Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner en som sluttet i jobben sin da hun ikke likte yrket så godt. Men hun har aldri kommet seg tilbake i jobb. Nå er det vel nærmere 1,5år siden. Tror hun får AAP? Får hvert fall noe fra NAV. Men det jeg ikke forstår er hvor lett det tydeligvis er å bare bli gående hjemme uten at NAV krever noe. Hun er utdannet noe som det ikke skulle vært problem å få jobb som, tror jeg. Er nå stillinger utlyst. For meg virker det som hun bare går å venter på drømmejobben uten å gjøre noe selv. Jeg har f.eks spurt innimellom hvordan det går på jobbfronten, for i starten ga hun uttrykk for at hun ville finne seg jobb. Ellers tror jeg også hun ville vært overkvalifisert for enkelte lettere jobber som ikke krever utdanning. 

Noen kommer sikkert til å si at kanskje det er noe annet som gjør at hun ikke kan jobbe. Greit nok det, men jeg lurer oppriktig på hvor lenge man faktisk kan gå på AAP uten å måtte gjøre noe som helst? Bare få "gratis" penger fra NAV liksom. Hun har ikke søkt en eneste jobb og heller ikke vært på kurs i form av f.eks jobbsøkerkurs. 

Anonymkode: b2442...62e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første året på aap gjorde jeg ingenting annet enn å gå til behandling, jeg var for syk. Andre året begynte jeg på omskolering. 

Aap er forøvrig en ytelse man får dersom arbeidsevnen er nedsatt med meg enn 50%. Ikke fordi man ikke gidder jobben sin. Så kan nok være mye her du ikke vet. 

Anonymkode: eed4d...6bb

• Liker 26
Skrevet

Sikker på at det er AAP og ikke dagpenger? På AAP har du en aktivitetsplan som skal fylles med diverse tiltak for å komme i jobb. Jeg var selv på AAP i nesten ti år og det var aldri snakk om å bare få gå hjemme uten å gjøre noe som helst. Jeg måtte ta imot alt av skole, sykehusbehandling og arbeidspraksis som ble foreslått.

Anonymkode: b0f69...6b0

• Liker 3
Skrevet