Gå til innhold

Opplevd at lege ikke vil sykmelde deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei - jeg hadde en veldig vanskelig sjef som lagde livet vanskelig for dem som brukte egenmelding. Hun mente at det var var bare unnasluntrere og late folk som brukte det.

Anonymkode: 6641a...760

Dårlig HMS å melde slik med mindre der har vært mye misbruk, men som sjef skal du vel ikke uttale deg om slikt! Selvfølgelig er det kjipt for en sjef, men det må man nesten regne med !

Anonymkode: 4c529...d2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du drar jo ikke til legen for å betale 200+ hvis du «har rett på egenmelding». Kan jo ikke nekte for at legemelding ser bedre ut en sykemelding for arbeidsgiver?

Leger er ikke interessert i å kaste bort tid på folk som har egenmelding de kan bruke. De er der av en grunn. 

Anonymkode: cfce4...7c8

Skrevet
minister-mio skrev (12 minutter siden):

Sikkert på det ikke bare var fordi hun var en dårlig lege og ikke fordi hun var kvinne da?

Mulig hun var ganske nyutdannet, og derfor veldig streng. Husker jeg hadde hørt at kvinner hadde en tendens til å tenke «jeg er kvinne selv, så jeg vet hvordan det føles». Akkurat den opplevelsen fikk jeg av henne.

Mange år siden, og jeg tenkte kvinnelige leger var fæle, men i senere år, har jeg jo sett at det ikke er sant. Har hatt andre vikarer som var kvinne, og enkelte ting foretrekker jeg kvinnelig lege til.

Så ja, var nok vare hun som var dårlig lege.

Anonymkode: f54d3...795

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Leger er ikke interessert i å kaste bort tid på folk som har egenmelding de kan bruke. De er der av en grunn. 

Men penger skal de ha 😛 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De gir heller ut legeeeklæring enn sykemelding for sykemeldinger blir registrert «på» dem.

Anonymkode: d2ac4...3bf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja legen mente man ikke kunne ha vondt i magen i 1 uke, så fikk kun 3 dager sykemelding. Tror lengden angret seg litt når han mottok epikrisen etter operasjonen på sykehuset når blindtarmen sprakk på dag 7 med smerter. 

Anonymkode: 23590...be2

Sykemelding hadde ikke hjulpet deg, du skulle fått en bedre undersøkelse og oppfølging

Anonymkode: ccef2...d35

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Da har det vel vært misbruk da?

Anonymkode: d2ac4...3bf

Aner ikke. Poenget er at jeg var uansett hos legen for utskraping etter spontanaborten, og han ville ikke sykemelde meg. 

Anonymkode: 6641a...760

• Liker 2
Skrevet

På min aller første jobb så var jeg i en ulykke. Arbeidsgiver fant meg bevisstløs og ringte lege. Lege sa hjernerystelse, ta det med ro minst en uke osv. Jeg var svimmel og sa ingenting. Legen dro. Altså..  hverken lege eller arbeidsgiver nevnte sykmelding, men jeg skulle være i ro en uke? Må man virkelig spørre om helt åpenbare ting når de to som visste dette trengtes sto der og snakket sammen?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...