AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Svigerinne driver med diy møbler selv, faktisk begge svigerinnene gjør dette. De har laget egen ig konto for å vise frem arbeidet sitt. Jeg liker alt de legger ut og syns det er fint. Så sa de en gang at jeg også burde begynne med det. Jeg svarte at det hender jeg pusser opp møbler. De ble overrasket over at jeg kunne det og at de ikke visste det. Jeg trodde vel at de visste om det, har ikke utbrodert stort om det da. Så spør hun ene om jeg kunne vise frem noe av det jeg har laget. Så jeg viste frem hvordan jeg hadde endret en gammel TV til en liten bar. Jeg sa at jeg henter tips fra enkle Google søk og kjøper/henter møbler på finn og brukthandel. Hun ble så overrasket over at det gikk an å lage et slik. Hun ville også ha et! Så kommer grunnen til at jeg oppretter tråden. For det har blitt mer prat om det der. Ei hadde sett et slikt et til salgs for ikke lenge siden og var sikker på at jeg hadde kjøpt det selv. Så nå vil flere at jeg skal lage et for at de ser at jeg virkelig kan det. Er ikke det rimelig frekt? Jeg har tatt bilder før, underveis og etter som jeg har spart på for min egen del. I tilfelle jeg skulle føle for å lage et til etter hvert. Nå føler jeg at jeg må bevise hva jeg kan, men det er mye jobb så jeg orker egentlig ikke nå. Svigerinne mente at hun kunne ordne en sånn eg til meg og kunne kjøpe inn nødvendig utstyr. Alt for å se at jeg kan? Bare fordi jeg ikke legger ut alle mine prosjekter på nett? Anonymkode: e68e1...0c7
Bernardette Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Blir sliten bare av å lese det. Det der hadde jeg ikke giddet å forholde meg til. Man skal ikke måtte bevise ting for folk som er skeptiske uten grunn. Men for å la tvilen komme folk til gode; kan det hende de bare vil se det så de lærer det selv? 26
Gjest Chroma Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 Du behøver selvsagt ikke bevise noe som helst. Du vet selv at du har laget det selv, det holder.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 Bernardette skrev (4 minutter siden): Blir sliten bare av å lese det. Det der hadde jeg ikke giddet å forholde meg til. Man skal ikke måtte bevise ting for folk som er skeptiske uten grunn. Men for å la tvilen komme folk til gode; kan det hende de bare vil se det så de lærer det selv? Når de sier rett ut at de vil se meg lage det for å se at det ikke er kjøpt? Anonymkode: e68e1...0c7
baldrian Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 Vis fram bildene og vær helt tydelig på at du ikke er interessert i å lage én til. De finner nok noe annet å være opptatt av etter hvert. 16
Bernardette Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når de sier rett ut at de vil se meg lage det for å se at det ikke er kjøpt? Anonymkode: e68e1...0c7 Igjen, da viser jeg til den første setningen min. 1
Hactar Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når de sier rett ut at de vil se meg lage det for å se at det ikke er kjøpt? Anonymkode: e68e1...0c7 «Du får tro hva du vil»? 10
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 Hactar skrev (1 minutt siden): «Du får tro hva du vil»? Ja, så sitter de der og "Ja, var det vi visste, hun bare later som." Jeg får en vond følelse av det, så er nok derfor jeg henger meg litt opp i det. Anonymkode: e68e1...0c7
Gjest Chroma Skrevet 2. desember 2020 #9 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, så sitter de der og "Ja, var det vi visste, hun bare later som." Jeg får en vond følelse av det, så er nok derfor jeg henger meg litt opp i det. Anonymkode: e68e1...0c7 Bare vis de før- og etter bilde og legg hele greia død? De er ikke særlig hyggelige mot deg.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #10 Skrevet 2. desember 2020 Chroma skrev (5 minutter siden): Bare vis de før- og etter bilde og legg hele greia død? De er ikke særlig hyggelige mot deg. Nei, sånn ellers blir jeg veldig ekskludert. De samler seg i hjørner i selskap på en slik måte at det ikke er plass til flere. De svarer kort når jeg prøver å starte samtaler med de. De tar aldri initiativ til å finne på ting og dukker sjeldent opp når vi inviterer de i mellom så møtes de ofte. Så det var litt merkelig at først nå fikk de interesse for meg. Anonymkode: e68e1...0c7
Kala Skrevet 2. desember 2020 #11 Skrevet 2. desember 2020 Om du behandler det som en ikke-sak, vil de etter hvert bli opptatt av noe annet. De er ikke grei med deg, og dette ga de påskudd til å tyne deg mer. Det høres ikke ut som om at de vil ta deg inn i varmen, så slutt å stå og skrap på døra deres. Snu ryggen din til, og la de fortsette å drite seg selv ut. Ikke gi de makt til å trykke deg ned, la de tenke som de selv vil. 11
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #12 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, sånn ellers blir jeg veldig ekskludert. De samler seg i hjørner i selskap på en slik måte at det ikke er plass til flere. De svarer kort når jeg prøver å starte samtaler med de. De tar aldri initiativ til å finne på ting og dukker sjeldent opp når vi inviterer de i mellom så møtes de ofte. Så det var litt merkelig at først nå fikk de interesse for meg. Anonymkode: e68e1...0c7 Send de bildene av prosessen og skriv helt ‘low key’: ‘jeg har ikke tid til å lage noe nytt nå men her er bildene fra da jeg laget den tingen, hvis dere trenger hjelp til å forstå prosessen’ eller noe sånt. Anonymkode: 8dd7b...cb8 12
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #13 Skrevet 2. desember 2020 Kala skrev (1 minutt siden): Om du behandler det som en ikke-sak, vil de etter hvert bli opptatt av noe annet. De er ikke grei med deg, og dette ga de påskudd til å tyne deg mer. Det høres ikke ut som om at de vil ta deg inn i varmen, så slutt å stå og skrap på døra deres. Snu ryggen din til, og la de fortsette å drite seg selv ut. Ikke gi de makt til å trykke deg ned, la de tenke som de selv vil. Jeg har fått en hyggeligere forespørsel av svigerfar sin samboer om å lage et spesielt speil til gangen deres. Kanskje jeg bare skal gjøre det også ikke si noe mer rundt det. Akkurat som om slikt irriterer de? Anonymkode: e68e1...0c7 10
Dollyen Skrevet 2. desember 2020 #14 Skrevet 2. desember 2020 i-landsproblem. Hold deg unna svigerinner - de er opp og ned falske. 3
cattleya Skrevet 2. desember 2020 #15 Skrevet 2. desember 2020 Din mann har vel gjerne sett deg lage det, la han vitne for deg. 2
GammelKaktus Skrevet 2. desember 2020 #16 Skrevet 2. desember 2020 Herlighet, dette er jo barneskolemateriale. Du skal da drite i hva de tror, du vet jo hva du har gjort. At de er snurtne for du tydeligivis klarer dette bedre enn de er jo bare underholdende. De har ikke fått med seg at du og kan dette og så er de snurtne for du ikke bombarderer de med bilder og et behov for likes på nett. 😄 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #17 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har fått en hyggeligere forespørsel av svigerfar sin samboer om å lage et spesielt speil til gangen deres. Kanskje jeg bare skal gjøre det også ikke si noe mer rundt det. Akkurat som om slikt irriterer de? Anonymkode: e68e1...0c7 Gjør det! Da vil de jo forstå at du kan lage ting uten at du må bevise det gjennom før- og etterbilder. Høres ikke ut som særlig hyggelige svigerinner. Prøv å ikke bry deg om dem. Anonymkode: 1f191...df0 10
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #18 Skrevet 2. desember 2020 Dollyen skrev (15 minutter siden): i-landsproblem. Hold deg unna svigerinner - de er opp og ned falske. Ja, samboer har ment at de er falske. Jeg har egentlig ikke sett det før nå. Anonymkode: e68e1...0c7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #19 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjør det! Da vil de jo forstå at du kan lage ting uten at du må bevise det gjennom før- og etterbilder. Høres ikke ut som særlig hyggelige svigerinner. Prøv å ikke bry deg om dem. Anonymkode: 1f191...df0 Syns det er kjipt i diverse selskap, å være den ene som sitter alene. Anonymkode: e68e1...0c7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #20 Skrevet 2. desember 2020 Dollyen skrev (16 minutter siden): i-landsproblem. Hold deg unna svigerinner - de er opp og ned falske. Ikke alle svigerinner er falske altså. Jeg har en veldig fin en. Anonymkode: 1f191...df0 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå