AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Har en baby på 10 uker som kun sover på meg eller i vogn ute med bevegelse. Våkner med en gang vi stopper opp. Sover dog godt i egen seng på natten. Blir hun lagt ned alene på dagtid våkner hun med en gang! Når begynte din baby å kunne sove for seg selv på dagtid? Evt. tips? Hadde vært greit med en times tid for meg selv til å spise, gjøre husarbeid etc.. blir ganske låst når baby kun sover på meg😑 Anonymkode: 7a2f1...d1a 1
Alvea Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Min er syv måneder og sover enda ikke alene på dagtid. Vognen må være i bevegelse eller så må vi samsove. Slitsomt og savner å drikke en kaffekopp i fred 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 Jeg legger med ned med henne i sengen og gir henne mat, så sovner hun etterhvert også jeg lister meg ut. Men hun har alltid sovet alene fra fødselen av, enten i vognen inne, på sofaen eller i sengen. Hun har et veldig godt sovehjerte. Anonymkode: aaa4f...d70 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 5 mnd, og sover enda ikke alene. Kan sovne men våkner igjen etter veldig kort tid Anonymkode: bb85b...5f2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 Fra dag 1 Sov i sengen mellom hvert stell på dagen. Hadde faste rutiner. Mat ca hver 3. time. Anonymkode: ea448...efe
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 Vår sover ikke alene på natta heller... Anonymkode: f0d96...bbd
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 Baby er nå syv uker og sover minst to av fire dagsdupper i bedside crib på soverommet. Har øvd på dette helt fra starten. Kjører samme leggerutine hver gang: Har det HELT mørkt og kjølig på rommet, spiller en rolig vuggesang og setter på white noise etterpå, legger han i svøpepose og gir smokk. Har hatt rutiner på det fra dag èn slik at jeg kan få gjort andre ting mens han sover. Ikke alltid han finner søvnen selv og trenger at bedside crib vugges litt eller at jeg stryker han på pannen, evt. tar han opp og da soverhan på meg/i bæresjal/i babynest i stua, men pleier å sovne som regel etter ca. 10-15min og sove da alt mellom 45 min til 2,5 timer. Har babycall med video for å sjekke han av og til. Anonymkode: e6e33...85d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 Det har gått opp og ned her. I starten sov han godt i babynest, så ble lurene gradvis kortere ned til 30-40 minutter. Han sover fremdeles greit i nest og i vogn i gangen, men sjelden han sover lenger enn halvtimen (da er vi gjerne på tur). Han hatet vogna i starten da, så det var liksom ikke et alternativ 😛 Har aldri sovet noe særlig på meg, kanskje fordi jeg alltid la ham ned hvis han sovnet? Anonymkode: 57f8b...aa6
Kassiopeia8 Skrevet 2. desember 2020 #9 Skrevet 2. desember 2020 Har det akkurat samme som deg, og baby er fire måneder nå. I skrivende stund sover han på meg! Hvis jeg legger han fra meg eller setter vogna (og han sover) utenfor huset så våkner han etter Max 10 minutter. Så alternativet blir liksom grinete og trøtt baby, eller å få gjort litt mindre. Mitt triks er i grunnen bæretøy. Skaff deg en god bæresele eller et vevd bæresjal. Da får baby sovet godt inntil mor eller far, samtidig som man får gjort husarbeid.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #10 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har en baby på 10 uker som kun sover på meg eller i vogn ute med bevegelse. Våkner med en gang vi stopper opp. Sover dog godt i egen seng på natten. Blir hun lagt ned alene på dagtid våkner hun med en gang! Når begynte din baby å kunne sove for seg selv på dagtid? Evt. tips? Hadde vært greit med en times tid for meg selv til å spise, gjøre husarbeid etc.. blir ganske låst når baby kun sover på meg😑 Anonymkode: 7a2f1...d1a Det skjedde aldri faktisk😂 jo kanskje når han begynte i barnehage da han var ett år! Veldig vanlig at de vil ligge oppå deg eller må ha bevegelse i vogn. Anonymkode: 49336...c8f
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #11 Skrevet 2. desember 2020 Tok en jobb på det rett og slett, når hun var 3 mnd. Måtte bysse i søvn, så la henne sove oppå meg til hun kom i dyp søvn og så legge henne over i egen vogn. Det gikk relativt greit. Etter noen uker avvente vi byssing også, det tok et par uker så rundt 4 mnd sovnet hun selv i egen seng og da funket også vogn, før det var det kun i sele eller oppå oss som var godkjent. Men for oss gikk det ikke over av seg selv. Anonymkode: d416d...77a 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #12 Skrevet 2. desember 2020 Eldste var 6 mnd, første fra første dag. Anonymkode: b9c2c...f39
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #13 Skrevet 2. desember 2020 Hva med å starte å legge deg ned med hu tett inntil deg. Gradvis begynne å ha litt og litt avstand mellom dere. Dag for dag. Prøve å avvenne hu soving tett inntil hverandre. Jeg tror ikke baby bare begynner av seg selv om dette er det hun er vant til. Da tror jeg du som mor må begynne å trene på å endre rutiner. Anonymkode: 91af7...d39
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #14 Skrevet 2. desember 2020 Den første var ca 4 mnd. Fra da kunne jeg legge meg ned sammen med henne og amme i søvn, men så kunne jeg ofte snike meg ut. Hun sov ikke i vogn heller innen det, bare på fanget eller hvis jeg bar henne. Nr. to har sovet for seg selv fra start. Men der var det litt motsatt, hun sov godt hvor som helst fram til ca. 4 mnd, og så ble det litt mer kronglete (men hun har fortsatt veldig godt sovehjerte nå ved 10 mnd). Anonymkode: c0c81...c91
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #15 Skrevet 2. desember 2020 Har 2 stk som sovnet av seg selv både på dagtid og nattestid, og sov godt og lenge fra dag 1. Har også 2 stk som kun vil sove på/med meg og som våkner straks de legges ned. En av dem sover i armene mine as we speak, 9 uker gammel, så jeg forstår deg godt! Min erfaring er at rutiner osv hjelper svært lite, da barn er forskjellige, og det som fungerte på den ene vil ikke nødvendigvis fungere på en annen. Man er bare nødt til å holde ut, og de vil etterhvert lære seg å sove bedre og alene, innen 4 mnd alder. Anonymkode: 56816...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #16 Skrevet 2. desember 2020 Aldri Vår nærmer seg 3 år, og fremdeles må de i bhg stå og rugge på vognen hans for at han skal sove.. Hjemme sover han fremdeles kun ved trilling, vi slipper ikke unna med å stå og rugge. Anonymkode: ae4bd...99f
boblevann Skrevet 2. desember 2020 #17 Skrevet 2. desember 2020 Min var 5 mnd da han kunne sove små dupper (ca 30 min) ute i stillestående vogn. 10 mnd før han godtok seng Ennå må jeg periodevis enten trille eller samsove også på dagtid, men det er i så fall bare noen dager ifbm sykdom eller tenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå