AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Hei Jeg er en lærling. Som har blitt flyttet over til en annen avdeling, fordi denne avdelingen ikke er påvirket av koronasituasjonen. Nå snakker vi om fra kiosk til bensinstasjon. Jeg fikk utbetalt lønn forrige uke som ikke var riktig utbetalt. Jeg manglet rundt 2000 kroner. Uka etter så sa jeg ifra til sjefen min om dette. Han sa siden du ble flyttet over til bensinstasjon så fikk du feriepenger som du tjente opp fra da du jobbet i kiosken. Så han jeg fikk feriepenger. Dette synes jeg var veldig rart og spurte de andre ansatte om dette. De sa at jeg burde vente til lønnslippen og se hva som er utbetalt enten lønn eller feriepenger. Hvis det var lønn så skulle jeg si ifra om dette og kreve disse 2000 kronene. Jeg synes det er rart og at jeg mistenker at sjefen min prøver å lure meg. Jeg vil jo selvfølgelig ha disse pengene, fordi det er jo mye penger. 😔 Hva tenker dere om dette? Hva burde jeg gjøre? Mvh fortvilt lærling Anonymkode: 02f58...40a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Har du jobbet? Eller har du vært permittert? Hvis du har jobbet skal du selvsagt ha lønn. Men det er også riktig at feriepenger skal utbetales når et ansettelsesforhold avsluttes. Men dette kommer da i tillegg til eventuell lønn. Anonymkode: 11ba3...b31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå