Gå til innhold

Hva slags utslett er det? Kanskje pga ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

2 åringen hadde på seg ull body og ull bukse. Over hadde han fleece dress. Og tilslutt høstdress. Alt dette hadde han på seg i 6 timer. Vi var mest i bilen eller på et kjøpesenter. Tok av alt dette etter 6 timer. Da så jeg noe på låret hans. Han hadde fått utslett. Er dette pga ull? Eller kan det være noe annet?

20201201_204738.jpg

Anonymkode: 6f2d5...6d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis ungen hadde på seg ullsett, fleece og dress i bilen og på senter i 6 timer er sjansen stor for varmeutslett/svetteutslett 😅 

Endret av Skogkløver
  • Liker 6
Skrevet

Lot du barnet sitte såpass påkledd i så mange timer, hvor det var unødvendig (bil og kjøpesenter)? Var han kald? Bilsikringen blir også dårligere ved mange plagg, det kan være lurt å kle av når man er i bilen, selv om det kan virke stress ved korte turer, men dere hadde jo en kjempelang tur. Hadde ikke forundret meg om hele gutten var full av utslett etter slik påkledning innendørs. 

Men ja, det kan ligne utslett etter ull. Ville kuttet ut all ull til det var borte, og så heller prøve på nytt. Mine har hatt slike utslett, men de har mildt atopisk eksem, og kan utløses av ull om de blir varme eller ved hyppig bruk.

Anonymkode: 99258...aaf

• Liker 1
Skrevet

Du kler jo på ungen som det var 15 minusgrader.... Varmeutslett. Dessuten skal de ikke ha så mye klær på seg i bilen pga sikkerheten

Anonymkode: 555fe...7bc

• Liker 6
Skrevet
Skogkløver skrev (11 minutter siden):

Hvis ungen hadde på seg ullsett, fleece og dress i bilen og på senter i 6 timer er sjansen stor for varmeutslett/svetteutslett 😅 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kler jo på ungen som det var 15 minusgrader.... Varmeutslett. Dessuten skal de ikke ha så mye klær på seg i bilen pga sikkerheten

Anonymkode: 555fe...7bc

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Lot du barnet sitte såpass påkledd i så mange timer, hvor det var unødvendig (bil og kjøpesenter)? Var han kald? Bilsikringen blir også dårligere ved mange plagg, det kan være lurt å kle av når man er i bilen, selv om det kan virke stress ved korte turer, men dere hadde jo en kjempelang tur. Hadde ikke forundret meg om hele gutten var full av utslett etter slik påkledning innendørs. 

Men ja, det kan ligne utslett etter ull. Ville kuttet ut all ull til det var borte, og så heller prøve på nytt. Mine har hatt slike utslett, men de har mildt atopisk eksem, og kan utløses av ull om de blir varme eller ved hyppig bruk.

Vi var egentlig mye inn å ut av bilen. Syns der er så slitsomt med dress. Hvordan skulle jeg egentlig ha kledd på barnet?? Ull undertøy helt inners og høstdress/parkdress holder det?

Skrevet

Hvis det ikke er varmeutslett, kan det være utslett pga ull ja. Hvordan er huden ellers nå på vinteren? Er den sensitiv og tørr eller som før? 

Anonymkode: 6ee3d...46e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi var egentlig mye inn å ut av bilen. Syns der er så slitsomt med dress. Hvordan skulle jeg egentlig ha kledd på barnet?? Ull undertøy helt inners og høstdress/parkdress holder det?

Var dere utendørs på noe tidspunkt? Annet enn for å gå til og fra bilen. Her jeg bor er det rundt 2-5 grader, og jeg ville bare tatt på helt vanlige bomullsklær med mindre vi skulle være utendørs. 
Går an å bare dra dressen ned på hoftene (lårene om beltet skal imellom beina).

Skrevet

Som de andre sier : alt for mye klær! Ta det til deg, det er svært ubehagelig for barna når det blir så varmt! Trodde dette var godt opplyst om ; at man skal kle av barna når man går inn på kjøpesenter etc..

Anonymkode: aee47...a1e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis det ikke er varmeutslett, kan det være utslett pga ull ja. Hvordan er huden ellers nå på vinteren? Er den sensitiv og tørr eller som før? 

Den er som før. Verken tørr eller sensitiv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Den er som før. Verken tørr eller sensitiv.

Kanskje varmeutslett. Du får se om det blir noe mer utslett av ullen, og følge med litt 😊

Skrevet

Varmeutslett tenker jeg. Min sønn kan reagere på ull. Blir litt nuppete i huden og kan få tørre, røde områder.

Anonymkode: a5ca9...5e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...