ifra til ham at ingenting her blir ferdig til jul - verken husvask eller noe særlig annet. Rekker å bake noen julekaker med barna, barna pynter også selv, men det blir ikke noe særlig rent eller ryddig. For jeg har over 100 prosent stilling, tre barn med deres aktiviteter, skolearbeid osv, stort hus og hund. Er under gjennomsnittet glad i husarbeid (hater det som pesten for å si det slik) og synes det er tungt at alt faller på meg hele tiden. Føler at jeg er mye sur for meg selv, selv om jeg later som alt er bra overfor samboer og ungene.

Jeg skulle absolutt ha trent, men får ikke gjort det fordi det alltid er så mye å gjøre. Hvis jeg skal drive med noe hobbyer, må det være sent på kvelden (23-ish) etter at barna er i seng, husarbeid er gjort +++. 

Jeg føler at det er en innkjøringsprosess for meg og det å akseptere at det vil være superkjipt så lenge han jobber slik. At det bare er sånn det er. Men hadde vært greit å høre andres erfaringer.

P.S. Barna er ikke hans, to av dem bor hos meg 100 prosent, og den minste er 50 prosent hos faren.

Anonymkode: ae1f0...990

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min er 5 uker på jobb, så 5 uker hjemme. 

Jeg skulle også gjerne ha trent, men noe må man nesten bare ofre å stå gjennom. Du er heldig som har mannen hjemme i helgene når barna også er hjemme dagen lang. Er helgene jeg savner han mest ❤️ 

Anonymkode: 9e142...d0c

Skrevet

jeg skjønner ikke, hvis ungene er i seng kl 23 tiden, høres de store nok ut til at du kan trene uten at de trenger barnevakt?? og kan ikke alle hjelpe til med husvask til jul? 

jeg ser ikke helt problemet her. spander på dere vaskehjelp uka før jul da, så blir det vel bra. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mannen min er 5 uker på jobb, så 5 uker hjemme. 

Jeg skulle også gjerne ha trent, men noe må man nesten bare ofre å stå gjennom. Du er heldig som har mannen hjemme i helgene når barna også er hjemme dagen lang. Er helgene jeg savner han mest ❤️ 

Anonymkode: 9e142...d0c

Men du får jo ha mannen din i hverdagen 5 uker på rad? Jeg får kun sett ham i helga, gjerne sovende til kl 12 fordi han er utslitt. 

• Liker 1
Skrevet
laviniabcn79 skrev (1 minutt siden):

jeg skjønner ikke, hvis ungene er i seng kl 23 tiden, høres de store nok ut til at du kan trene uten at de trenger barnevakt?? og kan ikke alle hjelpe til med husvask til jul? 

jeg ser ikke helt problemet her. spander på dere vaskehjelp uka før jul da, så blir det vel bra. 

Jeg har ikke spurt om dømming og slik, jeg spurte om noen med lignende erfaringer. 

• Liker 1
Skrevet

Vi begge endte opp med å jobbe annenhver uke hver, er så krevende å ha 2 barn. Samt sitt eget liv.

Dette funker fint for oss økonomisk :) 

Anonymkode: 046f7...e8d

Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert et slik familieliv med min mann utenom hvis det var helt tvingende nødvendig å jobbe sånn for å i det hele tatt inntekt. Men vi har jo felles barn.

For deg og din egen livskvalitet ville jeg sett på muligheten for fast vaske/hushjelp som kunne støvsuge, vaske, legge om på senger og annet smått som hjelper deg.

Og så kanskje en fast barnevakt et par kvelder i måneden så du kan komme deg ut litt i ukedagene. Kanskje betale en student eller lignende.

Men alle disse tingene krever jo penger.

Anonymkode: 76562...95d

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke hans barn, så da skjønner jeg ikke problemet?

Anonymkode: 683aa...bcb

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...