Sommerki Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 (endret) Jeg har funnet ut at en "god" venninde av meg har flere hundre falske facebook profiler. Etterlitt Endret 2. desember 2020 av Sommerki
Anjonym Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Flere hundre? Skikkelig spesielt! Annet enn å sette deg ned å rapportere alle som "fake profiles", så tror jeg nesten du må snakke med henne. Det må da være en grunn til dette her? 1
Silva Pluvialis Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 Har du mulighet til å kontakte Kripos? Catfishing er kriminelt. 1
Gjest Chroma Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 Hun må da ha problemer av noe slag? Minner meg om ei i en mammagruppe jeg var medlem av. Der var det ei dame som der viste seg hadde stjålet både bilder og historie. Hun sa hun hadde to barn, hvor det ene var sykt osv. hun hadde stjålet bildene fra en annen dame, og til og med brukt samme navnene på barna.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 Sommerki skrev (5 minutter siden): Men nå har disse falske profilene begynt å stalke alt jeg gjør på fb ,følge mine grupper, følge ungenene sine grupper, legge til venner av ungene sine venner.... Jeg prøvde å kontakte fb kundesenter, men får aldri svar... Tips til what to do??? Hvorfor har dere åpne profiler og legger til venner dere ikke kjenner?? Og om der ‘venninna’ enda er venn med deg på SM, hvorfor?? Anonymkode: b7dcc...888
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 Sommerki skrev (10 minutter siden): Jeg har funnet ut at en "god" venninde av meg har flere hundre falske facebook profiler. Etterlitt dektektivarbeid har jeg oppdaget at hun "stjeler" bilder på insta og lager profiler ut i fra historeien til de hun stjeler fra på insta. For å toppe det hele bruker hun navnet til meg og min famile( feks jeg heter Kari, min mann heter ola og mine barn heter jon og liv, profilene vil bli " Kari ola, liv jon, Kari liv , Kari olavsen...osv osv) Omfanget av dette er så stort at å rsportere en side er meningsløst.... Jeg snakket med politiet, men de mente jeg hadde grunnløse anklagelser... så lot ting ligge... Men nå har disse falske profilene begynt å stalke alt jeg gjør på fb ,følge mine grupper, følge ungenene sine grupper, legge til venner av ungene sine venner.... Jeg prøvde å kontakte fb kundesenter, men får aldri svar... Tips til what to do??? At hun bruker deres navn er jo ikke ulovlig, så lenge hun ikke bruker deres bilder,hva er problemet?! Og hvorfor ikke konfrontere henne? Og hvordan vet du at det er hun? Anonymkode: 20865...0d0
Rant Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 Om hun er en venninne, hvorfor snakker du ikke med henne? Spør henne hvorfor hun oppretter falske profiler, og be henne slutte med det. Det hun holder på med er jo identitetsforfalskning. Gudene vet hva hun skriver ved å utgi seg for å være f.eks deg og mannen. Men hundrevis av profiler? Hvordan vet du at hun står bak alle disse? Og hvordan har du klart å finne dem? 1
Hannah80 Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 Flere hundre falske profiler? Hmmm, det har jeg vanskeligheter med å tro på. Men uansett antall profiler. Kan du ikke bare blokkere profilene hennes? Eller gjør din egen mer privat, sånn at du slipper å bli stalket? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå