Gå til innhold

Klumpfølelse i halsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har hatt dette, og det kommer og går hos meg. 

Kommer av stress, kjeven kan også være stram noen ganger. Jeg var såpass plaget midt i en eksamens og praksisperiode, at jeg hadde vondt i halsen når dagene var over. Spente kroppen over lengre tid, og det resulterte i at kroppen fysisk reagerte psykisk på det. Det var helt nytt for meg, jeg som alltid har tenkt at folk som snakket om dette var hypokondere.. Helt til jeg opplevde det selv og til og med har grått av at jeg vil ha ubehagsfølelsen vekk. 

Jeg kan trøste deg med at det blir bedre. Mest sannsynlig vil du oppleve dette i nye faser i livet og i stressende situasjoner. For meg hjelper det litt med tyggis. 

Anonymkode: fc1f2...6bd

Takk for svar. Jeg tror nok kanskje at det er dette som er årsaken ja, jeg strammer muskler i kjeve og hals/nakke uten at jeg tenker på det. Er mye å gjøre på jobb så tror kanskje at det er årsaken. Jeg har prøvd å tøye nakke og hals i går og dag også fant jeg noen øvelser for å slappe av i kjeven, det er bare det å gjøre det regelmessig da. Takk for tips om tyggis, det skal jeg prøve. 

Anonymkode: 01016...e6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt masse sånn, skikkelig ille i mai mnd og nå, og hos meg så har jeg funnet ut av at det er fordi jeg svelger masse luft. Stressnivå er skyhøyt pga eksamen. Svelger med tunga trykket opp i ganen, men prøv å svelge med tungen nede i kjeven, litt vanskelig å forklare. 

Har også begynt med 10 minutter streching av nakke/skuldre og fokus på pust hver morgen og hver kveld - og nå er jeg helt fin igjen.. men selvfølgelig, sjekk det hos legen! Men psykiske påvirkninger har eeeeeekstremt mye å si, hvert fall hos meg. Lykke til, håper du finner ut av det 

Anonymkode: ffc80...39e

• 3 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2020 den 20.49):

I sommer så kjentes det ut som om jeg hadde et hår langt bak i halsen, hadde det sånn i flere dager. Så ble det borte. Så kom det en liten klumpfølelse, men kun når jeg satt med hodet litt nedover og sånn var det i en ukes tid, for å så bli borte. Jeg tenkte det bare var en litt hoven lymfeknute. Så har den klumpfølelsen kommet tilbake gang på gang og nå også når hodet er rett frem. Det er ekkelt å svelge, men gjør ikke vondt og hindrer ikke svelging av mat. Men det kommer og går altså litt, men de siste ukene har det mer eller mindre vært der hele tiden. Er litt øm, men ikke direkte vondt. Har ikke sår hals eller noen annen infeksjon. 

Når jeg googler klump i halsen så kommer selvfølgelig dr.google med kreft og da gjerne forårsaket av hpv viruset. Jeg pleier ikke å tenke deg verste og jeg gjør egentlig ikke det nå heller. Men dette irriterer meg. Har ingen andre symptomer på en så alvorlig diagnose. Og da skal det vel heller ikke komme og gå? 

Noen som har hatt en sånn klumpfølelse i halsen? 

Anonymkode: 01016...e6e

Kjære ts, håper du kan dele hvordan dette gikk? Og om  du fikk svar på dette og evt hvordan det forsvant? ❤️

Anonymkode: 82b39...7b9

Skrevet

Supervanlig. Globusfølelse. --> svært ofte reflux / stille reflux som er problemet. Betennelse i slimhinnene i strupen.

Skrevet
Honningmor skrev (25 minutter siden):

Supervanlig. Globusfølelse. --> svært ofte reflux / stille reflux som er problemet. Betennelse i slimhinnene i strupen.

Tusen takk for svar. Har du dette selv? Jeg har fått påvist stille reflux men ingen behandling av legene. Møkk lei. Bare må gå med dette. Å det tærer sånn på. 

Anonymkode: 82b39...7b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...