Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe ny pc og vet ikke hva man bør kjøpe i dag.

Lønner det seg å kjøpe på internet f.eks. Dell eller Komplett, eller bør man styre unna? Eventuelt hvilke kjeder gir stort sett mest igjen for pengene?

Skal bruke rundt 10.000, hva bør man få med? Er det noe vits å bruke mer om man kun bruker den til internet og litt spilling?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeleine
Skrevet

Vil ikke anbefale deg å kjøpe via nettbutikk. Det er så mye enklere hvis noe er galt med med datamaskinen at den er kjøpt i nærheten, da slipper du å sende den inn igjen til reparsjon osv.

Hvis du har en pc fra før av så trenger du ikke kjøpe skjerm, printer, tastatur osv.

Du må få en maskin som tåler litt, siden du skal bruke den til å spille med. Den bør med andre ord være litt "rask" og bør helst ikke ha integrert grafikkort.

Bør ikke være nødvendig å bruke mer enn ca. 10 000,- på den når du stort sett skal bruke den til internett og spilling.

Du kan bruke 8000,- på pc og 2000,- på et skikkelig grafikkort.

Skrevet

Kjøp fra Dell du. Holder fint med en pc til rundt 5-6000 der hvis du bare skal ha den til litt spilling og internett.

Kjøpte en til søstern derfra nå nettopp, endte opp på ca. 7000 kr, da oppgraterte vi skjerm og byttet bort cd-brenner til dvd-brenner.

Skrevet

Elkjøp, expert og lignende har en tendens til å overprise varene en del. På laptop-er kan man fort spare et par tusen på å kjøpe online.

Skrevet
Elkjøp, expert og lignende har en tendens til å overprise varene en del. På laptop-er kan man fort spare et par tusen på å kjøpe online.

Jepp. Jeg har nylig gjort research i forkant av laptop-kjøp, og prisforskjellene på pc'er er store.

Dessuten er nettbutikker som psdata, netshop og komplett kjent for god service. Det er IKKE Elkjøp etc..

Skrevet

Ok, så dell er ok da? Hva med alle disse 1024mb blablabla, jeg skjønner ikke så mye av de tekniske tingene...

Denne pcen til 11.490kr, ser den ok ut? Det står at den Utløper 2005-08-24, så da er den kanskje billigere nå og dyrere alternativer kommer?

Er denne pcen ok?

Skrevet

Skjermkortet kunne nok vært bedre, men det ser ut som om det er det de har nedgradert for å få inn en 19'' flatskjerm på en pc og likevel gå under 10 000. Spørs hva slags spill den skal brukes til.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Denne pc'n fra Coop OBS er faktisk temmelig bra. Jeg har 3 venner nå som har kjøpt den og den siste kjøpte den til kr 7990.- Pc'n har mye bra programvare og er utrolig nok et bra kjøp som en meget allsidig pc for de fleste. Sjekk denne, det ville jeg gjort hvis jeg skulle hatt en ny nå og ikke bygd selv.

Skrevet

Fikk meg mac i sommer, har alltid vært pc bruker, men etter en måned med macen er det uaktuelt å bytte tilbake, ever

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...