Gå til innhold

Min eks har solgt huset, men sier selv han har god tid til å finne seg ett sted å bo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sannheten er jo en annen. Har overdragelse i mars, vet han kommer til å legge dette problemet over på meg og si det til barna.

Trenger råd,  dette er ikke en mann som er lett med å gjøre.

Anonymkode: 11b22...55f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilken måte er dette ditt ansvar? 

Anonymkode: 65a9a...9fa

• Liker 13
Skrevet

Hvordan kan han legge det over på deg?

Bor dere fremdeles sammen?

Anonymkode: d6673...73c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan han legge det over på deg?

Bor dere fremdeles sammen?

Nei, han bruker barna mot meg. Sier han ikke har noe sted å bo osv..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner framdeles ikke.

Hva mener han at du skal gjøre med det?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Trenger råd,  dette er ikke en mann som er lett med å gjøre

Mitt råd er: Ignorer. 

Dette er hans problem. Og er han vanskelig å ha med å gjøre, desto større grunn til å bare holde deg utenfor. Begynner han å blande inn ungene kan du bare si til dem at pappa er en voksen mann som helst sikkert klarer å løse dette selv. 

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

I trådtittelen skriver du at han sier at han har god tid til å finne seg et sted å bo mens her skriver du at han sier at han ikke har noe sted å bo?! :klo:

Og det er vel uansett ikke ditt problem. Dessuten er det tre måneder til 1. mars og de fleste normalt oppegående voksne mennesker klarer å skaffe seg et sted å bo på den tiden.  

• Liker 1
Skrevet

Du må formulere problemstillingen din bedre.

Det er veldig få her som forstår hvorfor dette er ditt problem, eller hvordan han kan gjøre det til ditt problem.

• Liker 12
Skrevet

Så han er ikke på aktivt boligsøk enda? Det er jo merkelig av ham. 

Men det er jo ikke noe du trenger å tenke på eller bekymre deg for. Hans ansvar. 

Skrevet

Er det du som skal bo i huset TS? Hvis det ikke er du som har kjøpt huset ser jeg ikke problemet? Aldri finn på å la Jan bo hos deg pga at han bruker barna. 

Anonymkode: 92703...097

• Liker 3
Skrevet

Han er mannen som kan finne på å si at han må bo på gata pga meg. Hvordan fortelle barna? De er 11 år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han er mannen som kan finne på å si at han må bo på gata pga meg. Hvordan fortelle barna? De er 11 år.

Pga deg? Det er jo han som har solgt huset sitt? Hvorfor er det din feil at han ikke har noe sted å bo?

Anonymkode: 15e58...8dc

• Liker 8
Skrevet

Du må virkelig bli tøffere! Dette er en ikke sak! Du forklarer ungene at pappa måtte selge huset sitt og må finne en ny.plass å bo, og at dette er hans egen feil. Voksne gjør feil.  

Vær i forkant. Si at han er lei seg, og skylder på deg, men det er hans egen feil. 

Anonymkode: 74adf...fa7

• Liker 11
Skrevet

Til dere som ikke skjønner ts sitt spørsmål - jeg tolker det dit at eksen har solgt huset sitt uten å skaffe seg ny bolig, og nå er ra redd for at han skal spille på samvittighet via barna for å flytte inn til ts. Stemmer dette? 

Isåfall sier du som nevnt tidligere i tråden: pappa er voksen og må ordne opp selv. 

Anonymkode: 560f0...56d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barna er så store at du forklarer selvsagt at pappa selv valgte å selge huset og ikke funnet seg annet sted. Som voksen er man selv ansvarlig for slikt, ingen andre. 

Blander han barna opp i dette, burde du dra han til familievernkontoret og si at om ikke han skjerper tonen sin, må samvær skje i andre former. Feks med tilsyn. 

Anonymkode: fa563...74e

• Liker 4
Skrevet

hvilke spørsmål glemte du å stille når dere datet første gang? 

• Liker 1
Skrevet

1.mars er grei tid til å finne nytt sted. Er ikke så mye på markedet nå i desember uansett, så at han ikke finner noe akkurat nå er naturlig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sannheten er jo en annen. Har overdragelse i mars, vet han kommer til å legge dette problemet over på meg og si det til barna.

Trenger råd,  dette er ikke en mann som er lett med å gjøre.

Hvordan kan han legge problemet over på deg? Er det pga at han ikke kan ha samvær med barna? 

Anonymkode: 5c4d8...f09

Skrevet (endret)

Er du redd at han skal på en eller annen måte baksnakke DEG overfor barna fordi HAN ikke finner et sted å bo? :klo: Hvordan kan det henge sammen? Uforståelig.

Jeg er usikker på hva du er redd for her og hvorfor i alle dager mannen skulle klare å overbevise ungene om noe sånt. 

Hvis han ikke finner et sted å bo i tide, må jo ungene være hos deg på heltid så lenge. Er det dette du er "redd" for da?

Endret av Million
Skrevet

Savner svar fra TS her 😊

Anonymkode: 92703...097

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...