AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Som tittelen sier, vi skal flytte sammen og jeg lurer på hva som er absolutt minste størrelse vi bør gå for. Har sett noen fine, men usikker på hvor jeg skal sette det absolutte skjæringspunktet. Tar da utgangspunkt i at det er ok planløsning. Anonymkode: 2e6b9...c63 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Leilighet altså Anonymkode: 2e6b9...c63
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 Mannen min og jeg bodde i en 40 kvadrat lofts leilighet i 5 år. Det gikk helt fint. Men det er en fordel å ha eget soverom hvor man kan lukke døren. Søsteren min og typen bodde på 28 kvadrat i Oslo i mange år. Alt går Anonymkode: 89600...df2 5
Skyblue7 Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 Kommer an på hvor man bor. Uaktuelt å bo 2 stk på under 60m for min del, men så bor jeg på bygda å har 122m2 alene 😅 Skjønner jo at det er helt urealistisk standard for en storby. 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mannen min og jeg bodde i en 40 kvadrat lofts leilighet i 5 år. Det gikk helt fint. Men det er en fordel å ha eget soverom hvor man kan lukke døren. Søsteren min og typen bodde på 28 kvadrat i Oslo i mange år. Alt går Anonymkode: 89600...df2 Skyblue7 skrev (1 minutt siden): Kommer an på hvor man bor. Uaktuelt å bo 2 stk på under 60m for min del, men så bor jeg på bygda å har 122m2 alene 😅 Skjønner jo at det er helt urealistisk standard for en storby. Ja det jeg lurer på er rett og slett om det er nok med 47 kvm på to personer og en katt. Det er storby ja. Halvsentralt, men likevel sentrum og kjøpesenter lett tilgjengelig. Anonymkode: 2e6b9...c63
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det jeg lurer på er rett og slett om det er nok med 47 kvm på to personer og en katt. Det er storby ja. Halvsentralt, men likevel sentrum og kjøpesenter lett tilgjengelig. Anonymkode: 2e6b9...c63 Jeg bodde på 45 med et barn i 2 år. 0 problem, avhenger kun av god planløsning Anonymkode: 7ed16...f8a 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 Jeg bor på 120 kmv med samboer. Dårlig planløsning, så vi må kjøpe nytt/bygge om, om vi får barn. Hans forrige på 90 kmv derimot, hadde flott planløsning, og vi kunne fint bodd der med et barn. Så kvm er ikke alt som spiller inn Anonymkode: 36734...6cd 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #8 Skrevet 1. desember 2020 Umulig å si. Det kommer an på planløsning, behov for alenetid og viktigst av alt om dere klarer å ta hensyn til hverandre. Husarbeid, besøk, stilletid, alt sånt må dere bli enige om før dere flytter sammen. Noen par klarer seg fint på 25 kvm og andre sliter selv om de har 200. Igjen: Gjensidig hensyn er nøkkelordet her. Anonymkode: 98400...3b1 9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #9 Skrevet 1. desember 2020 Det kan ingen andre enn dere selv svare på. Har et vennepar som storkoste seg på under 30 kvm i årevis, men så var de av typen som aldri fikk nok av å være oppå hverandre og var helt «mushy mushy». Klissete men fortsatt søtt. For meg og vårt forhold var 60 kvm et minimum, men så trenger vi begge mer personlig rom og har mye stæsj 🤣 Anonymkode: 65cc5...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #10 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg bodde på 45 med et barn i 2 år. 0 problem, avhenger kun av god planløsning Anonymkode: 7ed16...f8a AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg bor på 120 kmv med samboer. Dårlig planløsning, så vi må kjøpe nytt/bygge om, om vi får barn. Hans forrige på 90 kmv derimot, hadde flott planløsning, og vi kunne fint bodd der med et barn. Så kvm er ikke alt som spiller inn Anonymkode: 36734...6cd AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Umulig å si. Det kommer an på planløsning, behov for alenetid og viktigst av alt om dere klarer å ta hensyn til hverandre. Husarbeid, besøk, stilletid, alt sånt må dere bli enige om før dere flytter sammen. Noen par klarer seg fint på 25 kvm og andre sliter selv om de har 200. Igjen: Gjensidig hensyn er nøkkelordet her. Anonymkode: 98400...3b1 Ja, som jeg skrev i HI så tenker jeg antall kvm forutsatt av god planløsning. Men er nok lurt å snakke om husarbeid når vi skal flytte sammen ja. Vi har avstandsforhold og er sjelden hos hverandre nå, så vanskelig å snakke om slikt som husarbeid før vi faktisk bor sammen. Anonymkode: 2e6b9...c63
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #11 Skrevet 1. desember 2020 Jeg og samboer har 50 kvm, det går helt fint! Åpen planløsning, så har vi også et lite gjesterom som kan brukes som kontor i tilfelle man trenger alenetid. Fint plass til gjester. Vi er begge glad i å gå tur, trene osv, så hadde kanskje blitt trangt om vi brukte alle kveldene hjemme. Anonymkode: 51ae6...f32 1
Hr. Aktiv Skrevet 1. desember 2020 #12 Skrevet 1. desember 2020 Jeg bor fint på 40 kvm. sammen med ei dame. Mindre å vaske. Sammen med barn litt større. Nå har vi hus på 160 kvm. Det er alt for stort når det skal vaskes. 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #13 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg og samboer har 50 kvm, det går helt fint! Åpen planløsning, så har vi også et lite gjesterom som kan brukes som kontor i tilfelle man trenger alenetid. Fint plass til gjester. Vi er begge glad i å gå tur, trene osv, så hadde kanskje blitt trangt om vi brukte alle kveldene hjemme. Anonymkode: 51ae6...f32 Takk for at du deler erfaringen din Den leiligheten vi ser på som er på 47 kvm, har ikke noe gjesterom eller kontor, så kontorpulten vi skal ha blir stående på stua. Men det er balkong da... Anonymkode: 2e6b9...c63 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #14 Skrevet 1. desember 2020 Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå): Jeg bor fint på 40 kvm. sammen med ei dame. Mindre å vaske. Sammen med barn litt større. Nå har vi hus på 160 kvm. Det er alt for stort når det skal vaskes. Vi vil ha god fremtidig økonomi her, så når det kommer dit at vi skal kjøpe noe større så blir det vaskehjelp. Men det er jo ikke aktuelt akkurat nå uansett - akkurat nå skal vi spare kapital så derfor må det være mindre. Anonymkode: 2e6b9...c63
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #15 Skrevet 1. desember 2020 De anbefaler minst 50 kvm for pus om den bare skal være inne 😊 Anonymkode: b830e...e6c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #16 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De anbefaler minst 50 kvm for pus om den bare skal være inne 😊 Anonymkode: b830e...e6c Den skal være ute på dagtid, og på balkongen på kveldstid når den har behov for litt luft, så tror det skal gå helt fint uansett veldlg kattevennlig område. Anonymkode: 2e6b9...c63 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #17 Skrevet 1. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Den skal være ute på dagtid, og på balkongen på kveldstid når den har behov for litt luft, så tror det skal gå helt fint uansett veldlg kattevennlig område. Anonymkode: 2e6b9...c63 Haha, da hjelper ikke det for å bestemme hvor stort man «må» ha;) Anonymkode: b830e...e6c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #18 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha, da hjelper ikke det for å bestemme hvor stort man «må» ha;) Anonymkode: b830e...e6c Hehe nei. Men jeg kjenner jeg er litt sugen på den leiligheten der, på 47 kvm, eneste jeg bekymrer meg for er om det blir for lite 🙈 Anonymkode: 2e6b9...c63
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #19 Skrevet 1. desember 2020 For meg, som har vært samboer og nå er særboer, så er det viktigste at vi begge har steder å trekke oss tilbake til. At man ikke må være sammen hele tiden når man er hjemme, og at det rommet én kan trekke seg tilbake til ikke er vårt felles soverom. Så en treroms ville vært minimum for meg om jeg skulle blitt samboer igjen. Anonymkode: 4fa32...e57 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #20 Skrevet 1. desember 2020 Det viktigste for oss var at vi hadde et ekstra rom, som er hans spillerom. Stua er mitt fristed, og han har rommet sitt. Så har vi felles soverom. Hadde ikke orket å måtte ha pc, playstation, kort osv i stua. Det hører til på et eget rom. Anonymkode: 1fd64...13d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå