Gjest Arne R. Skrevet 6. august 2005 #1 Del Skrevet 6. august 2005 Hei jeg er så heldig... at jeg som oftest får god kontakt med jeneter jeg blir kjennt med. Kommer jeg i prat med en jente jeg liker, har jeg skjelden problem med å bli bedre kjennt, event. utvikle et forhold. Men å komme i prat med jenter på en bar, pub o.l er noe annet... Jenter virker ofte så forutinntatte, at nesten samme hva en sier, av normalt og hyggeligt, så tolkes det i hytt og pine. (F.eks: han vil sikkert ha en ONS, for det er det alle menn går på bar for..) Det merkelige er at om jeg henvender meg på Engelsk, eller Tysk.... ikke på min lokale pub men et sted folk ikke kjenner meg blir plutselig jentene hyggelige og i møtekommende..??? Det samme opplever jeg i utlande, jeg snakker Amerikansk flytende og blir lett tatt for å være amerikaner i f.eks England. Men i svært mange tilfeller blir jeg forbauset over hvor lite høfflige norske jenter som tiltale på norsk er... Så hvordan skal en tiltale norske jenter, på bar i Norge, om en ønsker å starte en alminelig hyggelig samtale, hvordan ønsker dere å bli kontaktet jenter? Skal jeg vinnke med gullkort, nøkklene til Ferrarien eller bare en bunke høvdinger:-) (Jeg er norsk og ser norsk ut, har normalt godt utsenende og vet å kle meg bare så det er nevnt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kasse Skrevet 6. august 2005 #2 Del Skrevet 6. august 2005 Pump jern og ta sol, da fåru damer som et skudd! Selv er jeg veltrent og trekker damer som don juan, og alle damer elsker meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 7. august 2005 #3 Del Skrevet 7. august 2005 Pump jern og ta sol, da fåru damer som et skudd! Selv er jeg veltrent og trekker damer som don juan, og alle damer elsker meg! ← Men seriøst: Jeg pleier ikke å være ufin mot gubber på byen, så sant de ikke er ravende fulle, og henger over meg. Derimot er jeg utrolig skeptisk, for jeg føler ikke byen er stedet der jeg finner en fremtidig mann. Og det igjen holder meg tilbake, for jeg er ikke ute etter ONS, og ja, jeg blir fort mistenksom om en fyr kommer bort og vil spandere ei øl på meg.. Men ser fyren hyggelig ut, og ikke altfor full, så er det fullt mulig å snakke til meg iallefall.. men jeg er bare ei i ei stor klynge av kvinnfolk der ute i verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 7. august 2005 #4 Del Skrevet 7. august 2005 Eg skravle i vei eg om eg likar utsjånaden på fyren. Men så har eg ein skummel tendens til å møte veldig trivlege og kjekke karar ute på by'n, og fleire av dei kjærestane eg har hatt har eg møtt på by'n. Men eg tykkjer de menn er kjempemodige som torer å snakke med damer ute eg!! For eg har observert korleis de blir mottatt innimellom, og det er skammeleg! Ein kan avvise ein fyr uten å vere ufin tykkjer no eg i alle fall. Eg tykkjer ein som lar praten flyte lett, uten å begynne å sjekke.... æhhh... "fettprosenten" min(??) med ein gong er ein kjekk kar. Eg er ikkje ute for å finne ein kjæreste, men for å møte nye menneske, og då er det vel viktigast å vere blid og hyggeleg? Men eg skjønnar kva du meiner, og eg hadde aldri vore tøff nok til å gå opp til ei jente ute på by'n, i alle fall ikkje ei som er saman med venninner... Sorry, du fekk ingen råd her, men litt sympati er vel greit det og? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2005 #5 Del Skrevet 7. august 2005 Veldig mye enig med Seroxata her, men jeg kan nok være ganske avvisende. Jeg er ikke på byen for å bli kjent med nye mennesker (jajaja, jeg vet det høres teit og kvalmt ut og alt det der), hvis jeg er ute med jentene så gidder jeg ikke bruke tid på en kar som mest sannsynlig er ute etter en ONS. Også enig i det at jeg ikke tror mannen i mitt liv finnes på byen, så hvorfor skal jeg kysse så mange frosker før prinsen, kan det ikke holde å være grei med prinsen? Men jeg kunne sikkert blitt flinkere til å avvise på en penere måte, jeg kan lett opptre litt uhøflig og det er jo ikke pent gjort. Og når det gjelder engelsken din; det er fordi vi generelt er suckers for det noe mer "eksotiske", være seg en stockholmare eller en gresk gud - så skjønner godt at du får mer napp når du snakker engelsk. Men jeg ble forsøkt sjekket opp av en amerikaner på fredag, og jeg gikk på do... Skal sies at jeg var hyggelig mot han da, jeg var bare så altfor full til å være videre mottakelig, så tenkte det var best å gå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ananas Skrevet 8. august 2005 #6 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har nesten aldri hatt særlig glede av å gå ut i Norge, fordi folk er avvisende ovenfor andre som tar kontakt. Normen er at man ikke tar kontakt. Jeg var i Australia i et halvt år. I byen der jeg bodde var det to typer utesteder. Kjøttmarkeder for 18-20-åringer, og stedene med mest eldre folk, rundt 25. På kjøttmarkedene gikk alt i sjekking og tok du kontakt med ei jente så betydde det at du ville sjekke henne opp. På de andre stedene var det helt annerledes. Der var det om å gjøre å snakke med flest mulig folk man ikke kjente. Jeg kunne stå alene midt i rommet for meg selv, og folk, både gutter og jenter, kunne ta kontakt, komme bort og spørre hvordan det går og hvor jeg er fra. Jeg tror jeg bor i feil land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pleier Skrevet 8. august 2005 #7 Del Skrevet 8. august 2005 Er veldig enig i det "frysepulver" skriver. Da jeg er ute på byen så er jeg absolutt ikke intressert i å komme i snakk med fremmende mennesker, jeg er ute for å være med venner og for å møte mennesker det er lenge siden jeg snakket med. Jeg er og ganske sjenert av natur. Jeg er veldig avvisende, og ofte uhøflig. Later som jeg ikke hører, svarer kort eller bare går. Jeg vil ikke hilse på folk jeg ikke kjenner da jeg er ute på byen. Jeg vil heller bli kjent med folk i edru tillstand. Så jeg vil ikke bli kontaktet av en ukjent i det hele tatt om jeg er ute på pub. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 8. august 2005 #8 Del Skrevet 8. august 2005 jeg føler ikke byen er stedet der jeg finner en fremtidig mann. ← Ca 30 % av alle som er gift fant hverandre på byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 8. august 2005 #9 Del Skrevet 8. august 2005 Normenn er kanskje seg selv nok, det er triveligere i land hvor folk virker åpner og "alle" tar initiativ til å ta kontakt å prate synes jeg. Klart der er minst utfordring i å snakke med de vi kjenner, for de vi ikke kjenner er er ikke trygge, vi liker jo det trygge og velprøvde, som brunost og kjøttkaker, mor og far og noe slekt og venner, hvem vet kankje innavl er naturligt for mange her på berget, det har visstnok lange tradisjoner mange steder... Så de som snakker om å reise ut i verden, som vil oppleve, lære med et åpent sinn, ikke være forutintattet til andre raser og kulturer, de samme tørr ikke snakke til fremmede på byen, haleluja!! Og noen lurer på hva fremmedfrykten i Norge kommer av!! Er en redd for å snakke med en fra Kløfta eller Lillestrøm på en bar, hvordan faen skal en våge å bo i samme oppgang som en fra Pakistan eller Somalia...Get a grip!! Hva er vi ...en nasjon av uhøflige, innavla hykklere som løper om noen sier hei;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 9. august 2005 #10 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Hmm, jeg kjenner meg ikke igjen i trådstarters beskrivelse. Jeg kommer ofte i kontakt med nye mennesker ute på byen (så lenge jeg holder meg unna diskotekt i alle fall; de er ganske enkelt ikke laget for prating). Hva med å begynne å spille biljard hvis du går på pub ? Det er enklere å komme i kontakt men nye mennesker hvis man har noe felles å prate om. Å invitere til en runde biljard er litt mindre gjennomsiktig, og kanskje ikke så avskrekkende som standardiserte sjekkelinjer ? Hvis du føler deg litt vågal kan du jo alltids foreslå en "runde på bordet" Endret 9. august 2005 av Lestat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 17. august 2005 #11 Del Skrevet 17. august 2005 I begynnelsen, da jeg var gammel nok til å gå ut, snakket jeg med alle. Men etter å ha møtt en kåt dust for mye, har jeg automatisk blitt mye mer avvisende på byen. Tenker ikke noe over det heller, det skjer helt automatisk/ubevisst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagensdiva Skrevet 18. august 2005 #12 Del Skrevet 18. august 2005 Hmm..gutter og menn blir fort innpåslitne og tar sjeldent hint.. Når jeg er ute på byen er jeg som regel ute etterå ha det gøy..ikke bare med mine venner, men også møte nyr mennesker.. Men enkelte ganger blir det for mye av det "gode". Og som noen nevner..møter man noen som snakker et annet språk..virker det gjerne eksotisk. Man kan også føle for vedkommende (sympati følelser) og dermed "være snill" å ta en prat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #13 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg kan nok virke veldig avvisende om jeg treffer noen på byn. Dette er nok et resultat av å ha truffet litt for mange duster. Sist jeg ble sjekket opp på byn av en kjempe flott, hyggelig og sjarmerende type viste det seg at han var av den gifte typen. Dette kom heller ikke frem før etter flere treff. Det er kjipt... Jeg har så utrolig lyst å møte en hyggelig grei type som tar føringen. Men tror at etter litt for mange frosker så er jeg desverre blitt littfor kynisk. Åhhh har lyst å bli forelsket.. har lyst å bli sjarmert... hmmm savner å flørte med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2005 #14 Del Skrevet 21. august 2005 Pump jern og ta sol, da fåru damer som et skudd! Selv er jeg veltrent og trekker damer som don juan, og alle damer elsker meg! ← Tror ikke det, nei... PS! Håper du ikke har tatt bildet fra en stakkars intetanende som får bilde av seg selv slengt ute i offentligheten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2005 #15 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg har nesten aldri hatt særlig glede av å gå ut i Norge, fordi folk er avvisende ovenfor andre som tar kontakt. Normen er at man ikke tar kontakt. Jeg var i Australia i et halvt år. I byen der jeg bodde var det to typer utesteder. Kjøttmarkeder for 18-20-åringer, og stedene med mest eldre folk, rundt 25. På kjøttmarkedene gikk alt i sjekking og tok du kontakt med ei jente så betydde det at du ville sjekke henne opp. På de andre stedene var det helt annerledes. Der var det om å gjøre å snakke med flest mulig folk man ikke kjente. Jeg kunne stå alene midt i rommet for meg selv, og folk, både gutter og jenter, kunne ta kontakt, komme bort og spørre hvordan det går og hvor jeg er fra. Jeg tror jeg bor i feil land. ← Så enig, så enig.. Dette er ikke bare i Australia, men i de fleste andre normale, oppegående land der ute i verden. I Norge er det in å ikke ta kontakt, man skal bare snakke med de man kjenner og kommer det noen andre er det bare for å få seg et ONS på svinemarkedet. Norge er et sosialt og kulturelt underutviklet land. Det er ikke det at vi ikke har det, men det vi har er ikke nødvendigivis bra og velutviklet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Skrevet 7. september 2005 #16 Del Skrevet 7. september 2005 Ja det er noe spesielt med måten folk omgås på byen her i landet, er det usikkerhet? Korte sosiale antenner? Om to år flytter jeg, og det ser jeg frem til, har reist mye og synes stortsett at folk er lettere å omgås, og jenter er ikke så forutintatte, men det er forskjeller her i landet også. Tromsø, Trondheim, Bergen og Kr.sand er trivelige byer i så måte, men Oslo.... vel dit drar jeg kun hvis jeg må... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 7. september 2005 #17 Del Skrevet 7. september 2005 Så hvordan skal en tiltale norske jenter, på bar i Norge, om en ønsker å starte en alminelig hyggelig samtale, hvordan ønsker dere å bli kontaktet jenter? ← Samtalen skal ikke være alminnelig og hyggelig. Formålet med samtalen er å få jentene til å bli tiltrukket av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 7. september 2005 #18 Del Skrevet 7. september 2005 Og nettopp det "ødelegger" for de som bare ønsker å slå av en prat. De fleste jenter er drita lei av å bli sjekket opp på byen, og går automatisk i forsvarsposisjon når en fyr viser interesse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #19 Del Skrevet 7. september 2005 Samtalen skal ikke være alminnelig og hyggelig. Formålet med samtalen er å få jentene til å bli tiltrukket av deg. ← Å faen det visste jeg ikke, fortell mer som du vet om jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 7. september 2005 #20 Del Skrevet 7. september 2005 opplever sjelden at jenter er avvisende på byen,går inn for å ha en en uforpliktende koselig samtale, og gi jenta oppmerksomhet, og være interessert i det hun sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå